AndroidHealthClinic

Weet niet goe welke te kiezen...help.

'k vind niks deftigs om op te staan. Moet toch serieus degelijk zijn...anders zak ik er door.

En telkens iets moeten versleuren om rackpulls te doen..... . Mijn plaats is ook beperkt dus nog iets meer in mijn trainingskamer zal moeilijk lukken...allles heeft nu zijn plaatsje.

Een powerrack is redelijk beperkt in plaats en dus ideaal.

Ik zou voor de powertec gaan. Je weet in ieder geval zeker dat je daarmee geen miskoop doet. Er zijn talloze reviews over. Het is een populair product in Nederland maar ook in de VS, het bodybuilding.com forum staat er vol van. Qua stevigheid zullen de verschillende powerracks in ongeveer dezelfde prijsklasse niet erg verschillen. Voor thuisgebruik zullen beide racks wel volstaan.

'k vind niks deftigs om op te staan. Moet toch serieus degelijk zijn...anders zak ik er door.

En telkens iets moeten versleuren om rackpulls te doen..... . Mijn plaats is ook beperkt dus nog iets meer in mijn trainingskamer zal moeilijk lukken...allles heeft nu zijn plaatsje.

Een powerrack is redelijk beperkt in plaats en dus ideaal.
Die steunen zijn ook niet bedoeld als afleggers maar als noodopvang, vandaar dat ze ook niet lager kunnen (de laagste stand is ongeveer op kniehoogte, bij de gemiddelde persoon).

Dit is hetzelfde bij de noodopvang van Power Racks, heel veel mensen gebruiken deze als afleggers maar daarvoor heb je de aflegbouten!

Ik zou voor de powertec gaan. Je weet in ieder geval zeker dat je daarmee geen miskoop doet. Er zijn talloze reviews over. Het is een populair product in Nederland maar ook in de VS, het bodybuilding.com forum staat er vol van. Qua stevigheid zullen de verschillende powerracks in ongeveer dezelfde prijsklasse niet erg verschillen. Voor thuisgebruik zullen beide racks wel volstaan.
Powertec is inderdaad een merk dat zich bewezen heeft!

De grote apparaten van onze eigen Barbarian Line zijn nu pas 2 maanden geleden uitgebracht, en vooralsnog niet buiten West-Europa verkrijgbaar. Uitgebreide reviews daarvan zullen hopelijk ook snel volgen – al zullen tevreden klanten niet zo snel een review schrijven, terwijl ontevreden klanten zich de longen uit het lijf schreeuwen (overstatement :p)

Laatst bewerkt:
Die steunen zijn ook niet bedoeld als afleggers maar als noodopvang, vandaar dat ze ook niet lager kunnen (de laagste stand is ongeveer op kniehoogte, bij de gemiddelde persoon).

Dit is hetzelfde bij de noodopvang van Power Racks, heel veel mensen gebruiken deze als afleggers maar daarvoor heb je de aflegbouten!

Wat is eigenlijk het verschil daarin? Kunnen de spotters niet ongeveer hetzelfde gewicht aan als de afleggers? Lijkt mij juist dat veel mensen de spotters gebruiken met een hoger gewicht (bij rack pulls bijvoorbeeld) dan het gewicht waarmee de afleggers te kampen krijgen (diverse press oefeningen, met vaak een lager gewicht).

terwijl ontevreden klanten zich de longen uit het lijf schreeuwen

Die doen het vast ook niet zo snel (overal) :D.

Wat is eigenlijk het verschil daarin? Kunnen de spotters niet ongeveer hetzelfde gewicht aan als de afleggers? Lijkt mij juist dat veel mensen de spotters gebruiken met een hoger gewicht (bij rack pulls bijvoorbeeld) dan het gewicht waarmee de afleggers te kampen krijgen (diverse press oefeningen, met vaak een lager gewicht).
Spotters bij een Power Rack zijn bedoeld om het gewicht op te vangen als je dit laat vallen. Klaar. Vaak zijn ze nadat ze deze taak hebben uitgevoerd gebogen (bij zware gewichten die van hoogte vallen), maar dat is niet erg want ze hebben het gewicht opgevangen en een ongeluk voorkomen.

Wanneer je deze spotters keer na keer gaat belasten met het afleggen van gewichten gaan ze uiteindelijk ook buigen, en dan zijn mensen verbaasd... Maar de spotters zijn dan ook niet bedoeld om gewichten af te leggen, hiervoor dienen de de korte aflegbouten bij een Power Rack. Natuurlijk zal zo'n stang die over de gehele diepte van het Power Rack loopt bij zware belasting eerder buigen dan de korte aflegbouten!

Spotters bij een Power Rack zijn bedoeld om het gewicht op te vangen als je dit laat vallen. Klaar. Vaak zijn ze nadat ze deze taak hebben uitgevoerd gebogen (bij zware gewichten die van hoogte vallen), maar dat is ook de bedoeling want ze hebben het gewicht opgevangen en een ongeluk voorkomen.

Wanneer je deze spotters keer na keer gaat belasten met het afleggen van gewichten gaan ze uiteindelijk ook buigen, en dan zijn mensen verbaasd... Maar de spotters zijn dan ook niet bedoeld om gewichten af te leggen, hiervoor dienen de de korte aflegbouten bij een Power Rack!

Ik kan het mij best voorstellen dat wanneer je elke keer bij rack pulls de stang terug gooit in de spotters, dat het gaat buigen op den duur. Vooral als je dit in het midden doet waar de spotters het zwakst zijn. Ik denk echter niet dat de spotters niet bedoeld zijn om gewicht op te kunnen leggen. Bij het bodycraft powerrack moeten de dip bars bijvoorbeeld in een van de spotters geschoven worden. Hier komt dan ook een aardig gewicht op te staan, vooral omdat je slechts één van de twee spotters belast (ipv met een barbell, beide spotters). Lijkt me sterk dat de spotters daar niet op berekend zijn.

Ik kan het mij best voorstellen dat wanneer je elke keer bij rack pulls de stang terug gooit in de spotters, dat het gaat buigen op den duur. Vooral als je dit in het midden doet waar de spotters het zwakst zijn. Ik denk echter niet dat de spotters niet bedoeld zijn om gewicht op te kunnen leggen. Bij het bodycraft powerrack moeten de dip bars bijvoorbeeld in een van de spotters geschoven worden. Hier komt dan ook een aardige gewicht op te staan, vooral omdat je slechts één van de twee spotters belast (ipv met een barbell, beide spotters). Lijkt me sterk dat de spotters daar niet op berekend zijn.
Je zegt zelf dat de spotters in het midden het zwakst zijn, bij het afleggen van gewichten zullen deze altijd in het midden liggen lijkt me zo. Ik neem niet aan dat die dip bars in het midden bevestigt worden, of wel? Wanneer je de spotters aan de zijkanten belast zijn deze in feite namelijk hetzelfde als de aflegbouten!

Ik denk overigens niet dat het dippen aan één spotter een zwaardere belasting is dan een barbell op twee spotters; Zware barbells die in de meeste gevallen in het midden worden afgelegd tegenover het dippen met de belasting op de uiteindes van de spotters.

Natuurlijk zijn de spotters ontwikkeld met in het achterhoofd het afleggen van gewichten, het is dus niet zo dat dit nadrukkelijk uit den boze is! Maar wanneer je dit blijft doen zal de spotter zoals gezegd gaan buigen en zul je deze nieuw moeten kopen. Er zit (bij ons, geen idee hoe het bij BodyCraft of andere racks zit) geen garantie op safety-spotters (noodopvang); wanneer deze gebogen zijn hebben ze namelijk hun werk gedaan (jouw hoofd van een vallende barbell beschermen :p) of heb je ze verkeerd gebruikt – je moet eventuele nieuwe vervangende spotters dan dus betalen! Dit kun je vergelijken met een airbag in een auto, als die zijn werk heeft gedaan zullen ze in de garage een nieuwe installeren maar daar betaal je wel voor! Dit is dus enkel een waarschuwing richting onze klanten, je mag zelf beslissen wat je daarmee doet :)

Laatst bewerkt:
Hallo,
Ken die website en ben er niet voor ....heb al een paar keer daar besteld en de service laat te wensen over.

Zal bij fitness seller kopen....het wordt powertec of barbarian.

als je toch bij fitness seller wat nieuwe dingen koop,kunnen ze dan niet gelijk dat barbarian rack dat je te koop heb staat bij mij af gooien. als dat te regelen is, is die verkocht.:rolleyes::rolleyes:

Terug
Naar boven