MuscleMeat

Wegtrainen van buik.

MDP

Novice
Waardering
0
Even een paar vraagjes met betrekking tot het aftrainen van voornamelijk de buik en "lovehendels". Momenteel doe ik veel Cardio gecombineerd met conditietraining en krachttraining. Kan dit allemaal samen of belemmert dit het afval-proces? Met het afval-proces bedoel ik dan de omtrek van de taille dus niet direct in gewicht.

Wat kan ik doen aan mijn "eetpatroon" zonder deze direct radicaal om te gooien??

Door de weeks drink ik veel thee en water, ik eet minimaal 4 keer per dag.
Ik heb niet echt een vast eetpatroon, wel eet ik weinig fastfood, en tegenwoordig veel vis, vlees, groentes en pasta's. Tussendoortjes bestaan veelal uit fruit.

Iemand daar nog een toevoeging aan?

Een laatste vraag is; ik sport 3 keer per week waarin ik afsluit met een half uur (minimaal)lopende band. Daarin probeer ik z.s.m 2 kilometer af te leggen waarna ik begin met joggen/hardlopen gecombineerd met tussensprints waarin ik een minuut bijna op mijn MAX-speed ren. Na die minuut verval ik weer in het jog-hardloop patroon.

Is deze combinatie effectief met betrekking tot afvallen of is het beter de sprints ertussen uit te laten en me meer te richten op het joggen?

Cardio en krachttraining tenzame is altijd goed om je vet% naar beneden te halen.

Je zegt ook dat je veel thee en water drinkt! Wat is veel voor jou 1 liter of 3 liter, dat is per persoon verschillend.
Zorg gewoon dat je zo en zo 2 liter vocht perdag binnen krijgt, het meeste daarvan water als het kan. Want als je bijvoorbeeld een liter thee naar binnen werkt per dag en je doet bijvoorbeeld 2 scheppen suiker per x in je thee, dan zul je niet snel of nooit je doelstelling halen.

Je hebt geen vast eetpatroon maar je eet wel minimaal 4x per dag zeg je, zorg zo en zo voor een vast eet patroon en verdeel je eten over 6a8 porties per dag. Eet bijvoorbeeld om de 2uur iets om zo je stofwisseling opgang te houden. Let er ook op wat je eet dan, vis is gezond, vlees zou ik vooral kiezen voor witvlees gevogelte bijvoorbeeld en groenten is ook goed. Pasta's zou ik mijden.

3x per week trainen is over het algemeen wel voldoende maar ik zou zelf vaker gaan met jouw doelstelling.
Ik weet niet waar jouw krachttraining uitbestaat dus daar kan ik nu niet over oordelen. Maar kan wel adviseren om zoveel mogelijk samengestelde oefeningen te doen.
Op de cardio kun je kiezen om een lange training te doen met een lage HF dus 30min en langer.
Heb je niet veel tijd voor de cardio dan is een interval, heuvel training efficienter.

Verder is het misschien voor jou van belang dat je weet wat je energie behoefte is op een dag en dat je weet wat je vet% is.
Met deze gegevens kun je vaker gerichter aan het werk gaan, maar dit blijven maar cijfers.

Kan weinig toevoegen aan bovenstaande, maar zou idd het aantal cardiotrainingdagen omhoog gooien.

probeer je cardio sochtends te doen op een lege maag en om de twee uur te eten zo schoon mogelijk (zonder vet) savonds na acht uur niks meer eten!!!

probeer je cardio sochtends te doen op een lege maag en om de twee uur te eten zo schoon mogelijk (zonder vet) savonds na acht uur niks meer eten!!!

Niet om vervelend te doen, maar volgens mij zijn hier 3 zaken die ter discussie gesteld kunnen worden... :o

1) cardio op een lege maag schijnt niet heel erg goed te zijn, omdat je na een aantal uur geslapen te hebben voedingsstoffen nodig hebt om je spieren te voeden (spierafbraak tegen te gaan).
2) je schrijft dat je zo schoon mogelijk moet eten (zonder vet). Ik ben van mening dat je de verzadigde vetten moet beperken, maar dat juist de onverzadigde vetten niet weggelaten mogen worden omdat die juist goed en noodzakelijk zijn voor je lichaam. Denk hier bijvoorbeeld aan lijnzaadolie (houdt o.a. je aderen schoon).
3) na 8 uur zou ik in de cut geen koolhydraten eten. Eiwit en vet (onverzadigd) kan imo geen kwaad. Een bakje kwark voor het slapen is juist goed ivm langzame eiwitten.

Verbeter me als ik het ergens niet goed heb! :p

ben zelf ook al een 6-7weken bezig met een anti-lovehandle schema

het ligt maar aan 1 ding, vet%

oplossing: voedingsschema+cardio

schrap die pasta maar al, en doe je cardio op weinig weerstand een veel omwentelingen (als je natuurlijk een half uur aan een stuk kan lopen is ok, maar dat kan ik niet :p)

zelf doe ik 3*30min cardio na m'n workout, gaat maar gaat traag, vaker cardio als dat gaat.

ik ben er toch lang mee aan't sukkelen hoor met dat ellendige buikvet!!

ik ben nu al zeker 2jaar aan't trainen het laatste jaar intensiever en de laatste maanden zeer intensiet(5a6keer per week) maar toch heb ik nog redelijk veel buikvet het hangt me mijn strot uit ondertussen

echt frustrerend,in mijn 5a6dagen training zitten 2tot3 keer kracht en 3keer cardio.

me dunkt dat dit toch wel voldoende is maar toch...:(

ik werk dan ook in 5ploehen en mijn werk is soms ook wel intensief dus ik kan echt niet meer sporten,eten doe ik ook vrij weinig,nooit grote hoeveelheden,3uur voor slapen eet ik niets meer,ik eet zo verspreid mogelijk.

tja ik weet het ook niet meer...

ik weet dat cardio belangerijk is , maar wat ik heb gehoord is dat waneer je je buik wat strakker wilt hebben je toch ook veel aan je benen moet werken

Laatst bewerkt:
wel kwark geen carbs :P

Je moet eten op onderhoud (vetvrije massa) + hetgeen je verbruikt.

Ik de cut vb, doe ik op maandag cardio en kt.
mijn vetvrije massa vraagt 1493kcal.
en kt verbruik in met een ub/lb met enkel compounds ong 400kcal.
+ cardio waarbij ik 700 kcal probeer te doen
= 2643kcal.

Als je te weinig eet verlies je spiermassa.
Dus goed cardio'en, maar zeker niet minder eten, door enkel voor vet vrije massa te eten, zal je wel wat percentjes kwijt raken.

Bij het voedingstopic staat een formule om bmr te berekenen enzo;)
reken alles wat uit enzo, maak dan een voedingsschematje op, en dan post je het even

Oke hier komt je oplossing:

Verbruik ELKE dag meer energie dan je tot je neemt.

Klaar.

ik ben er toch lang mee aan't sukkelen hoor met dat ellendige buikvet!!

ik ben nu al zeker 2jaar aan't trainen het laatste jaar intensiever en de laatste maanden zeer intensiet(5a6keer per week) maar toch heb ik nog redelijk veel buikvet het hangt me mijn strot uit ondertussen

echt frustrerend,in mijn 5a6dagen training zitten 2tot3 keer kracht en 3keer cardio.

me dunkt dat dit toch wel voldoende is maar toch...:(

ik werk dan ook in 5ploehen en mijn werk is soms ook wel intensief dus ik kan echt niet meer sporten,eten doe ik ook vrij weinig,nooit grote hoeveelheden,3uur voor slapen eet ik niets meer,ik eet zo verspreid mogelijk.

tja ik weet het ook niet meer...

aan je training zal het niet liggen. Toch maar even naar je voedingsschema terugblikken?? niet stug 1 voedingsschema aanhouden he. Als er geen resultaat na 2-4 weken is dan zou ik het huidige eet/sport schema al aan de kant gooien

Terug
Naar boven