Fitness Seller

Weightlifting practice

Waarom dit en powerliften geen goede combi imo.. focus op 1 ding zou ik zeggen

• Topic Starter Topic Starter
vorige training niet veel tijd, toen alleen wat hang snatches gedaan

training 23-9

power clean:
42.5x3x4
power clean+jerk (2 clean, 1 jerk)
50x2x3

upload later vandaag de vid

Waarom dit en powerliften geen goede combi imo.. focus op 1 ding zou ik zeggen

weightlifting is ook meer spielerei naast mn PL programma, maar ik zou er wel graag beter in worden

cleans zien er wel prima uit, kan je zo geen tips geven.
alleen bij de eerste rep met 70kg vang je hem met wat te lage ellebogen, reps daarna is wel weer goed.

die reps met 70 gingen minder hard dan ik verwachte :(

training 25-09

veel snatch werk. Ik probeer om de training snatch en clean te doen. En dan wat zwaarder werk en volume werk afwisselen.

power snatch:
20x4x3
30x3x2
40x2.
45x2

1 high pull 1 snatch
50x1 (faal op de snatch)x3
50x2
52.5x1 pr

training 27-09

power clean:
45x3x4
50x3
55x2
60x2x4
ging echt heel slecht. Veel formbreakdown bij zwaarder gewicht. Wat kan ik hier aan doen? Beter juist op lager % of hoger gaan?

Ik ben geen expert maar volgens mij zou je bij cleans in de startpositie met de schouders achter de halter moeten zitten

Ik ben geen expert maar volgens mij zou je bij cleans in de startpositie met de schouders achter de halter moeten zitten

Klopt, niet achter maar iig stuk verder naar achter dan tov deadlifts. Had ik zelf ook gezien dat dat mis ging bij de 60kg cleans dat mn start positie niet goed was

Vond wel nuttig

cleans zien er wel prima uit, kan je zo geen tips geven.
alleen bij de eerste rep met 70kg vang je hem met wat te lage ellebogen, reps daarna is wel weer goed.
Niet mee eens, hij curlt omhoog. Kijk maar naar de ellebogen die flexen naar achteren en niet naar buiten. Ik maak diezelfde fout namelijk ook. :P
Nee, ongeveer boven de bar, iets verder naar achteren tov de snatch.

In btw! Leuk om te zien, je hebt met dezelfde techniek dingen als ik problemen. :D

daniel jij bent mijn motivatie om niet te gaan weightliften

veels te moeilijk

bedankt

training vandaag:

snatch:
(2 position, 1 vn de grond en 2 reps hang snatch)
30x3x7

snatch pull
80x3x3
eigenlijk veel te uitgeput hier voor al :P

2e pull proberen te verbeteren door niet te snel met knieen naar voren te gaan, maar hierdoor was mn 3e pull weer slechter :( Ik pullde hem naar voren ipv naar omhoog.

daniel jij bent mijn motivatie om niet te gaan weightliften

veels te moeilijk

bedankt

niet doen gr jan

Niet mee eens, hij curlt omhoog. Kijk maar naar de ellebogen die flexen naar achteren en niet naar buiten. Ik maak diezelfde fout namelijk ook. :P

Nee, ongeveer boven de bar, iets verder naar achteren tov de snatch.

In btw! Leuk om te zien, je hebt met dezelfde techniek dingen als ik problemen. :D

welkom. Ik denk dat dat ook gewoon de lastige puntjes zijn voor mensen die beginnen met weightliften. Power cleans zitten al wel langer in mn schema. Maar technisch matig altijd

Laatst bewerkt:
Mis bij je snatch meer de agressiviteit in je laatste filmpje. Denk dat het daardoor lijkt alsof hij naar voren komt. Anders kan je eens everest pulls doen als technique primer? Die laat je de stang meer langs je lichaam trekken, dat gevoel inslijpen zeg maar. Bij mijn snatch die van opzij gefilmd is maakt de bar bijna een halve cirkel beweging, dus het kan erger. ;)
Doe je snatch/clean werk aan het begin van je training trouwens joh. Je squat heeft er nauwelijks last van en je bent veel explosiever.

Mis bij je snatch meer de agressiviteit in je laatste filmpje. Denk dat het daardoor lijkt alsof hij naar voren komt. Anders kan je eens everest pulls doen als technique primer? Die laat je de stang meer langs je lichaam trekken, dat gevoel inslijpen zeg maar. Bij mijn snatch die van opzij gefilmd is maakt de bar bijna een halve cirkel beweging, dus het kan erger. ;)
Doe je snatch/clean werk aan het begin van je training trouwens joh. Je squat heeft er nauwelijks last van en je bent veel explosiever.

Everst pulls? Is dat auto correct van everett pulls? :P Ik denk dat het slimmer is om naast standaard werk idd ook een technique primer te doen, probeer het nu eigenlijk allebei tegelijk te doen, goeie tip.

Qua tijd komt het ook stuk beter uit, ik moet altijd erg haasten dus doe een hoop dingen door elkaar. Snatch deed ik tussen mn bench door eigenlijk. Tijdens snatch pulls was ik zelfs nog 2 andere oefeningen aan het doen :o

Everst pulls? Is dat auto correct van everett pulls? :P Ik denk dat het slimmer is om naast standaard werk idd ook een technique primer te doen, probeer het nu eigenlijk allebei tegelijk te doen, goeie tip.

Qua tijd komt het ook stuk beter uit, ik moet altijd erg haasten dus doe een hoop dingen door elkaar. Snatch deed ik tussen mn bench door eigenlijk. Tijdens snatch pulls was ik zelfs nog 2 andere oefeningen aan het doen :o
Lol, auto correct idd.

clean+push press
50x3x4 (of 5?)
clean high pull
55x3x4
full clean
70x1x2

vaak ben ik zo druk bezig met posities en puntjes dat ik totaal vergeet welke clean variant ik moet doen en ik maar een power clean doe :roflol:

Je doet hetzelfde als ik in het begin deed, je ziet het als een deadlift/squat en wil er veel heupen in gooien, waardoor je heel de stang naar voren gooit en je helemaal uit die vloeiende lijn wordt getrokken waardoor vangen moeilijk wordt als je zwaar gaat. De kerel die mij oly liften aan het leren is zegt dat je heet recht omhoog moet tillen.
Dit heeft mij veel geholpen:

Idd dit deed ik ook fout. Wat dieper zitten in het begin, Lats op spanning zetten en dan met je hakken duwen om je first pull te doen. Dit zorgt ervoor dat je schenen verticaal blijven en de bar dichter bij je.
Je maakt ook geen verschil tussen je voet posities. Je hebt een start positie (meestal voeten onder de heupen) en een catch positie (je Squat stance net buiten de heupen dus).

vandaag weer eens goed tijd. Cleans voor squats gedaan, ging echt goed!

power clean+jerk (3 cleans 1 jerk)
50x3x4
clean+jerk (2 cleans 1 jerk)
60x2x5

Ziet er al netjes uit zo, beter die cleans, alleen lijk je nog steeds gewoon 1 voet positie te hanteren? Die slide out doe je niet?

Cleans inderdaad al zeker netjes! Probeer bij de Jerk wel je hoofd wat verder naar achter te houden, dan kan je in een mooiere rechte lijn naar boven Jerken. En zo is de kans kleiner dat je hem tegen je kin aan gooit, zoals ik afgelopen zaterdag :roflol: Tong gebeten, overal bloed, was niet echt handig

Is het bij de clean niet bedoeling gewoon lager te catchen aangezien het geen powerclean is, ipv catchen en dan zakken? Het zakken heeft dan eigenlijk geen nut meer toch of is dat bedoeld als extra training.

Cleans inderdaad al zeker netjes! Probeer bij de Jerk wel je hoofd wat verder naar achter te houden, dan kan je in een mooiere rechte lijn naar boven Jerken. En zo is de kans kleiner dat je hem tegen je kin aan gooit, zoals ik afgelopen zaterdag :roflol: Tong gebeten, overal bloed, was niet echt handig
Deed ik een paar weken geleden ook, fucking pijnlijk. :D
Is het bij de clean niet bedoeling gewoon lager te catchen aangezien het geen powerclean is, ipv catchen en dan zakken? Het zakken heeft dan eigenlijk geen nut meer toch of is dat bedoeld als extra training.
Het liefst vang je hem bijna in de bodem positie idd, dan hoeft de stang het minst ver omhoog en kan je een zwaarder gewicht aan. Voor beginnende stervelingen (zoals oa ik) is die timing nog zo moeilijk dat het snel resulteert in een gemiste lift, of het crashen van de barbell op de schouders (barbell te hoog, jij probeert laag te vangen). Dat is niet zo fijn. Een stukje doorzakken gebeurt altijd, zo kan je van de bounce onderin gebruik maken.

Terug
Naar boven