- Waardering
- 2.963
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In de hel geloven.
Welke God vind het erg dan? Alleen Allah of God ook?
vergelijking die op niks slaat, dat gaat immers over echte mensenIk snap hem ook niet echt en ben het wel met Saaleh eens.
Ik dacht dat het weer over zo'n truttige cartoon ging als uit denemarken, maar deze gaat wel wat verder.
Vind iemand dit grappig? vind iemand dat hier een goed punt word gemaakt? "blablabla gezalfde, blabla goddelijk..."....ja dus?
Voor de duidelijkheid ik vind dat moslims als een ongestelde k*t reageerden toen dat plaatje van mohammed met die bom in zn haar gemaakt werd, maar zeg nou zelf.
Als iets waar jullie erg om geven zo wordt afgebeeld (bijvoorbeeld familie: je vader en je kleine broertje) En die worden zo afgebeeld terwijl het zogenaamd grappig moet zijn ofzo, maar er alleen maar een stumperig tekstje staat waar een autist nog mee had kunnen komen?
Nekschot roept zo inderdaad ellende over zich af. Daar ben ik even heel eerlijk in.
Edit: om op TS te reageren: ik vind het een twijfelgeval; volgens vrijheid van meningsuiting moet het kunnen, maar smaakvol of nuttig is wat anders. Als de minister president samen met obama zo worden afgebeeld is het smaad en laster en vind iedereen dat kritiek ook anders geuit had kunnen worden. En dat vind ik hier ook.

Ja maar Allah is ook echt.vergelijking die op niks slaat, dat gaat immers over echte mensen![]()
vergelijking die op niks slaat, dat gaat immers over echte mensen![]()
@moraalridder: ik heb het ook niet over welke gevolgen er volgens mij moeten zijn voor de maker. Elk mens met 2 hersencellen snapt dat je geen mes in iemands ribben steekt, daar hoeven we geen discussie over te hebben.
Het enige waar het voor mij over gaat is of die tekeningen wel of niet gepubliceerd zouden moeten worden ivm het kwetsen van een bep groep. En ik kan me best voorstellen dat moslims zich hierdoor gekwetst voelen en dat kranten zelfcensuur toepassen omdat ze het niet dusdanig "grappig" of een "goed punt" vinden dat zo'n onsmaakvol plaatje in een krant moet. En mocht je vinden dat dit wel mee valt:
Ergens zul je toch de grens over gaan van spot naar belediging. Mocht je vinden dat dat hier niet is gebeurd..waar dan wel? Als mohammed ook nog George Bush gedwongen moet ppen? Of moet het nog wat verder gaan? Ooit zul je moeten toegeven dat je je kan voorstellen dat het "enigzins" kwetsend kan zijn voor moslims EN het niet meer met humor of spot te maken heeft. En DAAR gaat het mij om, want dan zeg ik; dan kun je heel simpel beter niet zo'n plaatje publiceren omdat niemand er wat mee opschiet.

in de humo worden er zo vaak cartoonpics gepost van bekende vlamingen en politici in zulke coïtusuele context. Moet dus ook gewoon kunnen met religieuze symbolen![]()
onzin, zulke mensen begrijpen heus wel dat ze het niet persoonlijk moeten opnemen, anders zouden ze meteen in een depressie belandenMoet ook wel kunnen. (afgezien van of het smaakvol is of niet) Maar zoals ik net zei; is het ook verstandig als je weet dat in een hele grote groep er altijd wel wat zijn die niet helemaal lekker zijn en er een grotere groep is die niet vriendelijk zal zijn als ze je toevallig tegenkomen op straat. Dan kun je beter zelf censuur toepassen vind ik.
En dat is een ander uitgangspunt dan "dat de islam heilig is" of "je nou eenmaal van iemand religie moet afblijven" en andere onzin.
Dat is gewoon een beetje fatsoen en bovendien een realistisch kijk op de wereld volgens mij.
Kijk: Als je dat plaatje van de politicus tekent, dan kun je verwachten dat hij niet aardig tegen je zal zijn. Zou je op dezelfde manier een plaatje maken van een kickbokser dan kun je verwachten dat je een stomp in smoel krijgt als hij je toevallig tegen komt op straat. En als je dat doortrekt: dan kun je dus verwachten dat er in een groep van een miljoen moslims wel een paar zijn die je op komen zoeken en je neersteken.
(gelovigen daarentegen...)onzin, zulke mensen begrijpen heus wel dat ze het niet persoonlijk moeten opnemen, anders zouden ze meteen in een depressie belanden(gelovigen daarentegen...)

Wat ik bedoelde te zeggen, en mijn excuses dat ik hierin niet duidelijk was, is dat ik als moslim geloof in hemel en hel. En dat na onze dood wij zullen worden afgerekend op wat wij tijdens ons leven hebben gedaan. En ik ga ervan uit dat dergelijke tekeningen niet in het voordeel zullen zijn van degene die ze getekend heeft. Dus waar hij nu lacht zal hij er spijt van hebben na zijn/haar/hun dood en zal/zullen degenen die hij beledigd degene zijn die blij zijn na hun dood omdat ze naar de hemel zullen gaan.
Ben je als moslim opgevoed, of heb je later op volwassen leeftijd geheel neutraal zelf een keuze gemaakt?
je vervormt de context waarin hij het zet.Ik ga akkoord met Angelus, en Burnside, ik vind het ZEER vreemd dat jij het als een normaal gedragspatroon beschouwt dat gelovigen je neersteken als je eens met hen lacht.