AndroidHealthClinic

Welke oefening en superset voor een willekeurige spiergroep is jullie favoriet?

• Topic Starter Topic Starter
Loo zei:
Ik deel de mening met degenen die zeggen dat SUPERSETS ZWAAR ZUIGEN

Ik ben nu een aantal weken supersets aan het doen, ik vind het zwaar k*t.
Ik loop te hijgen als een paard, het zweet gutst van m'n kop af, maar ik heb zeker niet het idee dat ik mijn spieren maximaal op z'n fl**ker geef.

Supersets zijn k*t als je HARDCORE wilt trainen, ze zijn alleen leuk als je toch niet zwaar pakt en haast hebt omdat je goeie tijden slechte tijden niet wilt missen.

:ot:

Waarom kom je nu hier zeuren dat jij het k*t vind? Daar gaat het hier niet over.

T, zelfs niet eens 2 sets snel na elkaar, gewoon rustig. Het is wel zo dat als ik net veel gewicht heb gebruikt met DL ik even wat langer wacht voor ik met de volgense set voor de andere oefening begin.
Bij BB BOR en db drukken kan ik wel vrij snel achter elkaar doorwerken.. voor bovenlijf komt de hartslag gewoon nooit echt heel hoog.

miltary press

yeah baby , tot je de stang op je kop krijgt van zwakte

Big_T zei:
BBD: wat je zegt is helemaal niet zo zeker hoor. Persoonlijk vind ik dat dit wel kan werken. Bij een superset ga je net zo goed een belasting krijgen, alleen kan je meer reps aan dan wanneer je dezelfde beweging zou maken omdat je andere spieren betrekt. In die zin is het een vorm van cheaten (eigenlijk meer pre-exhaust zonder setpauze) maar dan een vorm die helpt.

Intensiteit van je training is wel zo belangrijk, hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen?

Ik begrijp je post niet helemaal, maar heb je het nu over supersetten van bijvoorbeeld skullcrushers met close grips benches? Dan doe je dus precies het foute, je bent dan bezig met een veel te laag % van je CG.

Ik vind vind reps boven de 5 sowieso al teveel, gaan de mensen hier ook nog oefeningen achter elkaar plakken? Wat is volgens jullie het nut dan om zoveel mogelijk oefeneningen achter elkaar te doen? Dan bouw je lekker lactaat op en krijg je een GH respons die 1/7384758347539745893 het hypertrophy effect geeft van een extra load op de barr, goede keuze man!

BBD zei:
Intensiteit van je training is wel zo belangrijk, hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen?

Ik begrijp je post niet helemaal, maar heb je het nu over supersetten van bijvoorbeeld skullcrushers met close grips benches? Dan doe je dus precies het foute, je bent dan bezig met een veel te laag % van je CG.

Ik vind vind reps boven de 5 sowieso al teveel, gaan de mensen hier ook nog oefeningen achter elkaar plakken? Wat is volgens jullie het nut dan om zoveel mogelijk oefeneningen achter elkaar te doen? Dan bouw je lekker lactaat op en krijg je een GH respons die 1/7384758347539745893 het hypertrophy effect geeft van een extra load op de barr, goede keuze man!

Edit: ik bedoel zoveel mogelijk herhalingen achter elkaar.

Loo zei:
Ik ben nu een aantal weken supersets aan het doen, ik vind het zwaar k*t.
Ik loop te hijgen als een paard, het zweet gutst van m'n kop af, maar ik heb zeker niet het idee dat ik mijn spieren maximaal op z'n fl**ker geef.
Of heb je gewoon een heel beroerde conditie?

@ BBD: jouw post is anders ook niet al te duidelijk. Als ik het goed begrijp vind je supersets niks omdat de intensiteit (maw het gebruikte gewicht, de load) te laag is? Wat (waarschijnlijk) veroorzaakt wordt doordat de superset je al heeft ‘voorvermoeid’, en je dus niet fris aan een oefening kan beginnen?

Ik denk dat de hoeveelheid arbeid die een spier in een bepaalde tijd verzet ook belangrijk is voor spiergroei.
En een superset is imho een prima manier om meer arbeid in minder tijd te verzetten.

Ik superset graag wat isolatie-oefeningen aan het einde van de training. Denk aan standing crunch + leg curl of shrugs + calf raise. Compounds doe ik bijna nooit in superset. Maar stagered sets compounds vind ik dan wel weer fijn. Dus bv. eerst 5 reps chins, minuutje rust, 5 reps OH Presses, minuutje rust, repeat.

OK, dan noem ik ze voortaan staggered sets wat ik doe :D

Verwarring opgelost.

'k Laat de rusttijd altijd afhangen van mijn hartslag. Is die weer (bijna) normaal, dan begin ik weer.. heb daar geen hartslagmeter voor nodig.

Ik heb deze vraag al tientallen keren gesteld, en nog nooit heeft iemand er antwoord op kunnen geven. Welke variabele in het menselijk lichaam is er verantwoordelijk voor, dat persoon x beter reageet op methode y dan persoon z, maar dat persoon z weer beter reageert op methode v?

Wie weet zijn het VNTR's (variable number of tandem repeats) of LINE's en SINE's in het DNA... Allemaal variabelen die in het DNA van een persoon verschillen. Ook heeft ieder lichaam unieke mutaties.

Wist je dat elk lichaam anders reageert op farmaceutica, en dat men een onderzoek doet momenteel naar welk DNA segmenten daarvoor verantwoordelijk zijn?

Als het DNA, de kleinste opbouw waaruit alles ontstaat, al bij iedere mens verschilt in een mate van meerdere miljoenen, lijkt het je dan niet logisch dat andere mensen dus ook anders reageren op dezelfde stimulaties? Als dat voor farmaceutica geldt, zie ik niet in waarom het voor spieren niet zou gelden.

Dixit.

Esperantisto zei:
OK, dan noem ik ze voortaan staggered sets wat ik doe :D

Verwarring opgelost.

'k Laat de rusttijd altijd afhangen van mijn hartslag. Is die weer (bijna) normaal, dan begin ik weer.. heb daar geen hartslagmeter voor nodig.
owwww, euh.. ik doe eigenlijk alleen supersets met tegengestelde bewegingen. Dus een pull beweging gevolgd door een pushbeweging, bv bor gevolgd door incline benchpress. Dat is dus geen superset maar een staggered set? :o

Persoonlijk vind ik de combi: bent over row – incline press en chinnen – dippen erg fijn. als staggered set dus....

Nee, niet per sé de naam super/staggered is afhankelijk van de rusttijd tussen 2 sets. De naam superset mag dus kennelijk alleen gebruikt worden als je 2 oefeningen om en om in 'sprinttempo' zonder wachttijd tussendoor afwerkt. Dus niet... maar gewoon 1 en soms 2 min wachten en af en toe maar 30 sec als het om simpele isolatiesetjes gaat zoals leg curl/leg extension met meer hh.
Tja.. langzame supersets mag je dus niet zeggen.

wimmos zei:
Wie weet zijn het VNTR's (variable number of tandem repeats) of LINE's en SINE's in het DNA... Allemaal variabelen die in het DNA van een persoon verschillen. Ook heeft ieder lichaam unieke mutaties.

Wist je dat elk lichaam anders reageert op farmaceutica, en dat men een onderzoek doet momenteel naar welk DNA segmenten daarvoor verantwoordelijk zijn?

Als het DNA, de kleinste opbouw waaruit alles ontstaat, al bij iedere mens verschilt in een mate van meerdere miljoenen, lijkt het je dan niet logisch dat andere mensen dus ook anders reageren op dezelfde stimulaties? Als dat voor farmaceutica geldt, zie ik niet in waarom het voor spieren niet zou gelden.

Dixit.

Jep, dat ist ik. Ik studeer voeding en gezondheid. Goude business. Ik zie mezelf over een paar jaar al het DNA profiel checken van mn klanten, en een dieet samenstellen waardoor diegene zijn ideale verhoudingen nutrienten binnenkrijgt om ziektes te verkomen :D

Maar nee, het praatje klinkt vast leuk voor mensen die er niets van af weten, maar VNTR's hebben echt geen kont mee te maken of supersets voor jou wel werken.

@lauw. Juist, brilliante analyse :D Vermoeidheid is alleen een beperkende factor, vermoeidheid geeft geen significant signaal af voor hypertrophy, een linke load daarintegen.

Lauw zei:
owwww, euh.. ik doe eigenlijk alleen supersets met tegengestelde bewegingen. Dus een pull beweging gevolgd door een pushbeweging, bv bor gevolgd door incline benchpress. Dat is dus geen superset maar een staggered set? :o

staggered is bijvoorbeeld: BOR, rust, Incline bench, rust, BOR, incline enz.

superset is bijvoorbeeld: BOR, Incline bench, rust, BOR, incline BP, rust enz.

BBD zei:
Maar nee, het praatje klinkt vast leuk voor mensen die er niets van af weten, maar VNTR's hebben echt geen kont mee te maken of supersets voor jou wel werken.

Niet dat het veel uitmaakt want dit wordt zo'n "jij tegen ik" verhaaltje en we kennen beiden (nog) te weinig hierover om echte conclusies te trekken.. Maar als er dus al op niveau van DNA miljoenen verschillen bestaan tussen 2 personen, dus in principe miljoenen verschillen per cel per persoon, mutaties nog niet meegerekend, dan MOET je er toch vanuit gaan dat die kleine veranderingen een verschil bewerkstelligen in hoe een mens reageert op bepaalde dingen.

En jou kennende zal je dat weerleggen want "iets is onwaar tot het omgekeerde bewezen is", maar ik in mijn eerste jaar geneeskunde zittende ken duidelijk nog niet alles om je te overhalen. Echter "biofarmatics" werkt op dit idee en dat is een zékerheid, dus ga IK persoonlijk ervanuit dat het DNA vast ook een verschil teweegbrengt op iets anders.

Maw, ik bracht nu niks nieuws aan (ik zal het zelf maar zeggen), maar een verlicht geest als jijzelf begrijpt vast de redenering. Ze weerleggen kan je niet, ik kan ze niet bevestigen, dus einde discussie tot we meer weten? :rolleyes:

wimmos zei:
Niet dat het veel uitmaakt want dit wordt zo'n "jij tegen ik" verhaaltje en we kennen beiden (nog) te weinig hierover om echte conclusies te trekken.. Maar als er dus al op niveau van DNA miljoenen verschillen bestaan tussen 2 personen, dus in principe miljoenen verschillen per cel per persoon, mutaties nog niet meegerekend, dan MOET je er toch vanuit gaan dat die kleine veranderingen een verschil bewerkstelligen in hoe een mens reageert op bepaalde dingen.

En jou kennende zal je dat weerleggen want "iets is onwaar tot het omgekeerde bewezen is", maar ik in mijn eerste jaar geneeskunde zittende ken duidelijk nog niet alles om je te overhalen. Echter "biofarmatics" werkt op dit idee en dat is een zékerheid, dus ga IK persoonlijk ervanuit dat het DNA vast ook een verschil teweegbrengt op iets anders.

Maw, ik bracht nu niks nieuws aan (ik zal het zelf maar zeggen), maar een verlicht geest als jijzelf begrijpt vast de redenering. Ze weerleggen kan je niet, ik kan ze niet bevestigen, dus einde discussie tot we meer weten? :rolleyes:

Alles wat ik over het onderwerk heb gelezen wijst dat hoge intensiteit owned en vermoeidheid nauwlijks iets bijdraagt. Tenzij die studies vol fouten blijken te zitten, of vervolgstudies andere bevindingen doen, ga ik uit van mijn gelijk.

nu wordt het langzaam maar zeker echt interresant....
BBD heeft gedegen onderzoeken om zijn argumenten kracht bij te zetten?

eigenlijk heb ik dan nog maar 1 vraag. Is het onderzoek zo uitgevoerd dat het representatief is voor de gemiddelde krachtsport atleet? Dus niet een onderzoek op ratten, of bejaarden met botontkalking, of op mensen die nog nooit een minuut in hun leven getraind hebben, etc.

Rawplayer zei:
:ot:

Waarom kom je nu hier zeuren dat jij het k*t vind? Daar gaat het hier niet over.

ff lekker m'n frustratie eruit over supersets joh, voelt goed.

nog maar een keertje;

**** SUPERSETS, IK HAAT ZE, KRIJG DE TYFES MET JE SUPERSETS

ahhhh, lekker is dat.

Lauw zei:
nu wordt het langzaam maar zeker echt interresant....
BBD heeft gedegen onderzoeken om zijn argumenten kracht bij te zetten?

eigenlijk heb ik dan nog maar 1 vraag. Is het onderzoek zo uitgevoerd dat het representatief is voor de gemiddelde krachtsport atleet? Dus niet een onderzoek op ratten, of bejaarden met botontkalking, of op mensen die nog nooit een minuut in hun leven getraind hebben, etc.

Ik tegenstelling tot veel schreeuwers, kan ik mijn meningen altijd onderbouwen met literatuur. Zoniet, dan zeg ik erbij dat het een vermoeden is.

En denk je nou echt, dat ze op ratten KT tests doen, 1RM max in een loopwiel zeker? En denk je nou echt, dat ik studies niet kritisch lees?

Wat heb jij een lage dunk van mij zeg :(

nee, niet van jou. Eerder van alle mensen die net doen of onderzoeken op ratten ook representatief zijn voor kt atleten en de praktijk. :)

Terug
Naar boven