AndroidHealthClinic

Wat zijn voordelen van cardio?

olds442

Novice
Waardering
1
Ik weet dat je vet verbrand tijdens ochtend cardio, maar nouw las ik weer
in een andere topic dat cardio overbodig was en dat het om het aantal calorieën gaat die je verbrand op een dag.

In de sticky van cardio hoe wat waarom kon ik eigelijk alleen terug vinden wat de nadelen zijn.
Bij deze wat zijn precies de voordelen?

in een andere topic dat cardio overbodig was en dat het om het aantal calorieën gaat die je verbrand op een dag.

In de sticky van cardio hoe wat waarom kon ik eigelijk alleen terug vinden wat de nadelen zijn.
vetverbranding, conditie verbeteren
wat zijn de nadelen???

verbetering hart-long functie, meer zuurstofopname, verbetering algemene fitheid, vetverbranden enz

vetverbranding, conditie verbeteren
wat zijn de nadelen???

Zwaardere belasting van je lichaam, meer herstel dus nodig, en herstel is minder optimaal op een dieet. Je kunt tenslotte niet onbeperkt cardio toevoegen (en al helemaal niet tijdens een periode waarin je te weinig eet)

buiten vermoeidheid om zie ik niet zozeer de nadelen van cardio.

Zwaardere belasting van je lichaam, meer herstel dus nodig, en herstel is minder optimaal op een dieet. Je kunt tenslotte niet onbeperkt cardio toevoegen (en al helemaal niet tijdens een periode waarin je te weinig eet)

Je suggereert dus dat een "grote mate" van cardio een afrader is tijdens de cut of bedoel je zware cardio/Krachttraining in het algemeen (tijdens je cut)? ;)

Je suggereert dus dat een "grote mate" van cardio een afrader is tijdens de cut of bedoel je zware cardio/Krachttraining in het algemeen (tijdens je cut)? ;)

Dat laatste. Althans, evenveel doen als je in de bulk deed en dan nog eens veel (met name) intensieve cardio ERBIJ ... dat loopt niet voor iedereen goed af :)

Met slo mo cardio zal het zo'n vaart wel niet lopen, maar toch (ook afhankelijk van je calorie-inname (of calorie-tekort eigenlijk)).

Als je er één thuis hebt staan , dan gaat dat niet meer op. En cardiotraining kan je ook buiten doen .

Kost nog steeds tijd die je ook met je vriend(en/in) door had kunnen brengen :)

Ik fiets vaak een lang stuk om op weg naar mijn werk... zo kost cardio echt niet meer extra tijd dan ik aan de cardio zelf besteed.

je hebt minder tijd om topics te maken met als vraag wat zijn de voordelen aan mijn leven te verbeteren ?

cardio is alleen maar goed dus ontdek ze zelf:cool:

Kost nog steeds tijd die je ook met je vriend(en/in) door had kunnen brengen :)

Ik fiets vaak een lang stuk om op weg naar mijn werk... zo kost cardio echt niet meer extra tijd dan ik aan de cardio zelf besteed.

Tijd moet je maken. Dat het tijd kost moet niets uitmaken. Het is een goede investering, mits je serieus traint, eet en voldoende slaapt.

Gedoe over tijd is echt onzin. Natuurlijk zijn er sommigen die echt weinig tijd hebben, maar velen kunnen tijd winnen door onzin te laten.
"Ik heb geen tijd om te sporten" is klinkklare onzin.

• Topic Starter Topic Starter
Nog even de nadelen opgezocht.

Nadelen van cardio?

Gezondheidshalve zijn er nauwelijks nadelen te vinden aan cardio. Behalve eventuele blessures doe je op kan lopen door de vorm van cardio, bijvoorbeeld valpartijen bij fietsen, hardlopen, of skeeleren, of slechte schoeisel of ondergrond bij het joggen, moet je eigenlijk met één ding rekening houden. Teveel aërobe training kan leiden tot spierafbraak, het verlies van spiermassa en kracht. De reden hiervoor is dat proteïnen in de spieren afgebroken kunnen worden om energie vrij te maken. De grootste schuldige hiervoor is niet zozeer het doen van teveel aërobe training, maar eerder het gebruik van een slecht voedingsschema. Zorg er in ieder geval voor dat je vóór de cardio genoeg eiwitten in je lichaam hebt zitten.

Dit vond ik in stickies.

---------- Toegevoegd om 18:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:07 ----------

cardio is alleen maar goed dus ontdek ze zelf:cool:

Ben ik niet helemaal met je eens, lees de eerdere reactie van wazzup.

Hij heeft hier wel een punt.

als het toch om totaal calorieverbruik gaat, kan je dan niet beter gewoon het volume van je trainingen opschroeven? meer compounds, msschn minder hoge rep range.

Tijd moet je maken. Dat het tijd kost moet niets uitmaken. Het is een goede investering, mits je serieus traint, eet en voldoende slaapt.

Gedoe over tijd is echt onzin. Natuurlijk zijn er sommigen die echt weinig tijd hebben, maar velen kunnen tijd winnen door onzin te laten.
"Ik heb geen tijd om te sporten" is klinkklare onzin.

Ja ja, je zult maar een paar kinderen hebben die je van school moet halen en naar tennis dan wel ballet moet brengen. (en lang werken en nog ene poosje in de file staan voordat je thuis bent....)

Ja ja, je zult maar een paar kinderen hebben die je van school moet halen en naar tennis dan wel ballet moet brengen. (en lang werken en nog ene poosje in de file staan voordat je thuis bent....)

Of ze brengen de kinderen op de fiets naar tennis .

als het toch om totaal calorieverbruik gaat, kan je dan niet beter gewoon het volume van je trainingen opschroeven? meer compounds, msschn minder hoge rep range.

Volume zou je kunnen opvoeren maar meer reps wel blijven combineren met lage reps om zo alle type spiervezels aan te spreken.

"There is no such thing as overtraining, only undereating"

Terug
Naar boven