XXL Nutrition

Weegschaal

Bezoekers in dit topic

lynx01

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
65
Waardering
0
Geen idee waar ik deze post neer moet zetten maar,

In de Veronica gids staat een aanbieding. Als je iemand anders lid maakt terwijl je zelf lid bent , heb je de mogelijkheid om een weegschaal te bestellen die ook vet, vocht en spierpercentage berekent.
Weet niet of het best werkt maar ik heb een maat een abbonementje aangeboden voor € 27.50 en dat ding besteld. Scheelt toch weer € 30,- .

Als je zelf lid wil worden is de mogelijkheid er ook wel denk ik, maar dat weet ik niet zeker.
Op het internet staat de aanbieding niet , dus of bellen of een gids halen.
 
Dat soort weegschalen kunnen niet werken.
 
Dit zijn zo'n beetje de meest onbetrouwbare vetmetingen die er zijn. Je kunt het zelf makjelijk testen. Meet je bf% er maar eens mee, zuip drie liter water en meet het nog eens. Een wereld van verschil!

Laat je bf% dus meten door iemand die er ervaring mee heeft, gebruik makende van een huidplooimeter.
 
Helaas, vooralsnog is het allemaal troep. Ik hoop dat ze een keer zoiets kunnen maken. Lijkt me niet maar het zal wel makkelijk zijn.
 
Een maat van mij heeft onlangs zijn vetpercentage gemeten op zo'n ding en daarna met een tang. Scheelde volgens mij 1%. Het hoeft voor mij niet exact te zijn. Als ik het meteen na het opstaan doe en ik hou het apparaat als richtlijn dan is dat voor mij voldoende. Als ik constant daal (vetpercentage) met dat apparaat weet ik dat ik op de goede weg ben.
En anders kan ik altijd nog mijn gewicht aflezen, is ook onwijs handig van die dingen ;-)
 
Het feit dat je allerlei statistiche gegevens in moet voeren zegt al genoeg, lijkt me. Op zo'n apparaat kom ik uit tussen de 16-22%, terwijl ik op 13.5% zit. Ik heb zelfs eens een variabele 'fitheid-niveau' moeten invoeren, varierend van 1 t/m 3. Tsja, dan verlies je toch een hoop nauwkeurigheid.
 
Je kan je geld beter in een mooie spiegel investeren, die liegen nooit.. :D
 
hehe, inderdaad! En een meetlint.
 
Brutez zei:
Je kan je geld beter in een mooie spiegel investeren, die liegen nooit.. :D

zeker nooit in de efteling geweest?
 
lynx01 zei:
zeker nooit in de efteling geweest?

Jawel, pas nog. Daar hadden ze een nieuwe attractie. Een soort weegschaal, daar moest je dan 37 dingen invoeren, in dan gaf hij aan wat je vetpercentage niet was.
 
oh die heb ik besteld!!
gewicht zag je er om een 1 of andere vage reden wel op.
 
Maar dat was niet erg want ik woog toen 88 kilo.. :D
 
inderdaad waardeloos die dingen...

ik dacht eerst dat ze wel eens vocht als vet deden meereken dus ik denk als ik een koop die vocht % appart rekent dan moet die toch kloppen...

ben volgens het apparaat in 5weken tijd van 16% naar 22% gegaan terwijl mijn huidplooi meter met verscillende metingen nooi boven de 15% gaat... mooi gaar...

maarja met mijn huidplooi meter ben ik wel blij...

grt
 
Ik zoek een weegschaal die op 0,1 gram nauwkeurig is iemand een goed adresje?
 
In mijn ogen is een gewone uidplooimeting veel naukeuriger. ik hou me hier aan vast. pas geleden een vetmeting gedaan met een omronmeter kwam ik uit op 21,1% met de huidplooi kwam ik uit op 25,3 % nogal een verschilletje he
 
ik zou mijn geld zowiezo eerder investeren in een vet-tang (huidplooimeter) als een andere weegschaal
 
De meeste goedkope weegschalen zijn onnauwkeuring met vetmeting
 
Back
Naar boven