XXL Nutrition

Water

Leg uit? Als ik zie hoeveel topics hier zijn en hoeveel reacties er geplaatst worden verbaast het me gewoon. Gezondheidsaspecten maar ook eventueel verhogend uithoudingsvermogen van de spieren, vocht vasthouden etc.

---------- Post toegevoegd 7 October 2013 om 09:55 ----------

Ach, ik zie dat andere topics ook soms super veel posts hebben. Daarom vind ik het raar.

Water = water... Zoals eerder gememoreerd; heb je dorst dan drink je. Heb je kramp, dan drink je te weinig enz enz. Daarnaast is een teveel aan water ook niet goed... Denk aan de hardheid van het water bijvoorbeeld. Welke overigens op sommige plaatsen zorgwekkender is dan op andere plaatsen. Verder spoel je met water niet alleen afvalstoffen sneller weg, maar ook vitamines en mineralen zullen weer sneller je lichaam uit zijn.

Heb je kramp, dan drink je te weinig enz enz.

Zelfs dat niet. Je kunt kramp krijgen door watertekort, maar dan heb je er echt al een stevig zootje van gemaakt. In de praktijk is kramp toewijzen aan watertekort veel te kort door de bocht.

In de praktijk is kramp toewijzen aan watertekort veel te kort door de bocht.

Ik krijg vrijwel altijd direct kramp als ik mijn kuiten train, op het moment dat ik ze helemaal strek en aanspan. gaat na even rekken en strekken wel weer weg.
Maar drink, varieert vaak, twee tot vier liter water per dag. Kan kramp een andere medische reden hebben tijdens het trainen.
Magnesium tekort?

Ik krijg vrijwel altijd direct kramp als ik mijn kuiten train, op het moment dat ik ze helemaal strek en aanspan. gaat na even rekken en strekken wel weer weg.
Maar drink, varieert vaak, twee tot vier liter water per dag. Kan kramp een andere medische reden hebben tijdens het trainen.
Magnesium tekort?

Er zijn verschillende mogelijkheden. Van gebrek aan warmups, tot schoeisel (zooltjes), tot electrolieten-balans, tot zout-tekort, tot vermoeidheid (al zal dat het aan het begin van je training niet zijn), en soms krampen spieren zonder iets van dit alles.

Heb je thuis zilveruitjes of augurken in het zuur oid ? Bewaar eens wat van dat zure vocht waar ze in bewaard worden en drink dat eens voor de gein voor een kuit-training. (100 ml zal wel voldoende zijn, misschien 50 ml ook wel aangezien het vooral om de smaak-ervaring gaat)

interessant artikel: http://www.bengreenfieldfitness.com/2013/09/ways-to-stop-muscle-cramps/

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven