MuscleMeat

wat voor oefeningen te gebruiken?

stijn748

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
61kg
ben sinds kort begonnen met schema voor opdrukken, red nu ong 40 zonder te stoppen, doe ook aan judo, vrij zware selectie training wat ook aankomt op spieren. maar ondanks dat is mijn spiermassa niet erg groot. mijn vraag is dus... wat zijn simpele oefeningen voor thuis, wat je spiermassa goed verbeterd, heb trouwens wel gewichten... mocht je daar wat oefeningen mee weten. ook hou ik rekening met het eten, per dag 3 rauwe eieren voor eiwitten en verder maakt mijn moeder elke dag een eiwit shake ;)

Hahaha , vond het best een grappige post.

De reden dat je spiermassa niet groot is of vergroot komt omdat je traint voor spierconditie. Zoek thuis ergens waar je kan dippen (zoekfunctie of internet) en doe dan 6-12. Als dat te gemakkelijk is 5-10 kilo erbij. (Je kan bv een rugzak gebruiken) Zelfde met chins (optrekken). Voor meer info gebruik je best de zoekfunctie.

• Topic Starter Topic Starter
oke bedankt voor de info zal ff kijken op google :)

Ik ken mensen die 100 pushups kunnen doen en nog steeds geen fatsoenlijke hoeveelheid spiermassa hebben... Alles boven de 15 herhalingen gaat over spier-uithoudingsvermogen en niet over spiermassa. (niet dat dat niet nuttig is voor een judoka)

en rauwe eieren ? Gekookt, gebakken, etc zijn ze beter voor je.

Werk er naartoe om push ups met 1 arm te doen (en later mogelijk ook met 1 been). Stap zodra je er daar er een paar van kan over op handstand pushups en doe die erbij. Hiernaast sowieso optrekken, telkens iets verhogen wanneer je meer dan 10 herhalingen kan doen. Dus bijv. een rugzak omdoen met 10kg erin. 1 benige squats (pistols), planks en bridges en dan is je schema redelijk compleet. Zolang je maar telkens verzwaard!

Terug
Naar boven