Fitness Seller

Welke methode?

JesseVW

Novice
Waardering
0
Ik ben bezig om een voedingsschemaop te stellen om te cutten, even wat stats.

21 jaar, 91 kg, 24% bf, 1,88m. Nu heb ik mijn dagelijkse vebruik met een toeslag van 1,55 berekent met de Harnis-Bennedict en Katch-McArdle berekent. Echt zit hier tussen de twee methodes aardig wat verschil in. Zo'n 400 kcal.
Harnis Katch
BMR 2099 kcal 1857 kcal
Onderhoudsniveau 3254 kcal 2879 kcal
Cutten 2929 kcal 2591 kcal
Bulken 3580 kcal 3167 kcal

Welke is nou de beste methode? Of moet ik ertussenin zitten? Volgens mij heb ik wel een Endo lichaamstype, weet niet of dat nog veel van invloed is.

Verder zit ik ook nog met de verhouding van k-e-v. Ik dacht aan 40-40-20? Eiwitten zo'n 2,5 gr per kg vvm?

Verspreiden van de maaltijden over zo'n 7 per dag. Ik train trouwens 3x per week een splitschema.

Alvast bedankt.

gewoon goed laten uitreken en dan onderhoud -500

Of je kiest gewoon iets en past het dan aan op basis van resultaten. Val je te veel af doe je er iets bij. Val je te weinig af dan doe je iets minder.

En als je niet op let zit je opeens zo laag met je inname dat heel je metabolisme naar de klote gaat. Nee dat is slim :rolleyes:

Ik zelf doe lichaamsgewicht in ponden x 8 en dat is de basis om te cutten. x10-12 zit je rond onderhoud te eindigen. en x 14-16 is om te bulken. Je kan wel iets spelen, maar echt niet meer dan 100-200kcal er onder duiken ofzo als je cut.

Als je inderdaad het endo lichaamstyp hebt kan je lichaam k*t met koolhydraten omgaan. Leuke is dat het perfect met vet om gaat. Wat voor mij werkt is de insuline gevoeligheid vergroten zodat je lichaam beter met carbs om zal gaan wanneer het ook echt carbs krijgt.

Eet 3-4 dagen low carb. 50-100gr echt niet meer dan dat. Dan eet je weer een dag op 200-250gr carbs om je tank bij te vullen. Op de low carb dagen eet je meer onverzadigd vet en proteine. En de carbs die je dan eet zijn puur en alleen bedoeld om voldoende vezels binnen te krijgen ivm de stoelgang.

Op de high carb dag schone carb bronnen. Al moet ik zeggen dat als je van 20+% nog prima een gezinsbox patat en een gegrilde hamburger kan weg werken tot je 15% bereikt. Als je lager wilt moet je dat natuurlijk niet meer doen en zal je strikter moeten zijn en schonere bronnen nemen zoals Zilvervliesrijst en dergelijke.

Mooie is dat na 24uur erg laag in carbs te zitten je lichaam vet gaat gebruiken als verbranding. En je insuline gevoeligheid stijgt in die dagen zodat het veel gemakkelijker al die extra carbs kan verwerken en opsslaan in je glycogeen voorraden voor sporten en shit. Het is pas na 3 dagen dat je carb voorraden in het lichaam op zijn en je duf en zo wordt en problemen met sporten krijgt. Maar op de 4e dag neem je toch weer meer carbs dus no props.

Afgelopen week pas op de 7e dag een high carb dag gehad. Maar moet er wel bij zeggen dat ik deze week een rustweek heb en niet sport. Dat scheelt een hoop.

En als je niet op let zit je opeens zo laag met je inname dat heel je metabolisme naar de klote gaat. Nee dat is slim :rolleyes:

:rolleyes: Ik denk dat dat wel mee valt.

Alhoewel, er zijn genoeg debielen die ALLES weten te verkloten, dus wat dat betreft heb je gelijk.

Terug
Naar boven