AndroidHealthClinic

Weightlifting practice

Bezoekers in dit topic

training van gisteren:

snatch:

veel singles met niet te veel rust. Even de vorige lift weer evalueren en gaan

30x1xveel
35x1x veel
40x1x veel
45x1x 5


vind het lastig om de halter echt omhoog te krijgen met mn heup extentie. Gaat nog totaal niet efficient
 
Lijkt alsof je te snel wilt. Ook zie je de "double knee bent" niet echt waardoor je je heup extensie niet af maakt.
 
Misschien heb ik het gemist, maar hoe zwaar ben je eigenlijk nog? Ga je ook naar -74 op het NK?
 
Misschien heb ik het gemist, maar hoe zwaar ben je eigenlijk nog? Ga je ook naar -74 op het NK?

rond de 70kg. Mijn normale trainingen staan in mn andere log
https://forum.bodybuilding.nl/topics/herstel-log.383704/page-16
laatste week was deload en nu opbouwen naar het NK. Hopelijk -74 ja, al zal 74kg bw niet haalbaar zijn. Mocht het echt drama worden weer mss nog -66. Laatste maand ging eigenlijk weer verrassend goed qua trainen :)

Lijkt alsof je te snel wilt. Ook zie je de "double knee bent" niet echt waardoor je je heup extensie niet af maakt.

tnx voor de feedback.
 
Als ik het zo zie probeer je nog steeds te veel 'te deadliften'. Is moeilijk om af te leren, doe het zelf ook nog veel te vaak. Als je bijvoorbeeld in je rechte positie zit, trek je jou schouders helemaal naar schater en je heupen helemaal naar voren, alsof je een conventional deadlift wil locken. Probeer eens ervoor te zorgen dat je in je rechte positie, je torso rechter op te houden en een shrug/uprightrow bewegint te maken. Een oefening die mij hierbij goed helpt zijn snatch-grip high pulls vanaf de grond. Klinkt misschien als een vaag verhaal dit, is nogal moeilijk om uit te leggen met typen. Zie wel dat je goed vooruit bent gegaan met snelheid als ik zo terug kijk in je log naar video's.
 
vandaag weer de clean

nav tips van een gast uit mn oude gym een techniek drill gedaan voor clean. Weet alleen niet hoe het heet maar het was wel effectief :cool: Ging wel goed vandaag

power clean:
40x3x2
50x3x2
60x3x3
70x1
80x1
nice


ter vergelijk een kleine flashback naar meer dan een jaar terug :p
 
Lekker aan het schoonmaken D
 
Netjes man, alleen die transitie naar de full lifts zijn zo moeilijk. :sad:
 
training gister:

weer snatch op het programma
voor techniek gedaan

30x3x2
35x3x2
40x3x2
45x3x2
voelde erg raar aan, weinig heup explosie. De halter ging wel redelijk recht omhoogtho

 
Die gast is echt een held, goede filmpjes, heeft leuke humor ook. :P
 
Back
Naar boven