AndroidHealthClinic

Welke hoog innovatieve producten, waarvan je dacht: dat gaat hem worden, zijn kei hard geflopt?!

Prijs lijkt hoog omdat je goedkope bagger gewend bent. Een BMW kost ook wat meer dan een Citroën.
Maar Apple is geen BMW.. :D

Je hebt het niet grondig gebruikt, dus hoe kan je dan goed oordelen?
Ik ga ook iets niet grondig gebruiken als het me vanaf het begin af aan niet bevalt. Dus helaas.

Prijs zie hierboven. Elk product heeft een goedkope (gewoonlijk mindere) en dure (gewoonlijk betere) variant.

Design is juist één van de sterke punten, geen idee hoe je dat ruk kan vinden. Het vroegere design met de kleurtjes (imac) vond ik ook beetje te truttig, maar tegenwoordig is het gewoon een erg mooi en robuust design.
Tja, ik ben niet van dat design gedoe van Apple, alleen die dunne MacBook Air vind ik wel leuk om te zien. :)

Apple kan je ook elke 2-3j updaten, en dan krijg je meer geld terug omdat de producten hun waarde beter houden.
Klopt, maar al mijn spullen zet ik vervolgens niet op marktplaats maar geef ik weg of gooi ik meestal weg.. :D

En over de iPad, zeg zelf, wat vind jij daar het praktisch nut van?

CD-i is dan wel geflopt maar dat was dan ook geen 'hoog innovatief' apparaat. Sterker nog, een beetje kenner voorspelde destijds al dat dit het hem niet ging worden. Fancy apparaatje met zeer matige technische specificaties dat het vooral moest hebben van die full motion filmbeelden.

@Rob G: ik vind iTunes echt een prima programma. Maar goed ik weet niet wat jij allemaal wil doen natuurlijk.

Ik begrijp ook echt compleet geen ene zak van itunes. Heel erg vaag programma dat om de een of andere vage reden elke keer al mijn nummers in aparte mapjes wil sorteren op mijn computer op artiestennaam...

De analogie die ik probeer te maken is dat je in een BMW zorgeloos en aangenaam rijdt. Je staat niet continu in de garage, je hebt zelden of nooit pech, het ding werkt gewoon en eenmaal je er één hebt gehad is de kans klein dat je naar een ander merk wil.

Wat de meeste mensen tegenhoudt is de drempelvrees en de prijs. Maar daar is een mooie oplossing voor: tweedehands.

Ik ga ook iets niet grondig gebruiken als het me vanaf het begin af aan niet bevalt. Dus helaas.
Apple beviel me ook nooit. Ik vond het een vrouwencomputer, te duur, zag geen voordeel tegenover een andere computer, de typische argumenten zeg maar. De reden dat ik er toch uiteindelik één gekocht heb is vooral omdat ik nieuwsgierig was naar het OS en of de hype rond de producten nu echt gegrond was. Ik stond zéér kritisch tegenover Apple, ook in de eerste weken van gebruik. Maar zoals gezegd kon ik gewoon geen nadelen vinden. Integendeel: mijn leven is nu een stuk zorgelozer en aangenamer geworden op comp.

Tja, ik ben niet van dat design gedoe van Apple, alleen die dunne MacBook Air vind ik wel leuk om te zien. :)
Ja vooral de laptops zijn echt ongeëvenaard, dat niet iedereen de imacs wil kan ik begrijpen. Principe van "all in one" comp is niet voor iedereen.

Klopt, maar al mijn spullen zet ik vervolgens niet op marktplaats maar geef ik weg of gooi ik meestal weg.. :D
Het geld dat je daar verliest is dan ook wel duurkoop.

En over de iPad, zeg zelf, wat vind jij daar het praktisch nut van?
Persoonlijk geen behoefte aan, maar ik koop dan ook niet alles van de Apple store, alleen wat ik echt nodig heb. Voor mensen die luxe willen is zo'n ding echter wel zeer handig. Het is een beetje de brug tussen laptop en mobiele phone.

Ik begrijp ook echt compleet geen ene zak van itunes. Heel erg vaag programma dat om de een of andere vage reden elke keer al mijn nummers in aparte mapjes wil sorteren op mijn computer op artiestennaam...
Ik snap wel dat programma's van Apple in begin wennen zijn. Dat wennen vond ik overigens wel sneller gaan dan het leren van Windows gebruiken.

Je moet er vanuit gaan dat Apple software het je zo makkelijk en zorgeloos mogelijk wil maken. Veel zaken gebeuren daarom volgens een eigen structuur en geautomatiseerd. Na een tijd denk je daar niet meer aan en gebruik je de tijd die je uitspaart met alles zelf indelen voor belangrijkere zaken.

Vanilla ice, 3DO, eBooks, Cold fusion (nog wel)

De analogie die ik probeer te maken is dat je in een BMW zorgeloos en aangenaam rijdt. Je staat niet continu in de garage, je hebt zelden of nooit pech, het ding werkt gewoon en eenmaal je er één hebt gehad is de kans klein dat je naar een ander merk wil.

Wat de meeste mensen tegenhoudt is de drempelvrees en de prijs. Maar daar is een mooie oplossing voor: tweedehands.
Uiteraard snapte ik je analogie, maar naar mijn mening mocht je Apple zeker niet als BMW 'benoemen' :D

Ik heb overigens ook nog nooit problemen gehad met mijn computer, telefoon, of wat dan ook, heb ook nog nooit van m'n leven iets teruggestuurd. Waar ik WEL problemen mee heb is m'n iPod nano (jaja ik heb wel iets van Apple), maar goed, die garantie is al verlopen en ik neem het het ding echt niet kwalijk, die is al 'n paar jaartjes oud.

Apple beviel me ook nooit. Ik vond het een vrouwencomputer, te duur, zag geen voordeel tegenover een andere computer, de typische argumenten zeg maar. De reden dat ik er toch uiteindelik één gekocht heb is vooral omdat ik nieuwsgierig was naar het OS en of de hype rond de producten nu echt gegrond was. Ik stond zéér kritisch tegenover Apple, ook in de eerste weken van gebruik. Maar zoals gezegd kon ik gewoon geen nadelen vinden. Integendeel: mijn leven is nu een stuk zorgelozer en aangenamer geworden op comp.
Ik heb een college lang gespendeerd met de Mac van een klasgenoot, beviel me helaas niet. Nu kan je gerust stellen dat ik eraan moet 'wennen', maar nee sorry, ga ik niet proberen..

Ja vooral de laptops zijn echt ongeëvenaard, dat niet iedereen de imacs wil kan ik begrijpen. Principe van "all in one" is niet voor iedereen.

Het geld dat je daar verliest is dan ook wel duurkoop.

Persoonlijk geen behoefte aan, maar ik koop dan ook niet alles van de Apple store, alleen wat ik echt nodig heb. Voor mensen die luxe willen is zo'n ding echter wel zeer handig. Het is een beetje de brug tussen laptop en mobiele phone.

Beetje een hele grote brug tussen laptop en mobiele phone. :)

Ik zal overigens stoppen met reageren, topic is nogal ontspoord zo, zal vast nog wat reactie's krijgen, maar so be it. :D

• Topic Starter Topic Starter
@Big T: het feit blijft gewoon dat, zelfs nadat ik na uren klooien in iTunes alles zo heb weten in te stellen dat er geen automatische synchronisatie is (waarom is dat niet standaart, niemand wil automatisch synchroniseren, dat is zwaar irritant), iedere keer als ik die iPhone aan mijn PC hang het minimaal 20 minuten duurt voordat ik er 1 nummer op heb staan. Er moet altijd een backup copie gemaakt worden, ik krijg altijd vragen voor updates. Ik kan gewoon nooit ff dat ding er aan hangen, paar cd'tjes er op zetten, en weg. Het is niet practisch. Want vaak wil je snel ff voor je de deur uit gaat die nieuwe CD op je iPhone zetten. En dat is gewoon ONMOGELIJK.

Ook het feit dat als ik bij vrienden ben ik niet ff de muziek van mijn iPhone op hun PC kan zetten. Dat is gewoon echt super irritant. Ik zou die telefoon echt 100 keer relaxer vinden als ik hem zou kunnen gebruiken als externe harddisk zoals dat bij alle andere smartphones wel gewoon kan.

En waarom zit er geen flashplayer op die iPad???!?!?!?! Kan je gewoon nog steeds geen pr0n streamen. Echt een dikke FAAL.

Laatst bewerkt:
Maar goed Big T jij bent ook wel een beetje een fanboy. Maakt geen reet uit natuurlijk, apple zou wel voor jou zo goed zijn dat je dat vind/word/bent.

Talpa is ook een leuke flop, product van de mol.

CD-i is dan wel geflopt maar dat was dan ook geen 'hoog innovatief' apparaat. Sterker nog, een beetje kenner voorspelde destijds al dat dit het hem niet ging worden. Fancy apparaatje met zeer matige technische specificaties dat het vooral moest hebben van die full motion filmbeelden.

Voor die tijd was het zeker innovatief. Toen waren spelcomputers nog in 16-bits uitvoering verkrijgbaar en de PC had grafisch nog een grote achterstand. Philips heeft zich gewoon verkeken op welke media het beste zou verkopen. Die domme interactieve titels waar je wat van kon leren waren gewoon niet geschikt voor massaverkoop.

CD-I was overigens ook 16 bits maar had het voordeel dat via de CD relatief hoge kwaliteit beelden konden worden aangeleverd.

De prijs en daarna de invoer van de Playstation heeft ze echt de das omgedaan. Het concept op zich had kunnen werken als Philips de games meer aandacht had gegeven.

Ook ik was een rasechte hater tegenover de Mac. Eerlijk is eerlijk, ik heb mac in mijn leven gelaten en kan nu zeggen dat ik niet anders wil. ****ing stabiel syteem, multimedia applicaties draaien er ook nog eens beter op.

@Big T: het feit blijft gewoon dat, zelfs nadat ik na uren klooien in iTunes alles zo heb weten in te stellen dat er geen automatische synchronisatie is (waarom is dat niet standaart, niemand wil automatisch synchroniseren, dat is zwaar irritant),
Omdat Apple weet dat de meeste gebruikers vrij onhandig zijn met computer, automatiseren maakt het voor hen handiger/zorgelozer. Persoonlijk heb ik er geen last van, maar hoezo uren klooien? 1 vakje aanvinken in opties??? Dit is in elk geval geen argument om itunes slecht te vinden ;)

iedere keer als ik die iPhone aan mijn PC hang het minimaal 20 minuten duurt voordat ik er 1 nummer op heb staan. Er moet altijd een backup copie gemaakt worden, ik krijg altijd vragen voor updates. Ik kan gewoon nooit ff dat ding er aan hangen, paar cd'tjes er op zetten, en weg. Het is niet practisch. Want vaak wil je snel ff voor je de deur uit gaat die nieuwe CD op je iPhone zetten. En dat is gewoon ONMOGELIJK.
Vreemd, zo vaak zijn er nu toch ook weer geen updates. Maar goed je kan het volgens mij wel instellen dat het eens per week of per maand gaat? Ik vind up-to-date software toch wel belangrijk. In elk geval kan je zelf bepalen wanneer je updates doet, ik vond dat allemaal snel terug ook. Maar goed zit wel op een Mac, weet niet hoe itunes op de pc eruit ziet. Beter zal het niet zijn.

En tja backup... als je iphone gestolen zou zijn zou je wel dankbaar zijn dat je het hebt. Beetje incalculeren dat het wat tijd vraagt allemaal kan ook.

Ook het feit dat als ik bij vrienden ben ik niet ff de muziek van mijn iPhone op hun PC kan zetten. Dat is gewoon echt super irritant. Ik zou die telefoon echt 100 keer relaxer vinden als ik hem zou kunnen gebruiken als externe harddisk zoals dat bij alle andere smartphones wel gewoon kan.
Bescherming van content he, waarschijnlijk wilden de artiesten alleen met Apple samenwerken als ze zekerheid hadden over de bescherming van hun muziek...

Maar is het niet zo dat een jailbreaked iphone dit wel kan? :)

En waarom zit er geen flashplayer op die iPad???!?!?!?! Kan je gewoon nog steeds geen pr0n streamen. Echt een dikke FAAL.
Apple wil niet meer investeren in flash omdat het teveel nadelen heeft voor de gebruikerservaring, HTML5 staat voor de deur en gaat flash vervangen op alle video sites. Op youtube kan je al gebruik maken van HTML5, de rest zal snel volgen. Flash is gewoon achterhaald en buggy.

Het enige verschil is dan dat je op een iphone of ipad geen flash advertenties zal zien, een voordeel eigenlijk.

Maar ik snap dat het op dit moment nog vervelend kan zijn als je nog flash filmpjes wil zien. Heb er zelf niet echt last van.

Maar goed Big T jij bent ook wel een beetje een fanboy. Maakt geen reet uit natuurlijk, apple zou wel voor jou zo goed zijn dat je dat vind/word/bent.
Valt mee... ik koop bepaalde dingen nog van andere merken, zoals externe HD (waar WD heerst qua prijs/kwaliteit imo). En zo zijn er nog dingen: zoals een muis van Logitech die ik stukken beter vind dan de oude muizen van Apple (nieuwe nog niet geprobeerd). Als je echt een fanboy bent wil je gewoon alles van Apple, terwijl ik alleen kijk naar de prijs/kwaliteit en wat ik beter vind werken. Snap wel dat je snel gaat klinken als een fanboy als je Apple verdedigd, maar goed het is vrij objectief eigenlijk.

Lakehurst_NJ_Hindenburg_Hangar1_36.jpg

is dat het logo voor een nieuw merk zeppelins?

Chipper (de tegenhangen van ChipKnip van de Postbank)

CD-I was overigens ook 16 bits maar had het voordeel dat via de CD relatief hoge kwaliteit beelden konden worden aangeleverd.

De CD-I had een zeer matige processor, te weinig interne geheugen en was onder meer totaal ongeschikt voor 3D graphics. Iedere gamer wist al dat dit het nooit ging redden tegenover wat er al te verkrijgen was en wat er aan stond te komen.

Wat arcade games betreft, handling van sprites o.a. trok de cd-i het totaal niet tegenover de (oudere!) SNES/Megadrive/Amiga/Atari ST, het leek van een afstandje nog ergens op door de de mogelijkheden die een (nogal trage) cd-rom speler met zich meebracht ten opzichte van systemen die nog geen cd's gebruikten.

Laatst bewerkt:
Woekerpolissen, koopsompolissen, allerlei beleggingsproducten, securitiseren van hypotheekbundels.

+1, maar echt technisch is Testosting dan weer niet...

---------- Toegevoegd om 17:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:54 ----------

Omdat Apple weet dat de meeste gebruikers vrij onhandig zijn met computer, automatiseren maakt het voor hen handiger/zorgelozer. Persoonlijk heb ik er geen last van, maar hoezo uren klooien? 1 vakje aanvinken in opties??? Dit is in elk geval geen argument om itunes slecht te vinden ;)

Vreemd, zo vaak zijn er nu toch ook weer geen updates. Maar goed je kan het volgens mij wel instellen dat het eens per week of per maand gaat? Ik vind up-to-date software toch wel belangrijk. In elk geval kan je zelf bepalen wanneer je updates doet, ik vond dat allemaal snel terug ook. Maar goed zit wel op een Mac, weet niet hoe itunes op de pc eruit ziet. Beter zal het niet zijn.

En tja backup... als je iphone gestolen zou zijn zou je wel dankbaar zijn dat je het hebt. Beetje incalculeren dat het wat tijd vraagt allemaal kan ook.

Bescherming van content he, waarschijnlijk wilden de artiesten alleen met Apple samenwerken als ze zekerheid hadden over de bescherming van hun muziek...

Maar is het niet zo dat een jailbreaked iphone dit wel kan? :)

Apple wil niet meer investeren in flash omdat het teveel nadelen heeft voor de gebruikerservaring, HTML5 staat voor de deur en gaat flash vervangen op alle video sites. Op youtube kan je al gebruik maken van HTML5, de rest zal snel volgen. Flash is gewoon achterhaald en buggy.

Het enige verschil is dan dat je op een iphone of ipad geen flash advertenties zal zien, een voordeel eigenlijk.

Maar ik snap dat het op dit moment nog vervelend kan zijn als je nog flash filmpjes wil zien. Heb er zelf niet echt last van.

Valt mee... ik koop bepaalde dingen nog van andere merken, zoals externe HD (waar WD heerst qua prijs/kwaliteit imo). En zo zijn er nog dingen: zoals een muis van Logitech die ik stukken beter vind dan de oude muizen van Apple (nieuwe nog niet geprobeerd). Als je echt een fanboy bent wil je gewoon alles van Apple, terwijl ik alleen kijk naar de prijs/kwaliteit en wat ik beter vind werken. Snap wel dat je snel gaat klinken als een fanboy als je Apple verdedigd, maar goed het is vrij objectief eigenlijk.

Jij hebt toch ook overal een antwoord op he! Nooit gedacht om een interactieve wiki bellijn te beginnen?? ;):D

Maar toch blijft Itunes onpraktisch in sommige dingen..., dat ben ik met hem eens.

Jij hebt toch ook overal een antwoord op he! Nooit gedacht om een interactieve wiki bellijn te beginnen?? ;):D
hehe welnee, ik reageer gewoon alleen op dingen waar ik wat over weet en zwijg wijselijk over (de vele) dingen waar ik een noob in ben ;)

ha, inderdaad, goed gevonden. Destijds werd voorspeld dat blimps enorm populair gingen worden in vracht en personenvervoer. Er werden massa's fabrieken opgetrokken op zeppelins te gaan bouwen. De hindenburg heeft daar mooi een stokje voor gestoken

Terug
Naar boven