Fitness Seller

Wat vinden jullie?

• Topic Starter Topic Starter
Je moet je niet inperken door de achterlijkheid van een stel barbaren. Zoals Hans Teeuwen het ook mooi zei na de moord op van Gogh:

http://www.youtube.com/watch?v=PSN7R5By4Zo

De eerste comment vond ik ook mooi:

Een volk dat voor korannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
(Langs het origineel ben ik 6 jaar lang met de tram gereden.)

"Het kwestsen van gelovigen, dat doet zo pijn, dat je tot op het diepst van je overtuiging gekwetst wordt." Precies dat. En zoals Teeuwen ook zei in het filmpje van Patrickvh: Ik vind het ook beledigend dat ik elk weekend geindoctrineerde kinderen in een pakje in de kerk zie zingen. Als een moslim zijn vrouw onder een doekje stopt, of geen hand wilt geven. Ga zo maar door.
Nee, NOOIT aan zelfcensuur doen, omdat andere idioten het weleens kwetsend zouden vinden.

Laatst bewerkt:
We kunnen wel weer gaan ouwehoeren of het niet of wel beledigend is.
Maar het is pas beledigend als het gaat interpreteren als beledigend. Jammer dat mensen hier niet boven kunnen staan

Ben het bijna met je eens:), maar ik weet niet waar je woont, maar ik zit vaak in Brussel, zit daar vol N-afrikanen, en het probleem is dat ze zich voor het minste beledigd voelen, ze vragen een sigaret en je zegt neen(niet dat ik rook) en ze zijn beledigd,....

Op den duur maak je zo veel negatieve dingen mee;), dat je vooroordelen krijgt:rolleyes:, ook al zijn ze niet allemaal zo:p

Ben het bijna met je eens:), maar ik weet niet waar je woont, maar ik zit vaak in Brussel, zit daar vol N-afrikanen, en het probleem is dat ze zich voor het minste beledigd voelen, ze vragen een sigaret en je zegt neen(niet dat ik rook) en ze zijn beledigd,....

Op den duur maak je zo veel negatieve dingen mee;), dat je vooroordelen krijgt:rolleyes:, ook al zijn ze niet allemaal zo:p

Maar jij gaat toch geen sigaretten kopen zodat jij die kan geven aan zo iemand, zodat hij niet beledigd raakt?;)

Maar jij gaat toch geen sigaretten kopen zodat jij die kan geven aan zo iemand, zodat hij niet beledigd raakt?;)

Mooie metafoor zoals het er tegenwoordig aan toe gaat in de samenleving.

Ik noem een ziekenhuis incident waarbij een autochtoon klaagde over een schilderij met een varken erop waar moslims weleens aanstoot aan zouden kunnen nemen. Moslims zelf vonden het geen probleem maar omdat het in de media kwam boog het ziekenhuis en haalde het schilderij weg. Triest.

zij zijn gewoon veel sneller op hun tenen getrapt, maar vind het wel een zalig filmpje van hans, vond het wel jammer dat het zo snel gedaan was:o!

De meeste gelovigen mensen trekken het zich niet aan als er eens gelachen wordt met hun geloof, alleen de islamieten reageren daar nogal heftig op:p

Ben ik niet mee eens.
Jij kent het christelijk/katholiek milieu dan absoluut niet.

Als nu plots de katholieke godsdienst terug een grotere groep pratikerende gelovigen heeft kan je jezelf ook aan heftige reacties verwachten op zaken die ze als belediging of provactie zien.

Probleem is gewoon dat de moslims hun geloof gelijk hebben gesteld aan hun identiteit en door een ander verloop van hun geschiedenis hier hardnekkig mee verder zijn gegaan.

Christendom heeft zo een periode al een hele tijd achter zich liggen.Maar ze doen er nog wel alles aan om terug te keren naar een gelijkaardig fanatisme.

In Amerika heb je toch ook van die taferelen van christenen die aanstoot nemen aan de belachelijkste zaken.

Dat heb je dus met alle gelovige groeperingen waarvan de aanhangers hun identiteit op een ongezonde manier laten bepalen door hun geloof.
Daardoor voelen ze zich ook veel te snel op hun tenen getrapt en krijg je reacties die buiten proporties kunnen raken.Ze ervaren dit als een persoonlijke aanval.

Maar om eerlijk te zijn,je hebt uiteraard ook gelovigen die hun geloof een plaats kunnen geven op een manier dat ze bij eventuele 'beledigingen' het op zijn minst niet zo ver laten komen.
Daar hoor je natuurlijk niets van aangezien zij geen tumult veroorzaken:).

Ben ik niet mee eens.
Jij kent het christelijk/katholiek milieu dan absoluut niet.

Als nu plots de katholieke godsdienst terug een grotere groep pratikerende gelovigen heeft kan je jezelf ook aan heftige reacties verwachten op zaken die ze als belediging of provactie zien.

Probleem is gewoon dat de moslims hun geloof gelijk hebben gesteld aan hun identiteit en door een ander verloop van hun geschiedenis hier hardnekkig mee verder zijn gegaan.

Christendom heeft zo een periode al een hele tijd achter zich liggen.Maar ze doen er nog wel alles aan om terug te keren naar een gelijkaardig fanatisme.

In Amerika heb je toch ook van die taferelen van christenen die aanstoot nemen aan de belachelijkste zaken.

Dat heb je dus met alle gelovige groeperingen waarvan de aanhangers hun identiteit op een ongezonde manier laten bepalen door hun geloof.
Daardoor voelen ze zich ook veel te snel op hun tenen getrapt en krijg je reacties die buiten proporties kunnen raken.Ze ervaren dit als een persoonlijke aanval.

Maar om eerlijk te zijn,je hebt uiteraard ook gelovigen die hun geloof een plaats kunnen geven op een manier dat ze bij eventuele 'beledigingen' het op zijn minst niet zo ver laten komen.
Daar hoor je natuurlijk niets van aangezien zij geen tumult veroorzaken:).

++

Hoe meer spotprenten hoe beter. Moslims hebben te weinig zelfspot.

small_1460-98a93ceaa461c6ba127d7e294a38d46a.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Eentje tegen de Islam en een voor de Islam, nu speel ik quite.

:trollface:

Een belachelijk geloof is er om belachelijk te maken.

Trieste figuren die graag anderen naar beneden willen halen. Maar goed wie het laatst lacht, lacht het best denk ik dan maar.

Trieste figuren die graag anderen naar beneden willen halen. Maar goed wie het laatst lacht, lacht het best denk ik dan maar.

Is dat de reden ja? Mensen maken toch over alles grappen, dus waarom niet over religies? Waarom is het dan iets of iemand naar beneden halen?

Ik woon in 020 en werk in de Op het Bijlmerplein :)

En wat bedoel je daar mee?

Misschien snap je niet zo goed wat de reden is van zulke spotprenten. Misschien hou je meer van dictatuur? Ik vind het best, maar dan zit je hier verkeerd. Er zijn gelukkig voor jou genoeg landen waar je heen kan, waar je geen last zult hebben van zulke spotprenten, kritiek e.d.

Ik kom ff het topic redden dmv Morgan Freeman
http://www.youtube.com/watch?v=I3cGfrExozQ&feature=related

eind baas die het snapt

toch grappig dat je nou net een filmpje weet te plaatsen wat niks met de strekking van dit topic te maken heeft :roflol:

---------- Post toegevoegd Wed 9 Nov 2011 om 18:21 ----------

Is dit een dreigement? de islam zal overwinnen? dat soort onzin

En wat bedoel je daar mee?

Misschien snap je niet zo goed wat de reden is van zulke spotprenten. Misschien hou je meer van dictatuur? Ik vind het best, maar dan zit je hier verkeerd. Er zijn gelukkig voor jou genoeg landen waar je heen kan, waar je geen last zult hebben van zulke spotprenten, kritiek e.d.

Wellicht kan je mij uitleggen wat de reden is van zulke spotprenten. Ik zie inderdaad het nut er niet van in. Kritiek kan je altijd geven. Maar geef dan gefundeerde kritiek zodat je daarover kan argumenteren. Een dergelijke spotprent als in de openings post is puur gericht op het beledigen en choqueren van gelovigen.

En ik hou niet van dictatuur. Artikel 7 van de grondwet staat voor mij ook totaal niet ter discussie.

---------- Post toegevoegd Wed 9 Nov 2011 om 18:44 ----------

@ Vito

Dat wie als laatst lacht het beste lacht is natuurlijk geen dreigement.

Wat ik bedoelde te zeggen, en mijn excuses dat ik hierin niet duidelijk was, is dat ik als moslim geloof in hemel en hel. En dat na onze dood wij zullen worden afgerekend op wat wij tijdens ons leven hebben gedaan. En ik ga ervan uit dat dergelijke tekeningen niet in het voordeel zullen zijn van degene die ze getekend heeft. Dus waar hij nu lacht zal hij er spijt van hebben na zijn/haar/hun dood en zal/zullen degenen die hij beledigd degene zijn die blij zijn na hun dood omdat ze naar de hemel zullen gaan.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven