MuscleMeat

Wat zijn voordelen van cardio?

Kost nog steeds tijd die je ook met je vriend(en/in) door had kunnen brengen :)

Ik fiets vaak een lang stuk om op weg naar mijn werk... zo kost cardio echt niet meer extra tijd dan ik aan de cardio zelf besteed.

als je serieus bezig houd met bb heb je daar zoiezo weinig tijd voor

Ja ja, je zult maar een paar kinderen hebben die je van school moet halen en naar tennis dan wel ballet moet brengen. (en lang werken en nog ene poosje in de file staan voordat je thuis bent....)

;)

In de file flink eten. Als je thuis bent vrouw en kinderen knuffelen. Daarna de gym in. Of een 30min flinke cardio buiten. Met de vrouw onder douche. Ik noem maar wat...

Niemand maakt mij wijs dat er echt werkelijk geen tijd is om te trainen en goed te eten. Uitzonderingen daar gelaten. Sowieso kan men tijd boeken door minder op DBB te zitten :p

Maar het leven is een drukte, planning en tijd maken voor zaken is daarom hoogst important.

Nog even de nadelen opgezocht.

Nadelen van cardio?

Gezondheidshalve zijn er nauwelijks nadelen te vinden aan cardio. Behalve eventuele blessures doe je op kan lopen door de vorm van cardio, bijvoorbeeld valpartijen bij fietsen, hardlopen, of skeeleren, of slechte schoeisel of ondergrond bij het joggen, moet je eigenlijk met één ding rekening houden. Teveel aërobe training kan leiden tot spierafbraak, het verlies van spiermassa en kracht. De reden hiervoor is dat proteïnen in de spieren afgebroken kunnen worden om energie vrij te maken. De grootste schuldige hiervoor is niet zozeer het doen van teveel aërobe training, maar eerder het gebruik van een slecht voedingsschema. Zorg er in ieder geval voor dat je vóór de cardio genoeg eiwitten in je lichaam hebt zitten.

Dit vond ik in stickies.

---------- Toegevoegd om 18:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:07 ----------

Ben ik niet helemaal met je eens, lees de eerdere reactie van wazzup.

Zwaardere belasting van je lichaam, meer herstel dus nodig, en herstel is minder optimaal op een dieet. Je kunt tenslotte niet onbeperkt cardio toevoegen (en al helemaal niet tijdens een periode waarin je te weinig eet)

Hij heeft hier wel een punt.

ok daar heb je wel gelijk in:) maar met cardio verbeter je u conditie en hoef je niet zo streng te dieeten je mag juist meer eten dan is mijn keuze al snel gemaakt!

Terug
Naar boven