MuscleMeat

wel/geen dextrose etc. voor/tijdens/na training

Peiling Peiling voor/tijdens/na?

• Totaal stemmers
    159
Nee, dat verzin je niet, maar over een langere periode een kleine hoevelheid met als resultaat een langere kleine verhoging (die ook weer direct wordt verbruikt) nemen is iets anders dan ineens een grote hoeveelheid innemen met als reactie een snelle hoege stijging.

Gaat mij puur om de smaak, hoeveelheden en verdelingen zijn volgens mij in alle smaken gelijk? (ik heb nu trouwens druif/lemon :) )

Wat is dan het grote voordeel van Karvan Cevitam ten opzichte van bvb dextrose? Het feit dat er ook fructose in zit?
Is de gedachte achter de fructose nou het opvangen van de insuline rebound van de glucose? Althans als ik de onderzoeken goed begrijp is een insulinedal het meest nadelig, dus dat moet je willen voorkomen.

Nee, dat verzin je niet, maar over een langere periode een kleine hoevelheid met als resultaat een langere kleine verhoging (die ook weer direct wordt verbruikt) nemen is iets anders dan ineens een grote hoeveelheid innemen met als reactie een snelle hoege stijging.

Absoluut. Dat is waarom ik dextrose verdeeld over mijn training neem, en niet alles erna. Ik heb altijd gedacht dat het een insulinedal zou voorkomen, maar heb er nooit echt een serieus onderzoek over gelezen.

Dat Karvan Cevitam ziet er goed uit, wellicht het proberen waard.

ik gebruikte eerst altijd druivensap aangelengd met water. Maar had een keer een grote pot dextrose gekocht en dat altijd gaan gebruiken.. bedenk me nu dat dat wel eens de reden kan zijn dat ik me nu vaker misselijk voel op het einde / na de training dan daarvoor. Mogelijke plausibele oorzaak? (ja ik ga het nog testen natuurlijk hoor ;))

ik heb ja gekozen. ik gebruik sinds kort een mix van dextrose/malto na de training die ik zelf samenstel (ik stel meestal pre & post shakes zelf samen op basis van aangekochte "basis" grondstoffen)

voor de training neem ik 5 à 10 gr result + een flinke schep arginine & taurine.

na de training neem ik 65gr malto/dextrose (50/50) + 2 scheppen BCAA Blast (12 gr bcaa esters) + glutamine (time-released van MHP) + 5 à 10 gr result.

mijn trainingen zijn wel zeer intensief (ik probeer geen 30 seconden stil te staan) en ik doe meestal ook interval cardio nà de KT....

tot hiertoe word ik er zeker niet vetter van.

ik kan trouwens van dezelfde tnation site een hele bos artikels halen waar men net wel argumenteert voor een insulin spike na de training.

ik moet wel zeggen dat ik vermoed dat als je dieet niet ok, dat carbs voor, tijdens en na de training zeker gaat leiden tot vet.

ik neem dus enkel na de training snelle suikers. voor de training doe ik gewoon ouderwets: zilvervlies rijst met kip of vis en groenten (ja ik ben saai, ik weet het ;) )

in mijn opinie kunnen suikers na de training quasi niet als vet opgelsagen worden (ALS je goed traint en intensief gaat)

gr

s

PS goed topic!

mwha vind het wel lekker altijd dextrose met whey, je heb ook gelijk lekker veel energie erna.

laatste tijd deed ik altijd brinta met whey na de training misschien een idee ?

Dat Karvan Cévitam is toch gewoon aanmaak limonade? Of ben ik nou gek?

Volgens mij dronk ik dat altijd toen ik nog klein en schattig was :)

Naar mijn mening complete onzin die dextrohype, een waterijsje na de training heeft hetzelfde effect en kost een fractie.

Ik doe altijd 2 schepjes EAS en 40g druivensuiker

Je bent de optie: volgens mij maakt het geen zier uit vergeten

Gebruik altijd zo'n 20/25 gram dextrose na mijn training. Dan 10 minuten later een whey-shake. Zit in de bulk, dus hou het er zeker nog even in. Heb geen onderbouwing hiervoor, puur en alleen dat het me zo wel bevalt.

Terug
Naar boven