MuscleMeat

Welke voeding

Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
68kg
Hallo

Ik wil graag een aantal overtollige kilo's kwijtraken. Nu ben ik bezig met elke dag s'morgens 20 minuten en s'avonds 20 minuten op de crosstrainer. Ook train ik met halters,buikspieroefeningen en squat oefeningen. Het probleem is dat ik geen idee heb wat ik moet eten overdag om optimaal resultaat te krijgen,want ik heb namelijk gelezen dat als je te weinig eet dan dat je per dag verbrand je na een tijdje geen resultaat ziet. Op dit moment eet ik heel weinig op een dag,namelijk:

-s'morgens 2 broodjes met kipfilet en een glas vifit.
en in de avond gewoon avondeten.

Dit is veel te weinig,maar ik weet echt niet wat ik anders moet eten,want ik ben bang dat ik te veel calorieën binnenkrijg. Kan iemand mij misschien helpen met mijn voeding?

Groetjes,

1. Lees de stickies
2. Bereken je caloriebehoefte om af te vallen (onderhoud - 250kcal / 500kcal)
3. Stel een voedingsschema samen met volwaardige voedingsproducten

Ik vind het altijd knap dat mensen met overgeiwcht altijd een voedingsschema posten met 2 broodjes en wat avondeten..
Daar wordt je dus niet dik van maar broodmager, vertel er ook bij dat je elke avond een zak chips of een halve kilo chocolade wegwerkt, maak dan opnioeuw een voedingsschema en laat al die troep eruit als je af wilt vallen..

Ik zal je even mijn schema posten kan je hem bewerken en zelf wat mee spelen

Bijlagen

Handjevol producten die je zo al zou kunnen consumeren:

Vlees, kip & vis:
  • Kip (goede bron van eiwitten, bevat weinig vetten)
  • Steak (pas op met te veel rood vlees)

Vis
    Vis bevat Omega 3 en Omega 6 visolie, deze hebben een aantal ongelooflijke kwaliteiten. Ze verhogen het thermogenese , waardoor je meer calorieën verbrandt, zij hebben een anti-katabool effect, dat spierafbraak voorkomt, en ze zijn anti-lipogenics, wat betekent dat ze vet-opslag verminderen.
  • Tonijn (goede bron van eiwitten, bevat weinig vetten)

Fruit:
  • Ananas (Vers, bevat het eiwit-verterende enzym bromelaïne, zorgt er voor dat de eiwitten snel worden opgesplitst en sneller worden opgenomen)
  • Appels
    Appels zijn geweldig als vetverbrandend fruit, deels omdat ze rijk zijn aan vezels. Bovendien beperkt de pectine in appels vetopname en stimuleert het de wateropname in de cellen van uw lichaam (essentieel om massa aan te kunnen maken). Andere grote vetverbrandende vruchten zijn sinaasappels , perziken , grapefruits en andere citrusvruchten.

Groenten:
  • Broccoli
    Groene groentes ondrukken het honger gevoel (je hoeft dus minder te eten)en stabiliseren de bloedsuikerspiegel.
  • Rode pepers (Bevat capsaicine, door de hitte die vrijkomt als je de peper eet, wordt je uithoudingsvermogen vergroot en gaat vet oxideren)
  • (rode) Paprika (Bevat 3 keer zoveel vitamine C als een sinasappel, net als de peper bevorderd vetverbranding)
  • Knoflook
    Een van de beste componenten van knoflook naast de smaak is, Allicine. Allicine is een stof die vet uit het lichaam helpt. Knoflook is ook wel bekend om een gezonde bloeddruk te behouden.
  • Tomaten
    De soldaten in de oorlog om gezond te blijven! Niet alleen goed als oxidatiemiddelen en metaboliseerders van lichaamsvet, maar ze kunnen ook helpen de bloeddruk te verlagen en de bestrijding van bepaalde vormen van kanker.

Koolhydraten:
  • Zilvervliesrijst
    Vol met vezels en essentiële voedingsstoffen (in het vlies), bruine rijst neemt langzaam op in de bloedbaan.
  • Havermout
    Dit is een geweldige vetverbrander, want het is rijk aan onoplosbare en oplosbare vezels. Let wel op de verpakking, in sommige zitten toegevoegde suikers.

Noten:
  • Amandelen (bron van omega 3)
  • Walnoten (bron van omega 3)
  • Pindakaas (Calve of biologisch, zonder transvet)

Eiwitten:
  • Eiwit van ei(dus zonder eigeel, De eidooier bevat een aanzienlijke hoeveelheid vet en bevorderd het cholesterol-gehalte.)

Langzame eiwitten voor 's avonds:
  • (magere franse) Kwark

Drinken
  • Water
  • (groene) Thee
    Werkt vetverbrandend
  • Koffie
    Werkt vetverbrandend, tevens een goede pre-workout door de cafeïne.

Timing is alles
De echte kunst van een dieet behelst het begrijpen van jouw lichaams hormonale situatie, daarna pas je de juiste voedingskeuzes toe.

De eerste stap is om te weten welke macronutriënten je nodig hebt op specifieke tijden. Weet welke voedingsmiddelen je nodig hebt en wanneer je ze moet consumeren, leer ook over voeding die je juist zal moeten vermijden.

Ochtend maaltijden

Middag maaltijden

Avond maaltijden

Ik zal hem nog even verder uitbreiden en onderbouwen voor je.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Handjevol producten die je zo al zou kunnen consumeren:

Vlees, kip & vis:
  • Kip (goede bron van eiwitten, bevat weinig vetten)
  • Steak (pas op met te veel rood vlees)
  • Tonijn (goede bron van eiwitten, bevat weinig vetten)

Fruit:
  • Ananas (Vers, bevat het eiwit-verterende enzym bromelaïne, zorgt er voor dat de eiwitten snel worden opgesplitst en sneller worden opgenomen)

Groenten:
  • Broccoli
    Groene groentes ondrukken het honger gevoel (je hoeft dus minder te eten)en stabiliseren de bloedsuikerspiegel.
  • Rode pepers (Bevat capsaicine, door de hitte die vrijkomt als je de peper eet, wordt je uithoudingsvermogen vergroot en gaat vet oxideren)
  • (rode) Paprika (Bevat 3 keer zoveel vitamine C als een sinasappel, net als de peper bevorderd vetverbranding)
  • Knoflook

Vezels:
  • Zilvervliesrijst

Noten:
  • Amandelen
  • Walnoten
  • Pindakaas (Calve of biologisch, zonder transvet)

Eiwitten:
  • Eiwit van ei(dus zonder eigeel, De eidooier bevat een aanzienlijke hoeveelheid vet en bevorderd het cholesterol-gehalte.)

Langzame eiwitten voor 's avonds:
  • (magere franse) Kwark

Drinken
  • Water
  • (groene) Thee
    Werkt vetverbrandend
  • Koffie
    Werkt vetverbrandend

Timing is alles
De echte kunst van een dieet behelst het begrijpen van jouw lichaams hormonale situatie, daarna pas je de juiste voedingskeuzes toe.

De eerste stap is om te weten welke macronutriënten je nodig hebt op specifieke tijden. Weet welke voedingsmiddelen je nodig hebt en wanneer je ze moet consumeren, leer ook over voeding die je juist zal moeten vermijden.

Ochtend maaltijden

Middag maaltijden

Avond maaltijden

Ik zal hem nog even verder uitbreiden en onderbouwen voor je.

Bedankt:D hier heb ik tenminste wat aan,maar kan i.p.v magere franse kwark ook griekse yoghurt? of bevat dit teveel vet/suikers? Ik ben trouwens 21 jaar en 1.75 lang en weeg 80 kilo,ik weet niet of dit nog van toepassing is met hoeveelheid eten enz?

---------- Post toegevoegd Tue 19 Jun 2012 om 14:40 ----------

Ik vind het altijd knap dat mensen met overgeiwcht altijd een voedingsschema posten met 2 broodjes en wat avondeten..
Daar wordt je dus niet dik van maar broodmager, vertel er ook bij dat je elke avond een zak chips of een halve kilo chocolade wegwerkt, maak dan opnioeuw een voedingsschema en laat al die troep eruit als je af wilt vallen..

Ik zal je even mijn schema posten kan je hem bewerken en zelf wat mee spelen

Ten eerste heb ik maar licht overgewicht en eet ik s'avonds geen zak chips leeg of een reep chocolade ???

Maar in ieder geval bedankt voor je schema.

Bedankt:D hier heb ik tenminste wat aan,maar kan i.p.v magere franse kwark ook griekse yoghurt? of bevat dit teveel vet/suikers? Ik ben trouwens 21 jaar en 1.75 lang en weeg 80 kilo,ik weet niet of dit nog van toepassing is met hoeveelheid eten enz?.

Alles ligt aan de verhoudingen, eiwitten, vetten, suikers en koolhydraten:

De meest kosteneffectieve eiwitbronnen voor uit eten zijn kip , eieren, vis en vlees. Wei-eiwit is een geweldige manier om hoge kwaliteit antioxidant -rijk eiwit snel in je lichaam op te nemen, denk hierbij aan soja en melk.

Er zijn vier soorten vetten: transvetten, die bij het harden van plantaardige oliën ontstaan; verzadigde vetten van dierlijke voedingsmiddelen, enkelvoudig onverzadigde vetten in spijsoliën, en meervoudig onverzadigde-vetten.

Je lichaam vraagt om ​​energie bij het uitoefenen van intensieve, langdurige inspanningen, het eten van koolhydraten is van vitaal belang om deze aan te vullen.

Mijn Magere franse kwark bevat bv 8,9g eiwitten, 3,7g koolhydraten en 0,2g vetten. Zorg er altijd voor dat je eiwitten inname hoger zit dan je kh en vervolgens je kh hoger dan de vetten.

Je statistieken zijn inderdaad van groot belang bij de hoeveelheden van het te consumeren voedsel. Reken je dagelijkse behoefte maar is uit. Vervolgens zal je als prioriteit moet een keuze maken om of vet te verliezen of massa aan te maken, daar pas je jouw schema op aan. Natuurlijk wil je dat het beide gebeurt, maar voor het snelste resultaat zal je of moeten cutten of bulken. Naar een bepaalde periode kan je dit natuurlijk weer omgooien.
Zorg er voor als je in de cut zit dat je eiwit innamen wat hoger in verhouding zit om zo weinig mogelijk tot geen massa te verliezen.

Kijk trouwens niet alleen naar de weegschaal maar houd ook je verpercentage bij. Je zal alleen resultaat behalen als je SMART- doelingen voor je zet. b.v. "Ik wil in 3 maanden 3% lichaamsvet kwijt". Dit is meetbaar, op deze manier kan je jouw schema bijstellen.

Terug
Naar boven