AndroidHealthClinic

Water

wwe

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
1.154
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Ik ben recentelijk eigenlijk meer water gaan drinken. Eerst lette ik er niet zoveel op maar ik drink nu elke dag 2 liter water(op trainingsdagen nog een halve liter extra). Ik heb er eigenlijk nog wel wat vragen over.

Wat ik me afvraag is wat de voordelen van meer water drinken zijn en of er er verschillen zijn tussen de bulk en de cut periode. Stel dat ik nu bijvoorbeeld van 2 liter water per dag naar 3 liter ga, haal ik hiervoordeel uit en zo ja welk voordeel?

Ik zocht net even naar topics met het onderwerp water en kwam eigenlijk relatief weinig hierover tegen dus wellicht is dit voor meer mensen interessant.

Je houdt minder water vast als je regelmatig veel water drinkt, filtert onnodige stoffen beter uit je lichaam/organan.

Helpt spijsvertering.

Overall healthy. Drink zelf ook liters op een dag, urine is bijna kleurloos. < Dit hou ik persoonlijk aan als maatstaaf van genoeg water drinken.

Ik ben recentelijk eigenlijk meer water gaan drinken. Eerst lette ik er niet zoveel op maar ik drink nu elke dag 2 liter water(op trainingsdagen nog een halve liter extra). Ik heb er eigenlijk nog wel wat vragen over.

Wat ik me afvraag is wat de voordelen van meer water drinken zijn en of er er verschillen zijn tussen de bulk en de cut periode. Stel dat ik nu bijvoorbeeld van 2 liter water per dag naar 3 liter ga, haal ik hiervoordeel uit en zo ja welk voordeel?

Ik zocht net even naar topics met het onderwerp water en kwam eigenlijk relatief weinig hierover tegen dus wellicht is dit voor meer mensen interessant.

Nee, gaat je geen voordelen opleveren.

Dit. + het is calorie, suiker etc vrij dus ideaal voor in de cut

Het feit dat het calorievrij is, is geen voordeel. Als je het doet om minder te eten in de cut tenminste, want als je water drinkt wordt je maag alleen maar groter en zorgt er vaak juist voor dat je meer eet.

Maar sowieso goed om genoeg water te drinken!

• Topic Starter Topic Starter
Ik begrijp niet dat dit topic maar 4 posts heeft...

---------- Post toegevoegd 17 September 2013 om 09:14 ----------

Je houdt minder water vast als je regelmatig veel water drinkt, filtert onnodige stoffen beter uit je lichaam/organan.

Helpt spijsvertering.

Overall healthy. Drink zelf ook liters op een dag, urine is bijna kleurloos. < Dit hou ik persoonlijk aan als maatstaaf van genoeg water drinken.

Dat dikgedrukte is wel een goede. Maar voornamelijk een stukje gezondheid volgens jou dus.

Ik heb weleens begrepen dat het uithoudingsvermogen van je spieren ook wat beter is tijdens de training als je veel water drink al weet ik niet of dat echt zo is. gevoelsmatig wel iig.

---------- Post toegevoegd 17 September 2013 om 09:15 ----------

Nee, gaat je geen voordelen opleveren.

Wat is dan volgens jou de reden dat veel mensen op dbb 3,4 soms wel 5 liter water drinken?

Was er niet zoiets als je x aantal glazen ijswater drinkt, je kcal verbruik ook stijgt? Iets van je lichaam
dat moet compenseren voor het koude drinken

Als dat het geval is stop ik hiermee.
Ik zit nu in een bulk met een overschot van 200kcal.

Wat ik merk als ik voldoende water drink is dat ik meer energie heb. Ik drink om het uur/2uur een halve liter water.

Zou niet weten wat de voordelen zijn als je van 2liter per dag naar 3 zou gaan

Was er niet zoiets als je x aantal glazen ijswater drinkt, je kcal verbruik ook stijgt? Iets van je lichaam

Ijskoud water verbrand meer kcal dan het oplevert (negatieve calorie). Het stijgt niet je continue verbruik, maar wel op dat moment in principe, omdat je lichaam zichzelf warm moet houden ivm het koude water.
Dus ja, er is zoiets :p
Negatieve calorie zit trouwens in meerdere dingen.

---------- Post toegevoegd 17 September 2013 om 09:36 ----------

Als dat het geval is stop ik hiermee.
Ik zit nu in een bulk met een overschot van 200kcal.

Wat ik merk als ik voldoende water drink is dat ik meer energie heb. Ik drink om het uur/2uur een halve liter water.

Zou niet weten wat de voordelen zijn als je van 2liter per dag naar 3 zou gaan

Hij heeft het over ijswater.

Wat is dan volgens jou de reden dat veel mensen op dbb 3,4 soms wel 5 liter water drinken?

monkey see, monkey do :)

---------- Post toegevoegd 17 September 2013 om 09:54 ----------

Klinkt op zich goed, maar het effect is zo minimaal ...

http://bradpilon.com/weight-loss/ice-water-to-boost-your-metabolism/

(en volgens mij heeft het lichaam eerder een koeling probleem, dus kon het wel eens minder energie nodig hebben om te koelen waardoor het effect nog kleiner wordt)

Ijskoud water verbrand meer kcal dan het oplevert (negatieve calorie). Het stijgt niet je continue verbruik, maar wel op dat moment in principe, omdat je lichaam zichzelf warm moet houden ivm het koude water.
Dus ja, er is zoiets :p
Negatieve calorie zit trouwens in meerdere dingen.

---------- Post toegevoegd 17 September 2013 om 09:36 ----------

Hij heeft het over ijswater.

Wat bedoel je precies?

Opvallend weinig reacties over zoiets belangrijks als water. Er lijkt ook weinig kennis aanwezig te zijn over dit onderwerp.

Wat een zeurpiet ben jij zeg :roflol:

Klopt het dat als je urine helder is ipv geel dat je dan voldoende water drinkt? Als dit zo is dan is het gemakkelijk te zien of je genoeg drinkt...

Opvallend weinig reacties over zoiets belangrijks als water. Er lijkt ook weinig kennis aanwezig te zijn over dit onderwerp.

Je kunt er wel heel erg veel over ouwehoeren, maar het feit is dat het niet zo heel erg belangrijk is. Drink wat als je dorst hebt.... done. Niet te veel, niet te weinig. Je lichaam weet prima hoeveel vocht het nodig heeft.

Wat een zeurpiet ben jij zeg :roflol:

Leg uit? Als ik zie hoeveel topics hier zijn en hoeveel reacties er geplaatst worden verbaast het me gewoon. Gezondheidsaspecten maar ook eventueel verhogend uithoudingsvermogen van de spieren, vocht vasthouden etc.

---------- Post toegevoegd 7 October 2013 om 09:55 ----------

Je kunt er wel heel erg veel over ouwehoeren, maar het feit is dat het niet zo heel erg belangrijk is. Drink wat als je dorst hebt.... done. Niet te veel, niet te weinig. Je lichaam weet prima hoeveel vocht het nodig heeft.

Ach, ik zie dat andere topics ook soms super veel posts hebben. Daarom vind ik het raar.

Als je dorst hebt zou je al ietwat uitgedroogd zijn.

Google op "dehydration" & "strength" en je hebtgenoeg redenen om voldoende te drinken op een dag

Terug
Naar boven