XXL Nutrition

Welke noten?

Dannyman

Advanced Bodybuilder
Waardering
24
Ik vraag me af welke noten nou het beste zijn om te eten. Had nooit noten in me eetschema maar wil het er wel bijgooien voor de gezonde vetten etc.
Dus waar halen jullie je noten en welke dan?:)
Ben maar een arm studentje dus zo goedkoop mogelijk zou mooi zijn.

thanks in advance

Studentenhaver

mijn favo zijn walnoten :thumbup: veel omega3

walnoten en amandelen.

yep walnoten,omega 3 dus

Ligt er aan met welke doel je noten gaat eten.
In principe zijn alle noten gezond (uitzonderingen zoals pindas daargelaten)

wil je niet al te veel aankomen maar wel goede vetten binnenkrijgen: cashew bijvoorbeeld.
voor veel calorietjes: paranoten of macadamia's

Ik ben sinds vandaag aan de amandelen. echt heerlijk!

Lijnzaad olie is voor mij genoeg

Amandelen,Cashew,Walnoten en af en toe macademia :o

Bij Appie heb je een lekker bakje met 200 gram notenmix, heb je vanalles wat.
Lekker aan klein handje in je kwark voor het slapen gaan. Ben je 2 weken zoet met een bakje á 2 euri.

tis jammer das ze die niet ongezouten in zakjes hebben kan je het tenminste makkelijk meenemen :P

waarom zijn pinda's niet goed?
de voedingswaarde ervan is toch goed zou ik denken?

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties, nu heb ik een ander probleem en dat is welke ik moet gaan kiezen tussen al die combinaties van jullie haha. Zo maar ff naar de supermarkt dan en de goedkoopste worden het wss:)

waarom zijn pinda's niet goed?
de voedingswaarde ervan is toch goed zou ik denken?

Pinda's zijn geen noten maar bonen, dat ten eerste.

En ik heb geen wetenschappelijke onderbouwing daarvoor.
Heb ooit gehoord dat in pinda's wat schadelijke stoffen zitten.

Vooral als ze een uur op een bar hebben gestaan en 4 stamgasten met pisvingertjes door de pinda's graaien.

Misschien daarom mijn afkeer voor de pinda.

Panda's daarentegen vind ik wel sympathieke beesten maar dat is een beetje offtopic, ik wou alleen de panda even onder de aandacht brengen.

dank u

pinda's zijn geen noten maar bonen, dat ten eerste.

En ik heb geen wetenschappelijke onderbouwing daarvoor.
Heb ooit gehoord dat in pinda's wat schadelijke stoffen zitten.

Vooral als ze een uur op een bar hebben gestaan en 4 stamgasten met pisvingertjes door de pinda's graaien.

Misschien daarom mijn afkeer voor de pinda.

panda's daarentegen vind ik wel sympathieke beesten maar dat is een beetje offtopic, ik wou alleen de panda even onder de aandacht brengen.

Dank u

+1 :d

Cashews van de lidl zijn best ok! Miss beetje over salted maar dan doe je ze ff in een zeef om de zout dr af te zeven.

ik neem die notenmix van den aldi.
45 cent voor 300 gram. en zijn nog lekker ook :D

Neem de studentenmix van de aldi. Goedkoop en goed

Pinda's zijn geen noten maar bonen, dat ten eerste.

Panda's daarentegen vind ik wel sympathieke beesten maar dat is een beetje offtopic, ik wou alleen de panda even onder de aandacht brengen.

dank u

:D

wil je niet al te veel aankomen maar wel goede vetten binnenkrijgen: cashew bijvoorbeeld.
voor veel calorietjes: paranoten of macadamia's

Het verschil tussen cashews en macadamia's is iets van 150 kcals per 100 gram. Relatief is dat echter niet zoveel, gezien cashews al rond de 650 kcals per 100 gram bevatten.

@ topicstarter

Ik neem altijd AH Notenmix naturel: ongezouten en ongebrand. Voorzover ik weet bevatten deze noten, omdat ze ongebrand zijn, meer voedingsstoffen dan geroosterde of gebakken noten. Deze mix bestaat uit hazelnoten, paranoten, pecannoten en amandelen.

Terug
Naar boven