XXL Nutrition

Wat was je aan het doen toen Pim Fortuyn werd vermoord?

was toen buiten aan het voetballen:P

wou toen net gaan douchen.

Weet het niet meer wat ik toen aan het doen was.
Verschoot wel toen ik het hoorde vond vrij triest dat zo iets gebeurde, volgens mij had de man ook goede ideeen, hij wist het vooral goed uit te leggen en het pupliek naar zijn kant te krijgen.

Vanwaar eigenlijk dit topic nu?

Wat betreft 9/11 en Pim: in beide gevallen kwam ik toevallig gewoon thuis en deed ik de TV aan.

Ik was in het zwembad van een Centerparcs. Vond het toen al zonde. :( Geweldig die Pim..

RIP.

OT :
was bij een toenmalig maatje met een luchtbuks aan het spelen..

• Topic Starter Topic Starter
Vanwaar eigenlijk dit topic nu?

Wat betreft 9/11 en Pim: in beide gevallen kwam ik toevallig gewoon thuis en deed ik de TV aan.

Een ode aan Pim. Over 4 weken is het alweer 7 jaar geleden. Ik was het niet altijd eens met zn ideeen maar ik denk dat je nooit meer iemand in de politiek terug gaat zien met zoveel charisma als hem.

dat was de man wie veel kon veranderen.respect

Een ode aan Pim. Over 4 weken is het alweer 7 jaar geleden. Ik was het niet altijd eens met zn ideeen maar ik denk dat je nooit meer iemand in de politiek terug gaat zien met zoveel charisma als hem.
Ja, slechts eens in de zoveel decennia komt er zo iemand in de politiek, net als bij de Amerikaanse presidenten. Het was zeker een groot verlies voor de Nederlandse politiek.

Stond toen buiten te voetballen, en toen kwam een maat het vertellen.

Schijten. Ik herinner het me nog goed. Was echt een lekkere.

Wat is er overtrokken en bot aan? Was hij geen relnicht dan? Is hij niet mateloos overrated na zijn dood? Ik neem dat de dode man ook niet kwalijk. Volkert was zo dom om van de man die op het punt stond "van de hoogmoed tot de val te geraken" een martelaar te maken. Dat ik het erg vind dat hij om zijn woord vermoord is had ik bovendien al geschreven. Tja mischien is dit respectloos, maar het enige wat respect bij mij kan brengen is het feit van de laffe moord. Verder verdient hij net zo veel respect als hij had voor de marokaanse schandknaapjes waar hij dolgraag gebruik van maakte.

Ok...wil je dit echt weten?

Als je inderdaad van mening bent dat de man flink overrated is dan zou je hem dus links laten liggen en niet zo sterk aangezet reageren. Dus je maakt je in omgekeerde zin "schuldig" aan wat je zelf stelt. Dat is nergens voor nodig om je punt te maken.

De wijze waarop je je menig uit is bot...een kwalificatie als bot wil niet zeggen dat de inhoud onjuist is (alhoewel dat wel kan) alleen dat de wijze waarop je de boodschap brengt emotieloos is en geen rekening houdt met gevoelens van anderen. Daarbij is het overtrokken. Je gebruikt een woordkeuze in je toevoegingen die je punt illustreren naar het lugubere af...en dat is onnodig en dus overtrokken.

En heel eerlijk...ik was persoonlijk geen fan van Fortuyn, maar hoe erg ik het ook met hem oneens ben geweest...hij heeft een aantal dingen gedaan waar zelfs de meest anti-Fortuynist moet toegeven dat hij respect verdient:
Hij wist perfect te verwoorden wat er dwars zat zonder dat hij het debat uit de weg ging (anders dan Wilders), zonder dat hij de discussie uit de weg ging (anders dan Wilders), hij had oplossingen die verder gingen dan pleur ze er allemaal maar uit (anders dan Wilders), hij was eerlijk over zichzelf (anders dan Wilders).

Zijn wens om iets te veranderen was oprecht..je kan het inhoudelijk niet met hem eens zijn...maar dat was en is zeldzaam in een politicus...en daarvoor verdient hij in mijn ogen gewoon respect.

En heel stiekum...vind ik het gewoon eindeloos jammer dat hij de verkeizingen niet heeft gehaald...simpelweg omdat het het debat in de kamer een hoop leven had ingeblazen en we niet opgezadeld zouden zijn geweest met zo'n geblondeerde volksmenner met de inhoud van een opplaaspop..

Verder is het niet persoonlijk op jouw gericht...

Pim was een relnicht. Toen hij vlak voor zijn dood door Paul Rosenmuller in een debat in het nauw werd gedreven liep Fortuyn boos weg.

Zijn boek 'de puinhopen van Paars' was een verlangen om terug te keren naar grijze jaren 50. Overal waar Fortuyn kwam ging hij weg met ruzie en als klap op de vuurpijl was hij voorstander van pedocoïtusuele relaties. Ja echt een topper dus.

In de jaren zestig en zeventig kreeg Brongersma langzaam maar zeker voet aan de grond. Na de uitvinding van de pil was er de bevrijding van de coïtus. Homocoïtus werd geaccepteerd, en waarom zou dan - onder de strikte voorwaarde dat het kind het wil en dat het niet wordt gedwongen - pedocoïtus niet zijn toegestaan? Dit verlichte standpunt is inmiddels verlaten en onder invloed van de gogen is het kind neergezet als geheel en al vrij van coïtusuele lusten, in elk geval tegenover volwassenen.

Uit een Elsevier column van Fortuyn

[Link niet meer beschikbaar]

Maar goed, Pim zei het en dan is pedofilie natuurlijk opeens wel bespreekbaar. Of vinden zijn aanhangers toch van niet?

Geen idee.

WTCshit was ik bij m'n oma thuisgekomen en deed ik de TV aan. Toen zag ik ineens het 2e vliegtuig er 'live' invliegen. Was 5 over (half) 3 's middags, geloof ik.

Wat heeft 9/11 met pim te maken ?

Of scheren de linksen nu alle linkse aanslagen over 1 kam ? daar houden jullie toch niet zo van ?

Laat zien dat het me niet veel kon boeien want andere boeiende gebeurtenissen weet ik nog wel details van.

Terug
Naar boven