MuscleMeat

Welke voeding in de ochtend?

killerbeast

Advanced Bodybuilder
Waardering
20
Hallo mede-sporters

Ik had even een vraag wat jullie zoal eten na het opstaan?

Ik neem nu vaak een grote schaal yogurt maar dat lijkt me niet genoeg zowieso kwa eiwitten.

Thx alvast

Zijn hier al duizenden topics over...
Havermout, Brinta, Bambix, Volkoren brood met kipfilet, eiwit-shake, ...

Complexe koolydraten+snelle eiwitte

Ontbijtkoek met bier! ...en niets anders. Niemand verder zal het je zeggen maar stiekum weet iedereen het. Laat je dus niets wijs maken en doe het enige goede.

Havermout + water/melk + 7-8 eieren

een mars

In de ochtend wil je zoveel mogelijk langzame koolhydraten tot je nemen zodat je de ochtend goed doorkomt en de hele dag deze koolhydraten verbrand kunnen worden. Omdat je actief bezig bent vanaf het moment dat je opstaat zal dat ook geen probleem zijn. Later op de dag wil je steeds meer je koolhydraten afbouwen.

Ik pak gewoon (geplette of hoe noem je dat) haver met wat aardbeien en yoghurt.

Grote mok havermout, doosje rozijnen erbij, 2 mokken water en ff laten koken. 250gr magere kwark en een stuk fruit. 2 glazen water om te drinken.

Wat dacht je van gewoon 100 gram weightgainer?

klaar toch?

net 3 pakkekoeken op! lekker hoor, die van XXL (ovogym) :D

Ja maar daar heb ik 's ochtens echt geen tijd voor!

Lekker shakie en hop de deur uit!

25gram whey/water als ik opsta

10 minuten later volgt:
90gram brinta+ ~700 ml water
2 gekookte eitjes

25gram whey/water als ik opsta

10 minuten later volgt:
90gram brinta+ ~700 ml water
2 gekookte eitjes

Ik zie wel vaker in schema's dat er eerst de snelle eiwitten worden gepakt imv katabole fase en dan 10/20mijn later een vaste maaltijd. Zoals jij je brinta etc.. Wat is hier nou het voordeel van tov alles bijelkaar. Dus je shake en je havermout etc..Betere opname van de whey?

ik neem eieren en havermout. Je kan ook brinta en whey nemen bijv.

Ik zie wel vaker in schema's dat er eerst de snelle eiwitten worden gepakt imv katabole fase en dan 10/20mijn later een vaste maaltijd. Zoals jij je brinta etc.. Wat is hier nou het voordeel van tov alles bijelkaar. Dus je shake en je havermout etc..Betere opname van de whey?

volgens mij heeft dit alleen zin als je de whey ruim een half uur voor de rest van je ontbijt drinkt, ik denk dat mijn brinta zich nu gewoon mengt met het merendeel van de nog onverteerde whey.
Maar ik vind grote alles-in-1 shakes smerig, daarom doe ik het zo

1 ei
6 ei-wit
100g havermout
1 banaan

Ja idd, een half uur zal meer effect hebben. Maar dat vind ik betreft tijd niet handig. Alles in 1 shake doe ik ook niet, maar drink gewoon de shake bij mn bakkie havermout.

ik denk dat het belangrijk is dat je zo snel mogelijk aan je ontbijt begint nadat je wakker bent, of dat nou met whey of zonder is....dus het boeit wat dat betreft geen drol :}

Terug
Naar boven