Het leven is in principe ook volstrekt zinloos en overbodig. Dat is de grap waar ons zelfbewustzijn een spel mee speelt. Natuurlijk als je kinderen hebt, ouders en andere familie waarmee je goed overweg kunt is dat waardevol. Er kunnen een hoop zaken waardevol zijn eof zodanig aanvoelen, alleen de herinneringen daaraan kunnen al hartverwarmend zijn. Maar in principe is het zinloos.
Niet zo nihilistisch

Verminderen van (onnodig) lijden is zinvol, en als het even kan is het tegenovergestelde bereiken van onmeetbare waarde. Ook al zou het allemaal tijdelijk en subjectief zijn, dan heeft het toch waarde in het moment. Ons bewustzijn is minstens een mechanisme om daar keuzes in te proberen maken en geeft zo een morele verantwoordelijkheid voor het lijden van onszelf en andere levende wezens. Is daar nog een argument tegen in te brengen anders dan dat het allemaal nep zou kunnen zijn?
Zonder dat onderscheid zou niks levends zich kunnen voortbewegen en ik geloof dat het zelfs integraal onderdeel van fysieke realiteit is als een wijze waarop entropie van chaos naar order werkt. Maar dat is misschien wat creatieve associatie tussen filosofie en natuurkunde.
Dan is je leven in principe zinloos, hetgeen wat jij dan het belangrijkste vindt is slechts een hersenspinsel.
Of die subjectiviteit is een biologisch gedetermineerde uiting van je persoonlijke potentie in het leven waar je op jou manier zoveel mogelijk uit moet halen. Zal zich ongetwijfeld door de jaren heen ontwikkelen naar je ervaringen opdoet.
Wat ik nog eens wil doen is financieel onafhankelijk worden om m'n eigen plek in de wereld op te gaan zoeken. Laptop in de rugzak en doen wat ik wil.
Naar texas en wat soortgelijke plaatsen om te kijken hoe ik het leven daar vind.
Een woning bouwen op een plek met lekker weer en genoeg grond en natuur/tuin eromheen om geen last te hebben van andere beschaving. Misschien met wat off-grid self-sustaining dingen zoals zonnepanelen en een moestuintje. En dikke home gym schuur.
In de tuin daarvan slapen.
Settlen met een of meerdere lieve herdershonden of soortgelijks, die leren trainen. En met een of meer katten. En die allemaal een super goed leven kunnen geven. Moet nog uitzoeken hoe ik de keuze zou kunnen maken als het zo ver komt dat ze ingeslapen zouden moeten worden.
Een pistool, AR, en rifle bezitten en daar goede skills mee trainen. Van die tactische/militaire parcoursen doen lijkt me een toffe hobby.
Misschien nog eens een vechtsport of iets dergelijks gaan doen.
Nog wat Nietzsche en Jung lezen.