XXL Nutrition

Weightganer na het sporten?

Te duur! Ik zou eventueel voor andere gaan met complexe carbs misschien.

Of Mass Perfection van Body & Fit.
BSN is overpriced troep.

Rice & Protein van Bodylab.. Top shit

Kan als je dat nodig vind na het trainen, maar ik zou gewoon een huismerk kopen i.p.v. die Amerikaanse merken. Overpriced, je betaald voor de gainers met veel kcal erin (1000+ kcal) soms 30-50 per verpakking, en je doet er uiteindelijk maar 1-3 weken mee..

• Topic Starter Topic Starter
Maaltijdtiming is irrelevant, zolang je iedere dag maar je micro's en macro's haalt.

Ik zou eerder voor een goeie Whey gaan zoals Whey Perfection voor na het trainen.
http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhey/whey-isolaat/body-fit-sportsnutrition/isolaat-perfection/

Weightgainer kun je nemen als extra maaltijd gedurende de dag :) Kijk dan wel naar de samenstelling, vaak zitten er erg veel suikers in en word je alleen maar dik.

http://www.bodyenfitshop.nl/weightgain/weight-gainers/body-fit-sportsnutrition/mass-perfection/

mAAR is het niet zo dan dat na het trainen een eiwit shake als whey niet helemaal goed opgenomen kan worden? omdat je spieren eigenlijk KH nodig hebben?

Gezien je aan wil komen is een maaltijd na het trainen wel aan te raden.
Dit kan een feitelijke maaltijd zijn. Maar als je daar geen tijd voor hebt kan je ook een mass gainer pakken.
of zelf een shake maken met bijvoorbeeld 100 gram brinta + 300 ml melk + 1 scoop whey + banaan oid

mAAR is het niet zo dan dat na het trainen een eiwit shake als whey niet helemaal goed opgenomen kan worden? omdat je spieren eigenlijk KH nodig hebben?

Ja dat klopt dus 20minuten voor het eind van je training tot het eind van je training neem je bijvoorbeeld Magnifcent.

thx die ziet er idd goed uit

en zou deze wat zijn:
http://www.bodyengymshop.nl/categor...ch-100-premium-mass-gainer-12lbs-5-554kg.html

Maar zoiezo, is na het trainen een goed moment voor een weightgainer? (want je spieren zijn wel lekker honerig dan om t zo te zeggen)

Blijf weg van die bodyengym webshop en slechte Amerikaanse 'mass' gainers.

Neem gewoon een weightgainer met goede kwaliteit whey eiwitten, goede complexe koolhydraat bron (haver of zilvervliesrijst) en goede vetten (MCT olie, kokosvet).

Van XXL zou ik de Complex Carb Gainer nemen
Van Bodylab Rice & Protein
En van Body en fit is die Mass Perfection ook wel prima

Je hoeft in principe niet verder te kijken dan die drie webshops.

Dat klopt. Daarom altijd eerst een appel of een banaan eten. En dan je whey shake. ;)

OK thx dat deed ik verheen ook altijd denk dat ik dat anders blijf doen?

maar hoeveel tijd na de trainen neem jij/ jullie dan de banaan/appel en de whey?

is het trainen - appel of banaan en dan gelijk shake of nog wat tijd ertussen?

Je denkt veel te moeilijk, het aantal minuten na de training maakt niks uit zoals ik al zei.. Je lichaam gaat echt niet opeens spieren afbreken omdat je 1 min 'te laat' bent met je whey shake in te nemen.

Snelle suikers na het trainen is voor de gemiddelde bodybuilder die maar 1x per dag traint niet echt essentieel, die mythe is volgens mij al een tijdje ontkracht.. Als je meerdere keren per dag traint, duursporter of topsporter bent, of insuline injecteert, is het wel slim om je glycogen direct na het trainen weer op pijl te krijgen. Als je fruit wilt eten na het trainen, kan je dat natuurlijk gewoon doen, maar het zal je weinig extra's brengen. Volgorde whey eerst of fruit eerst maakt dus niks uit.

Je denkt veel te moeilijk, het aantal minuten na de training maakt niks uit zoals ik al zei.. Je lichaam gaat echt niet opeens spieren afbreken omdat je 1 min 'te laat' bent met je whey shake in te nemen.

Snelle suikers na het trainen is voor de gemiddelde bodybuilder die maar 1x per dag traint niet echt essentieel, die mythe is volgens mij al een tijdje ontkracht.. Als je meerdere keren per dag traint, duursporter of topsporter bent, of insuline injecteert, is het wel slim om je glycogen direct na het trainen weer op pijl te krijgen. Als je fruit wilt eten na het trainen, kan je dat natuurlijk gewoon doen, maar het zal je weinig extra's brengen. Volgorde whey eerst of fruit eerst maakt dus niks uit.

DUs is het inprincipe nodig om fruit bij je shake te eten na het sporten?

Of voldoet eigenlijk een whey shake alleen al?

Er zouden ook andere redenen kunnen zijn dan alleen glycogeen aanvullen. Koolhydraten, nou ja de bijhorende insuline, zou wel eens anti-katabool kunnen zijn. (en dan nog ga je waarschijnlijk niets merken als je ze weglaat)

The broscience is strong in this topic.

The broscience is strong in this topic.

als je niks zinnigs te melden hebt, hou dan je mond.

---------- Toegevoegd om 15:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:21 ----------

OK thx dat deed ik verheen ook altijd denk dat ik dat anders blijf doen?

maar hoeveel tijd na de trainen neem jij/ jullie dan de banaan/appel en de whey?

is het trainen - appel of banaan en dan gelijk shake of nog wat tijd ertussen?

Dat klopt. Daarom altijd EERST een appel of een banaan eten. EN DAN je whey shake. ;)

;)

als je niks zinnigs te melden hebt, hou dan je mond.

---------- Toegevoegd om 15:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:21 ----------

;)

Super thx!, dan had ik nog 1 vraag.
Kan je het fruit en de shake tegelijk eten of moet je eerst even wachten tot het fruit ''opgenomen'' is?
(of evenuteel in de blender een shake van whey + fruit vantevoren maken en meenemen?)

Terug
Naar boven