MuscleMeat

Welke laptop?

Ik had vroeger altijd die laptops van HP pavilion of zo, heb er een stuk of 3 gehad, elke keer die video kaart naar de klote.

Nu heb ik sinds 2 jaar een Lenovo, nog geen enkel probleempje mee gehad behalve dat die mousepad zo groot is :P

Ook een HP gehad, kabel naar het scherm stuk en 3x stroomkabel doorgebrand. Nu een asus zonder problemen na al wat jaren (maar varieert ook afhankelijk van type).

Lenovo is ook een goed merk idd.

---------- Toegevoegd om 20:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:12 ----------

Die ziet er wel goed uit :p Maar die is 600euro, dus telt niet.

---------- Toegevoegd om 20:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:14 ----------

Je hebt nu ook tegenwoordig laptops van tussen de 300-400euro.. Met intel of celeron processor... En soms zonder optische drive... en soms kan je de accu niet verwisselen...

Maar soms zit er wel een redelijke intel processor in en voor de rest er alles op aan aan, alleen even zoeken soms.

die GPU's in die laptops zijn ook slecht.

hoeveel wil je uitgeven?

nee maar een 820m of een R230 is amper beter dan de geintegreerde GPU, die zijn in de laatste gen intel processors best goed geworden

Bedankt voor alle snelle reacties al, zat zo te denken aan ongeveer 500 euro.

http://www.alternate.nl/MSI/CR61-2M-1444NL-15-6-notebook/html/product/1179018?tk=6044&lk=6053

dit is wel prima. Maar voor 500€ heb je geen laptop die CIV5 heel vloeiend zal draaien, als draait wel prima maar het houd niet over

Dank je, het hoeft ook niet mega strak op t scherm te gaan, speel af en toe wel eens een potje bij/met vrienden maar op mn huidige laptop lagt het en het is op zich ook wel fijn als je de verschillende eenheden een beetje kan onderscheiden op hun uiterlijk :D

Verder zijn het met name verslagen en series waarvoor ik mn laptop gebruik, dus dat moet geen probleem zijn lijkt me.

ah oke, dan is dit wel prima.

evt kan je later nog meer RAM of een SSD toevoegoegen. Volgens mij hebben deze laptops goede toegangelijkheid is dat allemaal makkelijk

Ben nu een beetje uitgekomen op Lenova Z50-70, met eventueel nog een extra SSD. Thoughts?

---------- Toegevoegd om 10:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:34 ----------

nee.

die dell is echt totaal niet geschikt voor Limonadebaas. Daarnaast yijn deze laptops die dell maakt kwalitatief niet goed

Thnx, ik was ook al zo ver dat die budgetlaptop idd niet geschikt was, maar ben op eenzelfde guide uitgekomen voor een 'basislaptop', waarbij de richtprijs rond de 600 lag. Vanuit dat perspectief ben ik een beetje gaan kijken.

(http://tweakers.net/reviews/3815/2/...014-basislaptop-specificaties-en-prijzen.html)

veel succes met dingen draaien op fhd met een i3 ulv en HD 4400. Ik zou die ulv chips proberen te vermijden

veel succes met dingen draaien op fhd met een i3 ulv en HD 4400. Ik zou die ulv chips proberen te vermijden

Ah ja, daar heb ik dan weer nul komma nul verstand van. Heb nu gewoon gekeken naar werkgeheugen/processor/ssd/schermkwaliteit.

een scherm met hogere resolutie is natuurlijk zwaarder om alles te bereken. In princiepe is FHD wel veel fijner. Maar wel zwaarder dus..

processor zit een groot verschil in. Een i3 4000m is iets heel anders van een i3 4010u. De u staat voor ultra low voltage, dat betekend minder hitte en stroom verbruik maar ook minder rekenkracht (m staat voor mobile). Niet alleen in de processor maar ook in de geintegreerde graphice chip in de processor (HD 4600 vs 4400]. Dit is uiteindelijk best wel een significant verschil (20-30% rekenkracht en grafisch). Ik weet niet waarom die gaye ULV chips tegenwoordig bijna standaard zijn in laptops.

werkgeheugen zou ik me niet heel druk over maken. Dit is makkelijk en goedkoop te vervangen/upgraden etc.

ssd, idem. Je kan ook best gemakkelijk zelf een ssd installeren, is alleen wat werk. Ik zou gewoon eerder voor een goede basis laptop gaan en later evt SSD en RAM upgraden.

een scherm met hogere resolutie is natuurlijk zwaarder om alles te bereken. In princiepe is FHD wel veel fijner. Maar wel zwaarder dus..

processor zit een groot verschil in. Een i3 4000m is iets heel anders van een i3 4010u. De u staat voor ultra low voltage, dat betekend minder hitte en stroom verbruik maar ook minder rekenkracht (m staat voor mobile). Niet alleen in de processor maar ook in de geintegreerde graphice chip in de processor (HD 4600 vs 4400]. Dit is uiteindelijk best wel een significant verschil (20-30% rekenkracht en grafisch). Ik weet niet waarom die gaye ULV chips tegenwoordig bijna standaard zijn in laptops.

werkgeheugen zou ik me niet heel druk over maken. Dit is makkelijk en goedkoop te vervangen/upgraden etc.

ssd, idem. Je kan ook best gemakkelijk zelf een ssd installeren, is alleen wat werk. Ik zou gewoon eerder voor een goede basis laptop gaan en later evt SSD en RAM upgraden.

Aha, thnx. Het is nog een hele zoektocht zo :o

Terug
Naar boven