XXL Nutrition

Weightgainer zelf maken of een ''kant en klare'' kopen?

seri ei kan je wel beter bakken of koken. Ivm salmonella EN het word beter opgenomen zo dan rauw ei srs

Je hebt helemaal gelijk meaantje, over de opname iig.

Toen ik B&F whey had kookte ik mn eieren omdat ik minder eiwit in zat dan op t label stond, nu heb ik XXL dus eet ik ze weer :trollface:

Gezien salmonella een darmbacterie is en een ei gelukkig niet daar gemaakt wordt, plus ik geen ongepelde eieren eet maak ik me in de keuken meer zorgen om bacillus cereus dan dat 3 op de 10.000 eieren salmonella bevat...

maargoed gekookte eieren dan maar in de shake? :meal:

150 ml water, 200 gr oats, 30 gr whey, eetlepel pindakaas = gains

havermout
whey
pindakaas
banaan
lijnzaad
kwark
melk

GAINS

Ik persoonlijk vind dat als je zegt "zelf maken" dat je dan net zo goed zelf een gewone maaltijd kan bereiden. Of op voorhand prepareren. Het voordeel van een WG is juist dat het maar weinig tijd en moeite kost om uit 1 pot wat poeder in een shaker te doen. Dat er veel suikers inzitten is ook niet meer het geval tegenwoordig.

Ik persoonlijk vind dat als je zegt "zelf maken" dat je dan net zo goed zelf een gewone maaltijd kan bereiden. Of op voorhand prepareren. Het voordeel van een WG is juist dat het maar weinig tijd en moeite kost om uit 1 pot wat poeder in een shaker te doen. Dat er veel suikers inzitten is ook niet meer het geval tegenwoordig.

Oats + water + eetlepel pindakaas kost erg weinig tijd in vergelijking met een maaltijd maken.

150 ml water, 200 gr oats, 30 gr whey, eetlepel pindakaas = gains

Ik heb 250ml vocht nodig om 100g oats dik vloeibaar te maken... Welke oats gebruik je wel?

Ik doe gewoon 250ml havermelk, 100g oats, banaan of twee, eetlepel pindakaas. Samen met een kipfilet of 2 eitjes.

Oats + water + eetlepel pindakaas kost erg weinig tijd in vergelijking met een maaltijd maken.
Ik heb wel een paar maaltijden die mij minder tijd kosten zoals broodjes, magnetron ed. Blender afwassen is ook tijdrovend. Lijkt me ook niet echt te drinken enkel die 3 ingrediënten. Maar het is maar wat je zelf wilt, maakte ze vroeger ook zelf maar sta steeds minder graag in de keuken :p

Ik heb wel een paar maaltijden die mij minder tijd kosten zoals broodjes, magnetron ed. Blender afwassen is ook tijdrovend. Lijkt me ook niet echt te drinken enkel die 3 ingrediënten. Maar het is maar wat je zelf wilt, maakte ze vroeger ook zelf maar sta steeds minder graag in de keuken :p

Verstand op nul en drinken maar. :D Gebruik dan ook enkel een shakebeker.
Maar nu je het zo zegt zijn er inderdaad ook wel makkelijke maar vooral snelle maaltijden.

• Topic Starter Topic Starter
De keuken in duiken, supplementen zijn zonde geld :) Daarbij bevat het ook bijna geen micro's. Met jouw gewicht zou het makkelijk kunnen om een goed voedingsschema te maken zonder gainers etc. Vaak is het nog goedkoper ook :) Anders moet je zorgen dat je koolhydraten, eiwitten en vetten in een shake stopt. Dan heb je een maaltijdshake = weightgainer. Bijv. een banaan, melk, whey, havermout of andere koolhydraatbron :) Een handje noten aan de side en klaar!

Thanks voor je reply, maar wat is de gedachte er dan achter dat shakes ''minder'' goed zijn? gaat toch wat erin zit en niet of t vast is of vloeibaar oid?

Shake is makkelijk mee t nemen en drinkt snel weg, en makkelijk voor tussendoor.

Ik heb zelf dat ik vast voedsel meer verzadigd ben. Maar dat is persoonlijk.

Ik zou zeggen een paar boterhammen met pindakaas is net zo makkelijk meenemen.

Terug
Naar boven