XXL Nutrition

Welke supplementen?

Louisvangaal

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Hallo iedereen.

Ik voetbalde eerst en fitnessde erbij als ik tijd over had. Maar nu heb ik m'n voorste kruisband afgescheurd en ben ik 5 maal per week aan het fitnessen.
Persoonlijk geloof ik niet in alle supplementen en ga ik niet 5 verschillende dingen gebruiken
Ik geloof meer in eten en het woord supplement zegt het al, dat komt erbij als je het met voeding niet redt
Maar nu heb ik een vraagje, als jullie 1 supplement zouden aanraden om te gebruiken, welke?
Persoonlijk denk ik eiwitshakes maar ik weet niet of er andere dingen een grotere impact maken

Whey en creatine monohydrate

Verder heb je niks nodig

Whey als je je eiwitten niet uit je voeding kunt halen, creatine, omega 3 en een multivitamine.

Creatine

Dat laatste klopt, je houdt vocht vast door creatine, verdwijnt weer als je ermee stopt (wat sowieso wel raadzaam is vind ik na 6 weken).

Whey, omega3, multivitamine en creatine :D

Ik lees trouwens dat je van creatine veel vocht opslaat. Klopt dat? Of komt dat alleen in het begin door de oplaad fase?
Je houdt per definitie vocht vast van creatine. Niet subcutaan, maar intramusculair. Dit heeft verder dus geen enkel nadelig effect, alleen maar voordelig.

• Topic Starter Topic Starter
Je houdt per definitie vocht vast van creatine. Niet subcutaan, maar intramusculair. Dit heeft verder dus geen enkel nadelig effect, alleen maar voordelig.

Oké! Ik heb een vriend die namelijk erg veel dikker werd. Hij zei dat door die creatine kwam maar dat had toch wss met z'n voeding te maken

Vitamine D3 is ook waardevol, als je genoeg vis eet en bijvoorbeeld ook walnoten dan zou ik de omega 3 achterwege laten.

Ik zou als ik jou was een goede whey nemen en creatie ,verders gewoon goed en gezond eten.
Dat is alles.
Succes ermee!

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou als ik jou was een goede whey nemen en creatie ,verders gewoon goed en gezond eten.
Dat is alles.
Succes ermee!

Thanks!

---------- Toegevoegd om 20:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:00 ----------

Vitamine D3 is ook waardevol, als je genoeg vis eet en bijvoorbeeld ook walnoten dan zou ik de omega 3 achterwege laten.

Ik eet eigenlijk geen vis omdat ik het gewoon niet weg krijg. Sommige dingen zijn smerig maar krijg ik wel weg maar vis gewoon niet. Ga dus denk ik wel die visolie pillen nemen maar bedankt!

D3 zit al in een goede multi, zie niet echt in waarom je die ook nog los zou kopen. Ik gebruik zelf sinds kort de multi van Powersupplements, zeer goed. Duur (omdat er geen synthetische vitamines in zitten, maar alleen natuurlijke), maar ik zou geen enkele andere nemen (heb nooit andere multi's gebruikt in mijn leven). Is een product waar zeer goed over is nagedacht, superieur aan alle andere multi's. Lees maar eens de toelichting bij het product en nee het is geen pure marketing, de stellingen die daar worden ingenomen zijn juist http://www.powersupplements.nl/natural-multi-158

+1 Vitamine D3 boven de 1.000u. Een van de belangrijkste vitamines die je kan nemen als je er maar 1 mocht uitkiezen.

Verder is multivit, omega3-6-9, whey (met min mogelijk additieven) en creatine eigenlijk de enigste dingen die je nodig hebt. Alles andere is weggegooid geld.

---------- Toegevoegd om 21:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:31 ----------

D3 zit al in een goede multi, zie niet echt in waarom je die ook nog los zou kopen. Ik gebruik zelf sinds kort de multi van Powersupplements, zeer goed. Duur (omdat er geen synthetische vitamines in zitten, maar alleen natuurlijke), maar ik zou geen enkele andere nemen (heb nooit andere multi's gebruikt in mijn leven). Is een product waar zeer goed over is nagedacht, superieur aan alle andere multi's. Lees maar eens de toelichting bij het product en nee het is geen pure marketing, de stellingen die daar worden ingenomen zijn juist http://www.powersupplements.nl/natural-multi-158

Powersupplements is zeker een van de beteren!
Helaas zit in vrijwel alle multivitamines een te lage dosis aan vitamine D3.

Veels te laag gedoseerd. Met 2000IU vitamine D3 per dag kom je een stuk verder voor onze sport.

Veels te laag gedoseerd. Met 2000IU vitamine D3 per dag kom je een stuk verder voor onze sport.

The recommended daily allowance for Vitamin D is currently set at 400-800IU/day, but this is too low for adults. The safe upper limit in the United States is 2,000IU/day, while in Canada it is 4,000IU/day. Research suggests that the true safe upper limit is 10,000IU/day. For moderate supplementation, a 1,000-2,000IU dose of vitamin D3 is sufficient to meet the needs of most of the population. This is the lowest effective dose range. Higher doses, based on body weight, are in the range of 20-80IU/kg daily.

Vitamin D3 supplementation (cholecalciferol) is recommended over D2 supplementation (ergocalciferol), since D3 is used more effectively in the body.

Vitamin D should be taken daily, with meals or a source of fat, like Fish Oil.

- examine.com

Misschien wel, maar zijn de meningen over verdeeld. Op zich is 1000IU D3 p.d. in een supplement al voldoende om je vit. D3 op peil te houden http://www.medscape.com/viewarticle/589256_8

I.c.m. voeding (eidooiers, vette vis (visolie ook), melk e.d.) kom je aan wat extra. Kan verder niet veel kwaad om bij te doseren, maar imo niet per se nodig. Beste is misschien een bloedtest eens in de zoveel tijd. In de Powersupplements multivit zit overigens 1000IU

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven