Fitness Seller

Weiland games

• Topic Starter Topic Starter
Jammer dat het zo ver is, want anders had ik mss wel interesse om mee te doen en zeker om te komen kijken.

hee Saar,

Ik heb even op je site gekeken en je stats zijn geweldig ! Vooral je hamer is indrukwekkend ! Nu is de techniek bij de HG wel iets anders, maar gezien de andere vrouwelijke deelnemers veruit vernietigend ! Ik geloof dat het NL-record voor dames op zo'n 18 m staat)

Neem anders contact op met Tommy de Bruijn via de site Welkom - Highlandgames Federatie Nederland - België en misschien dat je met hem mee kan rijden ! Denk niet dat hij dat erg zal vinden..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

damn, ik ga vrij zien te regelen....

Lijkt me donders mooi, misschien nog wel een paar onderdelen meedoen als het kan :D

edit: heb ff gemaild, ben benieuwd....

Laatst bewerkt:
damn, ik ga vrij zien te regelen....

Lijkt me donders mooi, misschien nog wel een paar onderdelen meedoen als het kan :D

edit: heb ff gemaild, ben benieuwd....

dan staat de B. voor Bram !

See Ya volgende week !

Je hebt in ieder geval je uiterlijk mee, highlander !

(neem meteen wat demo's van je mee...........)

Je hebt in ieder geval je uiterlijk mee, highlander !

(neem meteen wat demo's van je mee...........)

Haha, ik zal eens vragen of ik wat mee kan nemen aan demomateriaal, but don't expect no bagpipes :D

goed nieuws: ik heb vrij weten te regelen op m'n werk!
Hopelijk kan ik de auto van mn ouders ook fixen, mn vriendin heeft een rijbewijs en wil ook graag mee. :D

knie doet het aardig goed, dus heb d'r helemaal zin in!

vriendin mee voor de vrouwencompetitie ?

nah, ik verwacht zeker geen doedelzakjes......

Weiland Games 2006: Fantastisch!!

ZOOOOOO

net terug van de weilandgames 2006 te Folsgare :D

ging lekker: 3e GEWORDEN in de junioren klasse :banana: :rocknana: :orly: :yarly:

prachtig dagje, gisteren was het laat (broertje + vrouw op bezoek), vanochtend veel te vroeg, maar na een reis van 3 uur waren we (te laat) in Folsgare. Ze waren al druk aan het sjouwen met boomstammen en ik wist bij god niet waar ik wezen moest. Ergens op het veld zag ik een boom staan, o nee, het was Wout Zijlsta. Aangezien hij deze dag organiseerde, dacht ik bij hem wel wat info te kunnen krijgen: Ga maar in de rij staan, dan kun je direct beginnen met boomstam gooien.

:eek:

Goed, ff snel kniebrace om, kisten aan (en natuurlijk knapt dan je veter :D) en net op tijd voor mn eerste Highland onderdeel: (in mn spijkerbroekie :D)

Cabre Toss
3 beurten om een boomstam van in ons geval 4 meter en zo'n 60 kg (gok ik) een slinger geven zodat deze een volledige omwenteling om de breedte as maakt, recht op de grond terecht komt (12 uur) en dan verder door valt. De verste punt van de balk wordt gemeten vanaf de balk die het eind van de aanloop aangeeft (mag je niet overheen)

1e beurt: 45 graden (nopez, geen goede beurt)
2e beurt 80 graden (bijna....)
3e beurt: YEAH!! 8 meter.

goed begin!

Putting the stone
een steen van 10 kg over een zo groot mogelijke afstand werden, hierbij is de bekende kogelstoot techniek toegestaan (PtS is zelfs de voorloper van het Olympische onderdeel). Ik heb overigens zonder draaien gegooid ivm knie

uiteindelijk resultaat:
7,73 m

Weight for distance
een gewicht van 12,5 kg aan een ketting met daaraan een handvat wegslingeren. Ook hierbij is de ronddraaiende techniek toegstaan (hamerslingeren in Athletiek)

uiteindelijk resultaat na 3 beurten
9,40 m

Hammer Throw
Een gewicht aan een steel (7,5 kg) zover mogelijk weg slingeren. Hierbij mag je niet rond je as draaien. Slecht de hamer mag ronddraaien. B

uiteindelijk resultaat na 3 beurten
16,45 m

Weight for Height

Een gewicht van 20 kg zo hoog mogelijk werpen, over een lat heen.
3 beurten per hoogte, beginnend op 2,50 m

2,50m: 1e beurt
3,00m: 1e beurt
3,30m: 1e beurt (kantje boord, maar gaat goed.... :D)
3.60m: 3x failed (al was de eerst beurt op een haartje na...)
3,50m: 3x failed.
uiteindelijk resultaat dus 3,30 m

dit geheel leverde mij 26 punten op, genoeg voor de 3e plaats dus. Ik zal vannacht heerlijk slapen met de nog in mijn hoofd nagonzende 'de verrassend sterke deelnemer' uit de mond van de omroepende Wout Zijlstra. (hehe, was ongeveer de kleinste in zowel lengte en SOWIESO in gewicht)
Heb de man nog een paar ZEER PIKANTE kipkluiven als bedankje voor de dag gegeven en weer naar huis!

Conclusie van de dag:
HEERLIJK. Ik geef eerlijk toe dat ik het aanmoedigende element vanuit het publiek niet echt tof vond. Mensen waren weinig enthousiast voor elkaars beurten, althans, ze lieten het iig niet merken. Toch was onderling de sfeer heel relaxed. De highland games onderdelen zijn VIES MOEILIJK. Ik begin, ondanks dat ik me vanwege mn knie flink rustig heb gehouden op de sterk roterende onderdelen (hammer throw, weight for distance) nu een bepaalde stijfheid te voelen die ik lang niet heb gevoeld. Er komt bijzonder veel techniek bij de onderdelen kijken. Weight for height is imo het minst technische onderdeel. Hierop ben ik 2e geworden in mn klasse (ong 8 deelnemers) WFD was ik 3e, HT e4, CT 2e, PtS 3e.

verder waren we natuurlijk aanwezig op de trainingsplek van Wout Zijlstra. Define Hardcore.... :D
Heb dus ook nog de volgende dingen uitgevoerd:

farmerwalk: twee flinke stammen van 100 kg stuk sjouwen. Hehe ze waren al verbaasd dat ik ze de lucht in kreeg, toen ik ging lopen vonden ze het prachtig. Had sowieso niet gedacht dat ik met 100 kg kon farmerwalken :D Laat staan 4 maand na een knie operatie

verder heb ik ook in totaal 6 reps deadlift (1x1, 1x2 1x3) met een powerstairsblok (grip hoogte: rackpull) van 200 kg gemaakt!!!! (smoke show, weer verbaasde gezichten, ego trip on the lose :D)

mijn knieen op het moment: PULP.... hehe just kidding, voelen prima, als ik me morgen nog zo voel: :thumbs:

HIGHLAND GAMES RULE!!!!!!!!!!!

Zo is het maar net !

Leuk dat je er was !

Wat betreft het enthausiasme uit het publiek:
het was onverwacht beredruk met 24 nieuwelingen, 5 dames en 5 x topklasse.
De verschillende onderdelen werden netjes gerouleerd alleen bij het afsluitende Weight for Height werd er om en om gegooid met alle deelnemers. Dit was (m.i. TE lang) wachten op elkaar, wat de aandacht erg verslapte..

Nu weer wat massa erbij trainen en je kan meedraaien volgend seizoen !

PS: bewaar voortaan ook wat kipkluifjes voor mij :)

Gefeliciteerd Bram!! Wat heb je btw gekregen voor je derde plek, behalve de mooie woorden van een legende? :D

Erg leuk stukje om te lezen, je traint dacht ik ook weer in de gym. Hoe houd je knie het?

Zo is het maar net !

Leuk dat je er was !

Wat betreft het enthausiasme uit het publiek:
het was onverwacht beredruk met 24 nieuwelingen, 5 dames en 5 x topklasse.
De verschillende onderdelen werden netjes gerouleerd alleen bij het afsluitende Weight for Height werd er om en om gegooid met alle deelnemers. Dit was (m.i. TE lang) wachten op elkaar, wat de aandacht erg verslapte..

Nu weer wat massa erbij trainen en je kan meedraaien volgend seizoen !

PS: bewaar voortaan ook wat kipkluifjes voor mij :)

haha, ik kon het wachten wel goed uithouden bij de WFH, denk overigens ook dat het enigszins wat te maken heeft met het feit dat Wout Zijlstra een speciale band heeft met het hooggooien. (band als in: WR houder :D) Vond de hele dag idd erg goed doorlopen, tempo lag imo hoog genoeg, zeker als je bedenkt dat er vele waren die het nog nooit hadden gedaan (zoals ik). Idd een prachtige opkomst.
Die massa zal nog even op zich laten wachten overigens. Ben weer 5 kg aangekomen in een korte tijd. Vind het voorlopig wel even genoeg. Knie is nog aan het herstellen. Toen ik net begon met serieus eten, knalde het gewicht eraan. Kracht evenzo, dus iedere dag 15 kg extra meezeulen bij iedere stap en 30.000 - 40.000 kg ijzer verzetten in de week: pats... meniscus aan gort. Dat zet je wel aan het denken :D

BTW. Ik moest nog iets vragen over een meeting waarbij het Weight for distance onderdeel bij jou 'niet helemaal goed ging'..... Sindsdien schijn je het niet meer zo'n tof onderdeel te vinden.
heb deze informatie overigens gekregen van een bruut sterke vrachtwagentrekker uit Limburg... :D

Gefeliciteerd Bram!! Wat heb je btw gekregen voor je derde plek, behalve de mooie woorden van een legende? :D

Erg leuk stukje om te lezen, je traint dacht ik ook weer in de gym. Hoe houd je knie het?

Ik heb een trofeetje gekregen, leuk aandenken! (maar idd, de woorden van de legende spoken nog wel door mijn hoofd :D)
Mijn achtertuin is mijn gym en dat zal ook zo blijven!

BTW. Ik moest nog iets vragen over een meeting waarbij het Weight for distance onderdeel bij jou 'niet helemaal goed ging'..... Sindsdien schijn je het niet meer zo'n tof onderdeel te vinden.
heb deze informatie overigens gekregen van een bruut sterke vrachtwagentrekker uit Limburg... :D

HAHA, kon je hem verstaan dan ? (TIP: altijd 'nee' zeggen, is het veiligst..)
Wat een vent, 8 uur met de trein naar Friesland en dan logeren bij Wout, zonder enig overleg voor de deur staan ! HAHA, hij is er wel altijd, die ouwe vrachtwagentrekker! mooie vent !!

Tja, dat was in Harderberg met het Weight for Height overigens.
Ik was degene met de tradionele dracht van de kilt (lees: niets eronder)
Pal voor de camera van de plaatselijke TV vloog deze af tijdens het hooggooien ! ;) Nu noemen ze me de snikkel !
Tegenwoordig veilig een sportbroekje onder de kilt, ik sta geen twee keer voor L*L :)

HAHA, kon je hem verstaan dan ? (TIP: altijd 'nee' zeggen, is het veiligst..)
Wat een vent, 8 uur met de trein naar Friesland en dan logeren bij Wout, zonder enig overleg voor de deur staan ! HAHA, hij is er wel altijd, die ouwe vrachtwagentrekker! mooie vent !!

Tja, dat was in Harderberg met het Weight for Height overigens.
Ik was degene met de tradionele dracht van de kilt (lees: niets eronder)
Pal voor de camera van de plaatselijke TV vloog deze af tijdens het hooggooien ! ;) Nu noemen ze me de snikkel !
Tegenwoordig veilig een sportbroekje onder de kilt, ik sta geen twee keer voor L*L :)

[Link niet meer beschikbaar]

whahaha wat een vent idd, erg moeilijk te verstaan. Gelukkig ben ik wel gewend om naar onduidelijk sprekende mensen te luisteren, maar moest wel alle zeilen bijzetten. Wel respect hoor, ken weinig mensen die het voornemen hebben om op hun 50e een boeing te gaan trekken. :eek:
Mooie actie zo voor de TV overigens :roflol: :thumbs: :D

btw, is er ergens een schema waarin de eisen waaraan de te werpen onderdelen moeten voldoen te vinden (inc veldgrootte etc)? (wat een zin...)
Wil graag aan de slag om zelf wat zooi in elkaar te zetten. Heb al een paar keer een sloophamer van 5 kg door mn tuin heen geslingerd vandaag :D

kijk op site: Highlandgamesfederatie.org
hierop staat alle info onder regelementen en disiplines.

kort gezegd:
- een steen van 6 of 10 kg halen bij een tuincentrum
- zoek van die oude bascule-gewichten (2 kg t/m 25 kg); kun je WFD en WFH mee doen
- sla zo'n handvat van een basculegewicht en stop een stok van 1,27m in het gat eronder en je hebt een hamer
- ga het bos in en zoek een mooie boom :)

Sucses !

top Bram, gewoon top!

Weiland Games, succesvolle afsluiting van een mooi seizoen
Er waren, u heeft ze waarschijnlijk niet opgemerkt scouts uit Schotland om vooral jonge talenten onder nieuwkomers en dames te ontdekken. Waar ze stonden? Achter de bomen, precies op de plaats waar Hans een aantal maanden geleden de hamer in de sloot deponeerde. De beide heren hebben een aantal talentvolle mannen, junioren, jongens en dames(!) ontdekt
en zijn nu in onderhandeling voor een jaar contract. Hoe dat afloopt? We houden u met ons maandelijkse nieuwsbrief op de site op de hoogte.

De Weiland Games 2006 werden een prachtige afsluiting van een schitterend seizoen. Het weer werkte mee en het aantal deelnemers was ver boven (mijn) verwachting, 12 nieuwelingen, 5 dames, 7 junioren en 2 jeugdatleten kwamen naar Wout’s krachthonk. De catering van Johannes en Aletta hadden niet op zoveel deelnemers en toeschouwers gerekend, maar de verzorging liet overigens niets te wensen over. Het hoog gooien, the weight over the
bar, was mogelijk gemaakt door een geweldige schuifpartij van roerend goed naar de andere kant van de boerderij. Kortom alles was perfect voorbereid. Er liepen zelfs vier scheidsrechters en waar hadden we dat dit jaar? Tijdens de games kwamen er spontaan een aantal hulpjuryleden bij waarvoor hier nogmaals onze dank. Om precies 13.00 uur werd appel gehouden en wie komen daar nog aan? Een in uniform uitgedost studentencorps. Er waren twee die de kilt aan hadden, een deelnemer en we dachten een coach, maar dat bleek hij uiteindelijk toch niet te zijn. Bram Hengeveld, was de laatste
deelnemer die aanschoof en hij kwam, had dat ook aangekondigd, met openbaar vervoer en werd verrassend 3e bij de junioren.
Een kwartier later kon de strijd op vier fronten beginnen. Of toch niet? Wout Zijlstra vond de lijst met dames te kort en deed een stevige poging om nog een vrouwelijke deelnemer te strikken en dat lukte uiteindelijk ook nog. De andere vrouwelijke deelnemers dachten laat maar mee doen, maar dat pakte anders uit dan verwacht!“ Margreet Bergsma 1e Nederlandse kampioene Highland Games. De dames streden om het eerste Nederlandse kampioensschap. Het werd een spannende strijd. De zenuwen speelden daarbij een grote, een belangrijke rol en het fanatisme was van de gezichten af te lezen. De boomstam werd beslist met verschillen van maar 2 tot 3 cm en dat maakte in het klassement veel uit. Na 4 onderdelen stond favoriete
Marijke van der Hoop 1 punt voor op Margreet Bergsma. Het hoog gooien moest de beslissing brengen. Hier schitterde Margreet Bergsma door liefst 3,80m met het 10 kg zware gewicht hoog te gooien. Marijke en Margreet hadden toen beide 21 punten, maar het reglement, wie wint de meeste onderdelen, was beslissend. Een onverwachte Nederlandse kampioene, die kort voor de wedstrijden nog binnengepraat” was door Wout Zijlstra! Martine van Leeuwen liet zien met de hamer al goed overweg te kunnen en is nu in het bezit
van het Nederlandse record 21,27m. Marijke van der Hoop had al een paar wedstrijden gedaan en haalde net dat niveau niet, bleef wat onder haar kunnen. Ze is overigens wel in het bezit van twee nationale records en wel met de kogel 8,55m en WFD 12,17m. Mika Stam kwam met de caber 5 cm te kort om 3e te worden en was met de hamer wat ongelukkig. Hoog
kwam ze tot 2,80m. Queenie de Ruiter wilde het ook eens proberen en zal het zeker nog wel eens doen. Gooide een prima hamer 20,55m kon de caber ook al over de kop krijgen. Volgend jaar wederom een nationale titel voor dames. Trainen dames!!

De jeugd
In IJsbrechtum meldde zich een jongeman van 15 jaar bij Marijke van der Hoop. Hij, Haryt Dijkman wilde na een al succesvolle carrière als judoër(bruine band en titels), iets heel anders. Als fan van Wout wilde hij in de Highland Games. Via mails en afspraken heeft hij twee trainingen meegedaan en nu al voor de leeuwen. Hij en Arjen Schipper deden met de dames mee, want dat zijn hun gewichten. Alleen gebruikten ze wel de zware steen!
Arjen pas dertien kon het niet winnen van Haryt, maar kan het beslist leren. Heeft nog onvoldoende kracht maar wel aanleg. Gooide al 3,40m hoog en dat vereist veel techniek. Wie weet zien we Arjen het volgende jaar terug. Haryt traint iedere veertien dagen in Folsgare, komt straks samen met Sierk Kooistra (als die kan) en anders met zijn enthousiaste ouders.
Zijn prestaties werden allemaal Nederlandse records en die kan hij in 2007 ruim verbeteren, want hij heeft nog een jaar te gaan.
Prestaties Haryt: Steen 7,60m, WFD 14,40m, Hamer 26,03m (heel ver!) en hoog 3,80m(knap).

Dit jaar zeer sterke junioren
Barry de Kruyf wint, maar heeft sterke tegenstanders.
Joeke Jan Triemstra, die op 11 oktober 20 jaar wordt is een groot talent. Zal dat ook wel in andere sporten zijn, maar mocht hij zijn hart verpanden aan de Highland Games, dan krijgen de huidige toppers tzt er een duchtige oncurrent bij. Kon niet overweg met de boomstam(5e),maar won wel drie nummers (Steen, Hamer en Hoog) en werd 2e met de WFD. Kampioen werd de uitstekend presterende Barry de Kruyf, maar die had al een keer aan de
trainingen gesnoept. Wist hoe hij de boomstam op moet tillen en had met de WFD ook al enige ervaring opgedaan. De toch niet fors gebouwde Bram Hengeveld werd in totaal en ook al onverwacht derde. Marco Stoelwinder, Kelvin de Ruiter(3e met de Caber) en Sean Karsenberg ontliepen elkaar niet veel.

De Nieuwelingen
Er was een groep die heeft twee keer de Weight for Distance,WFD geoefend. Eerst met de dames WFD en daarna met de normale van 12,7 kg. Hadden we ook tijd genoeg voor. Wander Oelius is voor ons geen onbekende en hij is enorm sterk (Sterkste Man van Groningen, wat wil je!). Won twee onderdelen het Steenstoten (9,13m) en met 4,30m het hoog gooien. Bakte niets van de WFD (laatste) en de hamer gaat ook niet zo soepel en dus wordt je in totaal 4e. Pablo van Dijk is ook sterk, maar is technisch wat beter in het draaien.
Komt tot een goed gemiddelde en heeft zeker mogelijkheden. Marco van Asselt komt met de WFD tot een respectabele afstand(4e) en kan ook de steen wel weg krijgen. Marco Nafzger en Godfried Kleijnmeijer(net terug van een blessure) kennen we. Hij werd en dat staat niet goed in de uitslag met 33 punten gedeeld 5e met Pablo van Dijk.
Dan de top drie, wat maakten die het spannend. Pieter Karst Bouma verslikte zich ook al in de WFD (9e), maar met de hamer kwam hij tot 26m, een afstand waar je u tegen zegt. Won ook de caber, want hij wist zijn lengte goed te gebruiken. Werd achter Wander Oelius 2e met hoog, hij zette een knappe 4,10m neer. Mocht Pieter Karst Bouma besluiten mee te doen in de
trainingen na de sterkste man wedstrijden in November, dan zien we dat graag. De strijd om het goud, spannender kon het niet
Arno Louwsma won geen enkel onderdeel en dat werd hem noodlottig voor de 1e plaats. Geen enkele negatieve uitschieter. Allemaal 2e, 3e en 4e plaatsen. Zo krijg je 44 punten. Hetzelfde aantal sprokkelde Johnny Meyerhof ook bij elkaar, maar die won het moeilijkste onderdeel, de WFD met 14,00m, een prima prestatie voor een nieuweling. De steen had ook wat verder
gekund, maar, uw schrijver weet dat als geen ander, de steen is moeilijker dan menigeen denkt! De Hamer ging vrij eenvoudig naar 22,60m een 2e plaats. We gaan hem nauwkeurig volgen, want Johnny uit Donkerbroek en oud voetballer gaat trainen voor de HG. Uiteraard onze felicitaties aan de drie prijswinnaars. Misschien dat we in onze nieuwsbrieven melding moeten maken van de vorderingen in die trainingen en ook wie daar allemaal actief zijn.

De Toppers
Deze keer geen extra aandacht, dat kregen jullie het gehele jaar al. Hans Lolkema won weer en daarbij een nieuw PR en jaarprestatie op de WFD 23,15m. Sierk Kooistra is weer in training en wil ook HG trainer worden, terwijl Tommy de Bruyn het incourante 20 kg gewicht naar een Belgisch record van 5,50m gooide. Jacco van Leeuwen en Wulbert Stam sloten het veld van 5 deelnemers en gaan voor betere prestaties in 2007.

Conclusie en dankwoord
Dat waren de Weiland Games, geslaagd, mooi op tijd klaar en heel gezellig.
Dank aan organisator Wout Zijlstra en de overige betrokkenen zowel deelnemers verzorging en scheidsrechters.
Heeft u vragen en of opmerkingen, het kan altijd beter, dan mailen met Lub Wiarda
lub@highlandgamesfederatie.org
Sneek, 9 oktober 2006

;)

Dit jaar zeer sterke junioren
Barry de Kruyf wint, maar heeft sterke tegenstanders.
Joeke Jan Triemstra, die op 11 oktober 20 jaar wordt is een groot talent. Zal dat ook wel in andere sporten zijn, maar mocht hij zijn hart verpanden aan de Highland Games, dan krijgen de huidige toppers tzt er een duchtige oncurrent bij. Kon niet overweg met de boomstam(5e),maar won wel drie nummers (Steen, Hamer en Hoog) en werd 2e met de WFD. Kampioen werd de uitstekend presterende Barry de Kruyf, maar die had al een keer aan de
trainingen gesnoept. Wist hoe hij de boomstam op moet tillen en had met de WFD ook al enige ervaring opgedaan. De toch niet fors gebouwde Bram Hengeveld werd in totaal en ook al onverwacht derde. Marco Stoelwinder, Kelvin de Ruiter(3e met de Caber) en Sean Karsenberg ontliepen elkaar niet veel.

:roflol: ik voelde me idd klein duimpje :D (volgend jaar hopelijk zo'n 85 a 90 kg)

De Nieuwelingen
Er was een groep die heeft twee keer de Weight for Distance,WFD geoefend. Eerst met de dames WFD en daarna met de normale van 12,7 kg. Hadden we ook tijd genoeg voor. Wander Oelius is voor ons geen onbekende en hij is enorm sterk (Sterkste Man van Groningen, wat wil je!). Won twee onderdelen het Steenstoten (9,13m) en met 4,30m het hoog gooien. Bakte niets van de WFD (laatste) en de hamer gaat ook niet zo soepel en dus wordt je in totaal 4e. Pablo van Dijk is ook sterk, maar is technisch wat beter in het draaien.
Komt tot een goed gemiddelde en heeft zeker mogelijkheden. Marco van Asselt komt met de WFD tot een respectabele afstand(4e) en kan ook de steen wel weg krijgen. Marco Nafzger en Godfried Kleijnmeijer(net terug van een blessure) kennen we. Hij werd en dat staat niet goed in de uitslag met 33 punten gedeeld 5e met Pablo van Dijk.
Dan de top drie, wat maakten die het spannend. Pieter Karst Bouma verslikte zich ook al in de WFD (9e), maar met de hamer kwam hij tot 26m, een afstand waar je u tegen zegt. Won ook de caber, want hij wist zijn lengte goed te gebruiken. Werd achter Wander Oelius 2e met hoog, hij zette een knappe 4,10m neer. Mocht Pieter Karst Bouma besluiten mee te doen in de
trainingen na de sterkste man wedstrijden in November, dan zien we dat graag. De strijd om het goud, spannender kon het niet
Arno Louwsma won geen enkel onderdeel en dat werd hem noodlottig voor de 1e plaats. Geen enkele negatieve uitschieter. Allemaal 2e, 3e en 4e plaatsen. Zo krijg je 44 punten. Hetzelfde aantal sprokkelde Johnny Meyerhof ook bij elkaar, maar die won het moeilijkste onderdeel, de WFD met 14,00m, een prima prestatie voor een nieuweling. De steen had ook wat verder
gekund, maar, uw schrijver weet dat als geen ander, de steen is moeilijker dan menigeen denkt! De Hamer ging vrij eenvoudig naar 22,60m een 2e plaats. We gaan hem nauwkeurig volgen, want Johnny uit Donkerbroek en oud voetballer gaat trainen voor de HG. Uiteraard onze felicitaties aan de drie prijswinnaars. Misschien dat we in onze nieuwsbrieven melding moeten maken van de vorderingen in die trainingen en ook wie daar allemaal actief zijn.

dus voordat de wedstrijden begonnen waren er oefenrondes? Damn... nou ja, de pret was er niet minder om!

Conclusie en dankwoord
Dat waren de Weiland Games, geslaagd, mooi op tijd klaar en heel gezellig.
Dank aan organisator Wout Zijlstra en de overige betrokkenen zowel deelnemers verzorging en scheidsrechters.
Heeft u vragen en of opmerkingen, het kan altijd beter, dan mailen met Lub Wiarda
lub@highlandgamesfederatie.org
Sneek, 9 oktober 2006
;)

amen.

Mooi verslag!

Terug
Naar boven