Fitness Seller

wel/geen dextrose etc. voor/tijdens/na training

Peiling Peiling voor/tijdens/na?

• Totaal stemmers
    159
Ik gebruik enkel carbs tijdens mn workout, in de vorm van een AA'tje oid. Ik merk dat ik vooral zware fullbody trainingen zo veel beter kan volhouden. Dag en nacht verschil bij mij.

Na mn workout geloof ik er niet zo in.

Ik neem Whey+Dextrose na de training, ik had ooit ergens gelezen dat als je alleen Whey neemt dat eerst omgezet wordt naar glucose om je depots op te vullen voordat het aan spierherstel gaat werken.

Tegenwoordig zijn er zoveel onderzoeken en meningen die verschillende dingen zeggen dat het niet eens meer bij te houden is, ga het ook niet meer proberen ook.

dus supplementen als vitargo, dextro, maltodextrine, waxymaize zijn overbodig??

volgens de ene helft van DBB wel, volgens de andere helft niet......:(

En dat duidt maar op 1 ding, overhype! (tenminste voor bodybuilding).

Na heel veel studies te hebben gelezen en naar veel professionele meningen te hebben geluisterd ben ik tot deze conclusie gekomen: NEE.

Carb (pre/intra/post) zijn allemaal prima als je maar weet wat voor doel je voor ogen hebt. Want elke heeft zijn voor en nadelen en zowel de timing, de soort carb en de mate/hoeveelheid hangt af van dat doel.

Wil je je glycogeenvoorraard sneller vullen als een bodybuilder? Is het zinnig om een insuline spike te creeren na een HIIT training? Een insuline spike vernietigt de productie van de growth hormone, wil ik dat? Is de carb consumptie rondom training echt zo onmisbaar om fatsoenlijk te kunnen trainen?

Dat is jammer genoeg voor iedereen verschillend, dus een ultieme antwoord bestaat niet en zal nooit bestaan ;)

• Topic Starter Topic Starter
ik ben eruit, ik ga even stoppen met dextrose, dextrojuice en wm.
ik nam het voor, tijdens en na de training... ligt de laatste tijd te zwaar op mijn maag, tot het misselijke toe.
ik ga voorlopig doen als 3XL met karvancevitan

1 of 2 stuks fruit met 40/50gr whey
30-45min later een maaltijd met kipfilet/magervlees/vis, veel groenten en weinig koolhydraat werkt voor mij het beste.

Ik ga voor nee.

Heb het een hele tijd gebruikt en daarna niet meer, geen enkel verschil gemerkt daarvan.

ik ben eruit, ik ga even stoppen met dextrose, dextrojuice en wm.
ik nam het voor, tijdens en na de training... ligt de laatste tijd te zwaar op mijn maag, tot het misselijke toe.
ik ga voorlopig doen als 3XL met karvancevitan

Hoeveel neem je (welke verhouding)? En 3XL?

1 dl op 1,25 liter water.
0,25 voor de training met creatine, 1 liter tijdens de training, zo doet 3XL het en ik nu ook.

Ik pak 20g dextrojuice (65/35 dextro/malto) voor de training, zit ook 1g taurine in en wat mineralen.

Doe dit voornamelijk omdat ik dan beter kan trainen. Heb ook weleens glucose/fructose gebruikt (ivm piek/dal), met losse taurine, maar dat gaf niet hetzelfde effect. Pakte het eerst voor de training en na de training, nu alleen nog voor de training en dit bevalt me beter. Geen bronnen, alleen persoonlijke ervaring (meeste bronnen heb je al, zijn weinig nieuwe).

Tijdens drink ik water, heb weleens andere dingen geprobeerd maar water drinkt toch echt het lekkerste.

---------- Toegevoegd om 13:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:27 ----------

Vraagje btw, welke smaak can karvan cevitam gebruiken jullie? Lijkt me wel leuk om ook eens te proberen.

---------- Toegevoegd om 13:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:30 ----------

Ik zat even bij die smaken te kijken en ik neem aan dat jullie een variant nemen met glucose-fructosestroop?

[Link niet meer beschikbaar] appel-bes

ik heb er gewoon één gepakt en was dezelfde die 3XL gebruikt

Gaat mij puur om de smaak, hoeveelheden en verdelingen zijn volgens mij in alle smaken gelijk? (ik heb nu trouwens druif/lemon :) )

Signifikant? of heb je het over een paar gram meer/minder.

Ik heb gekozen voor nee. Onderbouwing is al vele malen langs gekomen maar komt er op neer dat ik van mening ben dat het niet nodig is en dat grotere hoeveelheden na de training zelfs nadelig werken.

Daar ben ik het mee eens. Maar hoe denk je dan over glucose tijdens je training om cortisol te onderdrukken en je suikerspiegel op pijl te houden? Als ik me niet vergis neem jij tijdens het trainen een glucose - fructose combinatie.. of verzin ik dat nu? :p

---------- Toegevoegd om 20:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:14 ----------

Oh ****, epic fail.....

Voortaan eerst alle pagina's lezen voordat ik post :duh:

Terug
Naar boven