Fitness Seller

Wat zouden jullie doen?

Alemdar

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
73kg
Ik train nu iets langer dan een jaar.

Ik heb een tijdje aan cleanbulken gedaan, waarbij ik op gewicht bleef en het in de spiegel iets droger uit zag. Toen heb ik net voor de vakantie gecut om min Vp omlaag te krijgen, met 1800kcal (onderhoud 2350) hiermee viel ik niet af en werden de trainingen erg zwaar, gewoon energie tekort (kev verhouding: 2g/kg eiwit. 1g/kg vet en de rest aangevuld met kohydraat).
Nu blijf ik hangen rond de 78 kg (in de zomer iets aangekomen) met een Vp rond de 16-18%. Ik ben zeg maar skinny fat, heb mn vet op buik en borsten..

Mijn vraag is: wat zouden jullie me aanraden?
- eerst cutten om de Vp lager te krijgen... Ik ben bang dat ik te weinig spiermassa heb om zoveel te verbranden..
- eerst een paar maanden bulken om spiermassa te kweken en daarna cutten
- clean bulken: dagelijks op onderhoud eten, evt op rustdagen 200-300kcal onder onderhoud (hiermee ben ik bang dat het erg traag zal gaan)

Alvast bedankt voor de tips...

Ik zou cleanbulken zoals cleanbulken hoort (dus niet zoals jij beschrijft hoe je denkt dat het moet).
300 kcal boven onderhoud. Als je niet aankomt, dan ligt je onderhoud wat hoger dus zal je meer moeten eten. Kom je te snel (0,5kg of meer per week) aan dan moet je wat minder eten.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie.

Dat van minder eten op rustdagen hoort niet officieel onder de term cleanbulken. Ik had ergens gelezen dat wanneer je toch wat meer vet wil verliezen dat je het op deze manier kon doen, door op rustdagen iets onder onderhoud te zitten en dan met name de koolhydraten te verminderen (recomp cyclen ofzo wordt het genoemd). Maar is dus niet echt cleanbulken.

Bedankt voor je reactie.

Dat van minder eten op rustdagen hoort niet officieel onder de term cleanbulken. Ik had ergens gelezen dat wanneer je toch wat meer vet wil verliezen dat je het op deze manier kon doen, door op rustdagen iets onder onderhoud te zitten en dan met name de koolhydraten te verminderen (recomp cyclen ofzo wordt het genoemd). Maar is dus niet echt cleanbulken.

Op de andere dagen op onderhoud eten hoort er ook niet bij. Cleanbulk is ongeveer 300 kcal boven onderhoud eten.
Carb cycle kan je inderdaad doen, zelfde als fat cycle en protein cycle, kan allemaal en kan ook allemaal nuttig zijn maar dit is per persoon verschillend en zou ik later pas naar gaan kijken.

Terug
Naar boven