Fitness Seller

Welke AAS zijn mild voor je mentale gesteldheid?

Teutonic Knight

Cool Novice
Waardering
1
Beste mensen,

Er wordt hier vaak gewezen op testosteron ipv anavar of winstrol, echter vergeten deze mensen erbij te melden dat testosteron een veel grotere klap geeft op je mentale gesteldheid dan bv een hoge dosering anavar.

Ik ben niet bang voor de naalden, wél voor de klap na de kuur. Welke sterioden zorgen ervoor dat dit nog redelijk binnen de perken valt? En komt die klap enkel doordat het zo onderdrukkend is op je eigen testosteronproductie?

alles wat niet onderdrukt......winstrol op 20 mg?

Van welke molen heb jij een klap gehad? Testosteron is een lichaamseigen hormoon. Sterker nog, van alle verkrijgbare anabole steroiden die je kunt slikken en spuiten is testosteron het enige middel wat bij een normale man voorkomt in zijn lichaam en waar het lichaam dus onder normale omstandigheden goed mee om kan gaan.
De veronderstelling dat je een grote klap krijgt op je mentale gesteldheid (wat betekent dat??) is bespottelijk.
Als er 1 feel good anabool is dan is het testosteron wel, met d-bol als goede 2e en boldenone als derde imo. Dat je eigen testosteron productie plat komt te liggen is een gegeven en dat een laag T-niveau en mogelijk hoog E niveau je niet lekker in je vel doet voelen ook. Dus zorg dat je oestrogenen laag zijn als je stopt met kuren en begin op tijd met het stimuleren van je natuurlijke aanmaak. Of gebruik gewoon helemaal niet, dan vang je ook geen 'klappen' op.

Niet aromatiserende steroïden onderdrukken je eigen aanmaak minder. Dit omdat er maar via 1 weg onderdrukt wordt. Maar dit is ook dosisafhankelijk.

Er zijn ook effecten tijdens een kuur op de gemoedstoestand. Dit heeft te maken met het androgene/oestrogene evenwicht en hechting+invloed op andere receptoren. Lees topic Anabolen onderaan men post.

Test, bold en var. Have fun.

Niet aromatiserende steroïden onderdrukken je eigen aanmaak minder. Dit omdat er maar via 1 weg onderdrukt wordt. Maar dit is ook dosisafhankelijk.

Er zijn ook effecten tijdens een kuur op de gemoedstoestand. Dit heeft te maken met het androgene/oestrogene evenwicht en hechting+invloed op andere receptoren. Lees topic Anabolen onderaan men post.

Er valt in jouw topic niet zoveel te lezen behalve een verzameling resultaten van de zoekfunctie van ergogenics. Dat kan iedereen zelf. Negatieve terugkoppeling van de HPTA gebeurd niet langs 1 weg, als je daarmee de oestrogene bedoeld. Ook niet aromatiserende androgenen leggen je axis plat. 15mg anavar zelfs al als je die om 21.00 uur gebruikt. Nog ff verder googlen cools.

Tren aromatiseert niet legt je echt wel het meeste plat van alles.

Er valt in jouw topic niet zoveel te lezen behalve een verzameling resultaten van de zoekfunctie van ergogenics. Dat kan iedereen zelf. Negatieve terugkoppeling van de HPTA gebeurd niet langs 1 weg, als je daarmee de oestrogene bedoeld. Ook niet aromatiserende androgenen leggen je axis plat. 15mg anavar zelfs al als je die om 21.00 uur gebruikt. Nog ff verder googlen cools.

Het gaat nu eenmaal om onderzoek en bewijzen als je over dit praat. En daarvoor heb ik meeste onderzoeken verzamelt in 1 topic. En het is niet gewoon onderzoeken opzoeken, maar de juiste linken leggen. Dat zie je wel als je alles leest.

Niet aromatiserende middelen onderdrukken alleen via de androgeenreceptor. Je begrijpt dan toch dat onderdrukking via de androgeen en oestrogeen receptor voor een grotere onderdrukking zorgt. En bij hoge dosis androgenen gaat er ook interactie met de oestrogeenreceptor plaatsvinden, daarom is de dosis ook belangrijk.

Ook, afhankelijk van het middel, vinden er interacties met andere hormoonreceptoren plaats. En dan heb je nog eens invloed op activiteit van het aromatase enzym en 5-alfa-reductase.

Wil wel eens onderzoek zien dat een lage dosis anavar je axis plat legt.

---------- Post toegevoegd Mon 25 Jun 2012 om 20:36 ----------

Interessant;) maar een vergelijking met hogere dosissen en langer was nog interessanter geweest.

---------- Post toegevoegd Mon 25 Jun 2012 om 20:38 ----------

Tren aromatiseert niet legt je echt wel het meeste plat van alles.

Dit is vanwege hechting aan meerdere receptoren die invloed op androgeen- en oestrogeenreceptor hebben. En extreem sterke hechting aan de androgeenreceptor. Ook hebben bepaalde andere receptoren een negatieve feedback op testosteronproductie.

Laatst bewerkt:
Ik heb het gelezen en hoewel ik de inzet waardeer had ik het interessanter gevonden als je het onderwerp androgeen en oestrogeen had uitgediept. Dan konden we nog ergens over praten en iets leren. Nu is het vooral abstracts lezen. Testosteron is een precursor voor estradiol. De twee zijn nauw verwant. Oestrogenen spelen een nadrukkelijke rol bij de opbouw van spiermassa. Dus oestrogenen zijn niet slecht, maar teveel of in verkeerde verhoudingen tot testosteron wel. Dat onderwerp is interessant en dat is een echt dilemma. Maar dat komt niet echt naar voren in je topic.

Daarnaast is er in mijn ogen geen sprake van een grotere of kleinere onderdrukking. In theorie zou het zo kunnen zijn dat een bepaald protocol je lichaamseigen test productie niet helemaal plat legt, maar dat ben ik nog niet tegengekomen. De onderzoeken die ik ken zorgen voor onderdrukking en 100% is 100%. 250 mg testosteron onderdrukt niet meer dan 1250 mg testosteron. Beide 100%. De hoeveelheid oestrogenen in je lichaam verschilt wel, dat is een factor in je herstel. De lengte van je kuur ook. Maar tenzij je met AAS in je natuurlijke T curve qua tijd blijft bijvoorbeeld door een relatief lage dosis kortwerkende, dus niet aan een ester verbonden hoeveelheid testosteron s'octhends te injecteren zal er nagenoeg altijd sprake zijn van onderdrukking van je axis.

Ik heb het gelezen en hoewel ik de inzet waardeer had ik het interessanter gevonden als je het onderwerp androgeen en oestrogeen had uitgediept. Dan konden we nog ergens over praten en iets leren. Nu is het vooral abstracts lezen. Testosteron is een precursor voor estradiol. De twee zijn nauw verwant. Oestrogenen spelen een nadrukkelijke rol bij de opbouw van spiermassa. Dus oestrogenen zijn niet slecht, maar teveel of in verkeerde verhoudingen tot testosteron wel. Dat onderwerp is interessant en dat is een echt dilemma. Maar dat komt niet echt naar voren in je topic.

Daarnaast is er in mijn ogen geen sprake van een grotere of kleinere onderdrukking. In theorie zou het zo kunnen zijn dat een bepaald protocol je lichaamseigen test productie niet helemaal plat legt, maar dat ben ik nog niet tegengekomen. De onderzoeken die ik ken zorgen voor onderdrukking en 100% is 100%. 250 mg testosteron onderdrukt niet meer dan 1250 mg testosteron. Beide 100%. De hoeveelheid oestrogenen in je lichaam verschilt wel, dat is een factor in je herstel. De lengte van je kuur ook. Maar tenzij je met AAS in je natuurlijke T curve qua tijd blijft bijvoorbeeld door een relatief lage dosis kortwerkende, dus niet aan een ester verbonden hoeveelheid testosteron s'octhends te injecteren zal er nagenoeg altijd sprake zijn van onderdrukking van je axis.

Dan moet je mijn topic test boosters lezen, daar ga ik er dieper op in. Ik blijf in elk topic voor een reden binnen de perken. Teveel info is niet altijd een voordeel, alleen wat belangrijk is. Jij leert er misschien niets uit, maar anderen wel.

Lees dat topic en dan kunnen we er dieper op ingaan in dat topic. Ook Het topic Hormonen (stapje verder dan negatieve feedback van oestrogeen en testosteron alleen) en Lever (cyp enzymen) heeft er mee te maken.

Dat 250mg test niet meer onderdrukt dan 1250mg is alleen gezien naar de negatieve feedback (onderzoek hiervan wil ik ook wel eens zien). Maar je moet ook zien naar invloed op cytochroom P450 enzymen en up en downregulatie van receptoren. Deze hebben allemaal invloed op herstel nadien. Elk hormoon en in combinatie hebben verschillende effecten op dit alles.

Laatst bewerkt:
Deze bijvoorbeeld, na vijf dagen nemen de T levels al af. De studie ging niet verder dan vijf dagen.

Short-Term Oxandrolone Administration Stimulates Net
Muscle Protein Synthesis in Young Men*

The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism Printed in U.S.A.
Copyright © 1999 by The Endocrine Society, Vol. 84, No. 8

heb geen link maar hiermee kun je googlen.

Deze bijvoorbeeld, na vijf dagen nemen de T levels al af. De studie ging niet verder dan vijf dagen.

Short-Term Oxandrolone Administration Stimulates Net
Muscle Protein Synthesis in Young Men*

The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism Printed in U.S.A.
Copyright © 1999 by The Endocrine Society, Vol. 84, No. 8

heb geen link maar hiermee kun je googlen.

http://jcem.endojournals.org/content/84/8/2705.long

Total serum T concentrations were within normal physiological range on day 0 (449 * 35 ng/dL) and day 3 (441* 44 ng/dL) of OX treatment. However, by day 5, total serum T concentrations were significantly reduced (282 * 45 ng/dL; P < 0.05) below day 0 and day 3 values (Fig. 3⇓). Serum free T concentrations were within normal physiological range on days 0, 3, and 5. However, by day 5, serum free T concentrations were significantly reduced (98 * 10 pg/mL; P < 0.001) below day 0 (121 * 12 pg/mL) and day 3 (126 * 9 pg/mL) values. Hence, the total androgen concentration (T + OX) was reduced in parallel to the reduction in T (Fig. 3⇓).

Dat T levels afnemen is normaal bij onderdrukking via de androgeenreceptor. Maar waar is de vergelijking met onderdrukking op beide receptoren? En bij hogere dosissen en langer?

Maar je kan al zien dat er geen volledige onderdrukking is. En wie zegt dat dit gebeurd na bv 20 dagen en in welke dosis wel?

Testosteron is een lichaamseigen hormoon. Sterker nog, van alle verkrijgbare anabole steroiden die je kunt slikken en spuiten is testosteron het enige middel wat bij een normale man voorkomt in zijn lichaam en waar het lichaam dus onder normale omstandigheden goed mee om kan gaan.
Nandrolone komt ook in zeer kleine hoeveelheden voor (0.4 ng/ml), maar goed ik ben het niet oneens in grote lijnen. Natuurlijk speelt de dosis en frequentie ook een belangrijke rol.

OT: het grootste probleem ontstaat eigenlijk bij grote schommelingen, eigenlijk vooral bij een slechte manier van injecteren/doseren of aan het einde van de kuur natuurlijk.

Maar TS, je moet gewoon accepteren dat een goede kuur bijwerkingen heeft. Dat zoeken naar wat geeft nou het minste bijwerkingen stuurt je over het algemeen gewoon naar de AAS met de minste potentie.

Dan moet je mijn topic test boosters lezen, daar ga ik er dieper op in.

Dat is wel een aardige idd, maar wat mij dan meteen opvalt is dat je d-aspartic acid er niet bij hebt staan, hetgeen op dit moment de beste werkende en zeker meest gebruikte natuurlijke test booster is. Maar dit topic ging ergens anders over geloof ik..

---------- Post toegevoegd Mon 25 Jun 2012 om 21:03 ----------

Nandrolone komt ook in zeer kleine hoeveelheden voor (0.4 ng/ml)

Hehehe daar dacht ik al aan tijdens het typen!

---------- Post toegevoegd Mon 25 Jun 2012 om 21:05 ----------

http://jcem.endojournals.org/content/84/8/2705.long

Total serum T concentrations were within normal physiological range on day 0 (449 * 35 ng/dL) and day 3 (441* 44 ng/dL) of OX treatment. However, by day 5, total serum T concentrations were significantly reduced (282 * 45 ng/dL; P < 0.05) below day 0 and day 3 values (Fig. 3⇓). Serum free T concentrations were within normal physiological range on days 0, 3, and 5. However, by day 5, serum free T concentrations were significantly reduced (98 * 10 pg/mL; P < 0.001) below day 0 (121 * 12 pg/mL) and day 3 (126 * 9 pg/mL) values. Hence, the total androgen concentration (T + OX) was reduced in parallel to the reduction in T (Fig. 3⇓).

Dat T levels afnemen is normaal bij onderdrukking via de androgeenreceptor. Maar waar is de vergelijking met onderdrukking op beide receptoren? En bij hogere dosissen en langer?

Maar je kan al zien dat er geen volledige onderdrukking is. En wie zegt dat dit gebeurd na bv 20 dagen en in welke dosis wel?

Is er niet, niets en niemand. totdat je dergelijke onderzoeken leest. Maar jij vroeg om een onderzoek waarin een lage dosis oxandrolone de axis onderdrukt en die heb je gekregen, meer niet.

Dat is wel een aardige idd, maar wat mij dan meteen opvalt is dat je d-aspartic acid er niet bij hebt staan, hetgeen op dit moment de beste werkende en zeker meest gebruikte natuurlijke test booster is. Maar dit topic ging ergens anders over geloof ik..

D-asparatic acid staat er ergens tussen (zoekfunctie in topic), maar voldoende onderzoeken ontbreken bij deze. Ook verhoogt ook activiteit van het aromatase enzym in de teelballen. Wat niet betekent dat het slecht is natuurlijk. Een verhoging van aromatase activiteit is normaal bij hoger test, is meer een bevestiging dan.

Maar zoals je ziet in het topic komt pas iets in de lijst als de specifieke werking bekend is. Alleen zo kan je rekening houden met mogelijke ongewenste bijwerkingen en de werking nogmaals bevestigen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven