MuscleMeat

Wat zouden jullie veranderen ?

Jelman

Novice
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
76kg
Vetpercentage
17%
Jip , hierbij even voorstellen , Jelle , afkomstig uit Roeselare.
Ik train al jaartje of 2 , en zie duidelijk resultaten maar volgens mij veel te weinig om tevreden te zijn.
Ik wou jullie even vragen wat jullie zouden veranderen aan m'n schema , ik wil meer "DROGE" massa. En graag zou ik rapper vooruitgaan in dat bankduwen!

MAANDAG : BORST
- benchpres (10x50kg , 8x60kg , 4 x 6 x 72.5 kg)
- incline dumbbellpres (4x8)
- decline dumbbellpress (4x8)
- flat flyes (4x8)

TRICEPS
- dips (4x8)
- closegrip benchpress (4x8)
- skullcrushers met dumbbells (4x8)
- triceps extension above head (4x8)

DINSDAG : BENEN
- squats (4x10)

RUG
- pull-ups (4x8)
- bent over rows (4x8)
- pulldown (4x8)
- close grip pulldown (4x8)

BICEPS
- barbell curl (4x8)
- alternating dumbbell curls (4x8)
- hammer curls (4x8)
- preacher curls (4x8)

WOENSDAG : SCHOUDERS
- sitting military press (met barbell is dat toch he want dat bdoelk) (4x8)
- sitting dumbbell pres above head (4x8)
- alternating front dumbbell raise (4x8)
- side dumbbell raise (4x8)
- shrugs

DONDERDAG : 1u30 kickbokstraining

VRIJDAG : - BORST herhaling
ZATERDAG: 1u30 kickbokstraining
ZONDAG : RUST

degenen die het zien zitten , gelieve eens wat feedback te geven ;) Alvast vriendelijk bedankt

Voor benen alleen squaten en dan 4 oefeningen voor biceps en triceps? Train dan helemaal geen benen.....

Paar simpele dingen:
- meer been oefeningen zowel voor quads als hamstrings
- geen 16sets biceps en triceps nadat ze al belast zijn bij rug/borst. Betekent volgens mij dat je ze veel te licht pakt (?)
- geen 12sets voorkant schouders
- doe een achterkant schouders oefening erbij
- heb geen ervaring met een split waarbij je 1workout 2x per week doet en de rest 1x, maar word hier meestal afgeraden
- deadlift erbij doen
- kuiten oefening erbij doen
- indien je dit al jaren doet, doe eens iets anders als 4x8 bij alles

Sneller vooruit willen gaan is sowieso genoeg en gezond eten ;)

lol @ benen ...

voeg toe, leg extension +deadlift + legpress + legextension voor hamstrings (naam vergeten) ofso

dat jij nog zoveel bicep en tricep kan doen betekend dat je rug en borst veel te zacht aanpakt... ik kan maar 2 setjes biceps (max 3) nadat ik rug pak

• Topic Starter Topic Starter
Paar simpele dingen:
- meer been oefeningen zowel voor quads als hamstrings
- geen 16sets biceps en triceps nadat ze al belast zijn bij rug/borst. Betekent volgens mij dat je ze veel te licht pakt (?)
- geen 12sets voorkant schouders
- doe een achterkant schouders oefening erbij
- heb geen ervaring met een split waarbij je 1workout 2x per week doet en de rest 1x, maar word hier meestal afgeraden
- deadlift erbij doen
- kuiten oefening erbij doen
- indien je dit al jaren doet, doe eens iets anders als 4x8 bij alles

Sneller vooruit willen gaan is sowieso genoeg en gezond eten ;)

Wat raad je dan aan ? Nog zwaarder gaan in borst/rug , en triceps biceps zwaarder maar minder?

Idd benen , is omdat ik pas net begonnen ben hiermee , maar zal dit trachten als volwaardige spiergroep in het schema te werpen ,
en : is het dan echt zoveel beter alles maar 1 x per week te doen??? Ik weet het iedereen zegt het , maar het is enorm lastig om het gedacht van me af te werpen dat ik achteruit zal gaan als ik maar 1 x bankduw per week bv.. :p

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
je moet niet hetzelfde denken als 'iedereen'
' iedereen' die zegt dat je alles maar 1x per week moet doen heeft weinig verstand van fitness.
ik ben sowieso al niet weg van je splitschema, ik zeg niet dat het niet helpt, maar als je echt wilt groeien en sterken worden zou ik het anders aanpakken.

Je ziet vaak bij vergevorderde bb'ers een splitschema waarbij ze 1x in de week hun borst aanpakken en goed ook. de volgende dag alleen maar de benen kapot maken etc etc..
dat werkt gewoon niet voor jou.
en dat niet willen trainen van de benen zit tussen je oren haha.

iedereen zegt: ik moet morgen werken, normaal doe ik nooit benen of ik ben al aardig moe.
allemaal smoesjes, benen ook gewoon hard trainen, 1 van de belangrijkste spiergroepen

---------- Toegevoegd om 12:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:19 ----------

daarbij komt: als je echt intensief traint (wat bijna niemand doet, maar echt nodig is)
is 5 oefeningen voor de schouders alleen al totaal overbodig. Als je het goed doet kun je na 1 oefening een paar setjes(zelf al na 1 setje) helemaal kapot zijn. Je kunt dan nog een extra oefening erbij pakken, zodat je misschien iets meer de hele schouder pakt.

na deze 2 intensieve oefeningen kun je je armen niet meer optillen

Dus volgens jullie , zou het beter zijn:

maandag (heb ik veel tijd)

BORST : 4 oefeningen , ZWAAR GAAN
TRICEPS : 2 a 3 oefeningen weinig sets maar veel gewicht tot falen
BENEN : 4 oefeningen uitgebreid

dinsdag :
RUG : 4 a 5 (zwaar)
BICEPS : 2 a 3 oef weinig sets maar veel gewicht tot falen

woensdag :
SCHOUDERS : uitgebreider!

donderdag : rust / kickboks

vrijdag : mag ik dan opnieuw borst ofzo doen ? of neem ik beter een biceps / triceps dag.

ALVAST Bedankt voor de hulp jongens

---------- Toegevoegd om 13:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:10 ----------

je moet niet hetzelfde denken als 'iedereen'
' iedereen' die zegt dat je alles maar 1x per week moet doen heeft weinig verstand van fitness.
ik ben sowieso al niet weg van je splitschema, ik zeg niet dat het niet helpt, maar als je echt wilt groeien en sterken worden zou ik het anders aanpakken.

Je ziet vaak bij vergevorderde bb'ers een splitschema waarbij ze 1x in de week hun borst aanpakken en goed ook. de volgende dag alleen maar de benen kapot maken etc etc..
dat werkt gewoon niet voor jou.
en dat niet willen trainen van de benen zit tussen je oren haha.

iedereen zegt: ik moet morgen werken, normaal doe ik nooit benen of ik ben al aardig moe.
allemaal smoesjes, benen ook gewoon hard trainen, 1 van de belangrijkste spiergroepen

---------- Toegevoegd om 12:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:19 ----------

daarbij komt: als je echt intensief traint (wat bijna niemand doet, maar echt nodig is)
is 5 oefeningen voor de schouders alleen al totaal overbodig. Als je het goed doet kun je na 1 oefening een paar setjes(zelf al na 1 setje) helemaal kapot zijn. Je kunt dan nog een extra oefening erbij pakken, zodat je misschien iets meer de hele schouder pakt.

na deze 2 intensieve oefeningen kun je je armen niet meer optillen

Dus als ik het goed begrijp , denk je dat er veel meer uit te halen is voor me als ik Full Body Workouts doe en elke dag voor iedere spier een andere oefening ,maar dan pokkehard ?
Of heb ik dat mis?

Ik heb gewoon echt na veel research enzo (denk aub niet dat ik me niet verdiep erin, want dat is wel degelijk zo) nog steeds niet door wat er best bij werkt , ik wil gewoon droge spiermassa en geen moddervette beer zijn , maar ik wil echt groeien! Ik eet veel en gezond , drink men shakes , en train ! Alleen wil ik bv zien dat dat bankduwen sneller en sneller naar dat doel van 90 kg gaat (1ste doel ;))

het is alleen dat iedereen een andere mening heeft, en meerdere dingen zijn ook goed. Ik zou in jou geval op de maandag woensdag en vrijdag trainen. en dan alleen compound oefeningen, squats, pull ups, mil. presses, deadlift etc etc. 6 weekjes volhouden. een beeetje wisselen in aantal herhalingen. en na die paar weken weer overgaan op een nieuw soort schema.;) blijven varieren

Rippetoe of Texas Method , want dit slaat nergenz op

juist

Daar wringt het schoentje al met die dagen rust , ik kan de woensdag en donderdag niet trainen dus ben ik al verplicht van maandag en dinsdag te nemen , ik neem effe de tijd om die 2 methoden te checken , maar concreet zelf schema's opstellen vind ik moeilijk omdat ik altijd al met splitschema's heb gewerkt

vraag het aan een instructeur anders.. is wat handiger. Je kunt wel op maandag en dinsdag trainen. maar dan zou ik wel andere spiergroepen pakken.

bv. maandag en vrijdag: benen, schouders en biceps
dinsdag en zaterdag borst, rug, tricpes ofzoiets.
Heb je toch voldoende rust en een redelijk goede prikkel

Hmz , en dat Rippetoe en TM zijn ook telkens met dag rust zie ik , best jammer want ziet er vet uit

Wat wel in m'n dagelijkse schema zou passen is German Volume Training , iemand hier ervaring mee?

Oké , na heel wat research , en de woensdag toch te hebben vrijgemaakt , heb ik geopteerd voor wat nieuws :

Full Body Schema , 3 dagen

Dag 1 schema
Dag 2 rust
Dag 3 schema
Dag 4 rust
Dag 5 schema
Dag 6 rust
Dag 7 rust

ik heb de PDF's bijgevoegd , als iemand het ziet zitten om deze nog eens onder de loep te nemen , als er wat beter kan ?

Ik zou het vanaf 17 januari beginnen doen voor zo'n 8 weken , mss hou ik wel een logje bij.

Bijlagen

Wat je borst betreft zou ik wat varieren als je wat langer aan het trainen bent. Als je nl ma en vr doet en dan weer ma dan krijg je een moment waarop je iets langer rust moet geven dan 2 dagen. Dus zou hem niet voor langere tijd op ma en vr houden maar gun je borst om de zoveel tijd wat meer rust.

Hier mag een slotje op :)

Terug
Naar boven