MuscleMeat

weg met uitstekende botten!!

vytje

Novice
Waardering
0
Hallo, ben 22 jaar weeg 47kg ben 1.63m BMI 17 vetpercentage van 11.7. Dit is mijn probleem. Train nu 4x per week, waarbij ik onlangs ben gestopt met cardio (daarvoor deed ik 7min hardlopen). Mijn probleem is namelijk dit: boven mijn borst zie ik uitstekende botten (ribben) en dit vind ik superlelijk. :mad: Ben sinds 2.5 week bezig met meer eten om dat weg te krijgen. Alleen het komt alleen maar aan bij mijn bovenbenen en billen en daar wil ik juist niks bij! Zijn er oefeningen die ik kan doen om toch van die uitsteekbotten af te komen???? ???
groetjes vytje

Door aan te komen. Helaas is het net als met gewichtverlies dat je de plaats niet voor het kiezen hebt. Gewoon lekker doortrainen dan zul je over je hele lichaam meer spiermassa aanmaken, dus ook daar waar je het wilt.

Succes!

Bij vrouwen produceren vetcellen in de borsten, heupen en dijen overtollig LPL, waardoor vet wordt opgeslagen in die gebieden. Bij mannen produceren de vetcellen in de buik overtollig LPL. Deze enzymactiviteit verklaart waarom mannen het overgewicht vooral rond de buik ontwikkelen en vrouwen rond de lagere lichaamsdelen.
Dus dat het zich het ophoopt bij je heupen en dijen dat is (soms helaas) gewoon een vrouwelijke kwaal.
Maarja, ik zeg liever dat het zich ophoopt bij de billen want een vrouw met een bierbuik is ook niet echt charmant.
Als ik jou was zou ik vooral doorgaan met krachttraining, ook goed borst trainen!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
thnx voor reactie. maar als ik dus de m. pectoralis major en minor train, dan is het toch niet dat stuk boven mijn borst wat ik ook train? toch maar gewoon goed dooreten en aankomen, maar verder goed blijven trainen zodat ik geen hangbuikzwijn word ofzo..

Botten kun je bedekken met vet of met spier.
Aangezien het vet naar de heup en bilpartij gaat is dat geen optie.

Dus spier kweken !
Ik zou denken: borstspieroefeningen en met nadruk op de boven kant van de pecs:
incline benchpress of incline dumbbell press etc.
En: weinig reps en zware gewichten om die spieren dikker te krijgen.
Uiteraard ook goed eten !
Suc6 !

En gewoon wat meer eten, tenzij je erg gehecht bent aan een heel laag vetpercentage, maar persoonlijk vind ik dat niet erg mooi.

sleutelbeenderen bedoel je?

die krijg je niet makkelijk weg... is meer genetisch bepaald. Bij mij gingen ze pas 'weg' nadat ik 10-12 kg zwaarder was geworden (check gallery).

je hebt trouwens een heeel laag vetpercantage voor een vrouw

Als je de komende tijd elke borstspiertraining met incline dumbbell press begint, is er over een paar maanden geen rib meer te zien!

Bijvoorbeeld 4 sets met steeds zwaarder gewicht en aflopend aantal reps en de laatste set zoveel mogelijk reps met het gewicht uit de eerste set:
set 1 15 reps met 6 kilo
set 2 10 reps met 8 kilo
set 3 8 reps met 10 kilo
set 4 6 reps met 12 kilo
set 5 10-15 reps met 6 kilo

De gewichten zijn maar een voorbeeld, dat kun je zo nodig aanpassen. Rust minstens 2 minuten tussen de sets en ga in de vierde set zover door tot je niet meer kunt!

11.7 is veel te laag voor vrouwen, zelfs als ze atletisch gebouwd zijn.

Je moet naar de 15%, dat zal al heel wat beter zijn. Ik denk niet dat je van spieren veel moet verwachten , aangezien het sleutelbeen altijd zichtbaar blijft. Vet en spieren kunnen wel alles beneden het sleutelbeen verbergen. Dus goed gaan eten en bankdrukken.

Incline is trouwens niet zo effectief voor de pec minor hoor, het gaat vooral je schouders meer trainen wat het effect van te platte borst enkel versterkt. Gewoon bankdrukken, een heel lichte helling is dan beter.

Big_T zei:
Incline is trouwens niet zo effectief voor de pec minor hoor, het gaat vooral je schouders meer trainen wat het effect van te platte borst enkel versterkt. Gewoon bankdrukken, een heel lichte helling is dan beter.

Idd, incline dumbbell press onder een hoek van max. 30 graden. Goede aanvulling.

Terug
Naar boven