AndroidHealthClinic

Welke volgorde voor chest vind jezelf het best?

incline
db drukken
smithen
cable cross

Santino88 zei:

De pullover is zeker niet zo'n effectieve borstoefening als bijv. bankdrukken of flyes, maar om nou te zeggen dat het niks voor de borst doet klopt niet.
De lats komen zeker ook in het verhaal voor waardoor de effectiviteit van de oef. als borst oefening afneemt, maar als je hem technisch goed uitvoert met o.a. heupen lager houden dan bovenlichaam en borst hard aangespannen houden kan het zeker een prima afrondings oefening zijn.
Millions of bodybuilders worldwide can't be wrong!;)

Als je de borst hard aangespannen houd kan je van elke oefening een borst oefening maken.

Bv Leg extensions met de borst hard aangespannen belast de borst isometris aleen is de belasting nihil

Heupen lager als de rest maakt ook niets uit, het zijn namenlijk je bovenarmen die de beweging maken en het maakt voor je bovenarm niet uit waar je heupen zich bvinden. Enige wat je bereikt is dat de borst verder oprekt. Wat dat aangaat is pull over dus een rek oefening voor je borst.

Meer niet

Enige deel van de borst wat je met een pull over goed kan trainen is de pec. minor. Ook daar is al eens uitgebreide info over gegeven.

Millions of bodybuilders worldwide can't be wrong

Miljoenen mensen kopieren blindelings anderen zondr zelf even na te denken, dus ja, jammer genoeg wel :(

3XL zei:
Als je de borst hard aangespannen houd kan je van elke oefening een borst oefening maken.

Bv Leg extensions met de borst hard aangespannen belast de borst isometris aleen is de belasting nihil

Heupen lager als de rest maakt ook niets uit, het zijn namenlijk je bovenarmen die de beweging maken en het maakt voor je bovenarm niet uit waar je heupen zich bvinden. Enige wat je bereikt is dat de borst verder oprekt. Wat dat aangaat is pull over dus een rek oefening voor je borst.

Meer niet

Enige deel van de borst wat je met een pull over goed kan trainen is de pec. minor. Ook daar is al eens uitgebreide info over gegeven.

Millions of bodybuilders worldwide can't be wrong

Jammer genoeg wel :(

Daarom vind ik de pullover ook niet meer dan een afrondings oefening. Door het isometrische gedeelte (aanspannen) gecombineerd met de flinke stretch die je krijgt bij het laten zakken van de dumbbell (vooral bij het lager houden vd heupen) loopt mijn borst mooi vol. Voelt zowel fysiek prettig aan (zonder in discussie te gaan over het nut van de pomp;) ) als mentaal.
Na 3 stevige massa oefeningen vind ik de pullover een mooie overgang naar mijn rugtraining.

• Topic Starter Topic Starter
Laat maar.. Snap het over binnenkant nu...

Laatst bewerkt:
Elke oefening belast de spierbanen over de volle lengte...

Een spier kan enkel samentrekken en ontspannen, de borst bestaat uit 2 spieren, je kan enkel 1 van beiden of beiden trainen, geen gebieden op 1 van de 2, een spier contracteert als een geheel.
De zg binnenkant oefeningen zijn gewoon oefeningen met een grotere bewegingsuitslag, daardoor verkort de gehele spier meer.

stel je neemt een auto, en maakt daar aan de trekhaak 3 kettingen, eentje recht, eentje schuin naar links, en eentje schuin naar rechts. Dan kan je, als je aan die kettingen trekt, wel bepalen aan welke ketting je meer trekt, maar je kan in die ketting niet bepalen aan welke schakel je meer trekt snap je?

sommige mythes blijven echt wel rondhangen...

Santino88 zei:

Een spier kan enkel samentrekken en ontspannen, de borst bestaat uit 2 spieren, je kan enkel 1 van beiden of beiden trainen, geen gebieden op 1 van de 2, een spier contracteert als een geheel.
De zg binnenkant oefeningen zijn gewoon oefeningen met een grotere bewegingsuitslag, daardoor verkort de gehele spier meer.

stel je neemt een auto, en maakt daar aan de trekhaak 3 kettingen, eentje recht, eentje schuin naar links, en eentje schuin naar rechts. Dan kan je, als je aan die kettingen trekt, wel bepalen aan welke ketting je meer trekt, maar je kan in die ketting niet bepalen aan welke schakel je meer trekt snap je?

sommige mythes blijven echt wel rondhangen...

Got it.

Sportfood.nl zei:
Na 3 stevige massa oefeningen vind ik de pullover een mooie overgang naar mijn rugtraining.

Dan doe je dus een rug oefening die gelijktijdig de borst oprekt. Op zich niets mis mee, maar het maakt van de PO nog geen borstoefning

Santino88 zei:

Een spier kan enkel samentrekken en ontspannen, de borst bestaat uit 2 spieren,

Eigenlijk 4, de linker pec. major, de rechter pec. major, de linker pec. minor en de rechter pec. minor :D :D :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

3XL zei:

Dan is het behalve een rugoefening toch ook ten dele een borstspieroefening?

incline bencpress
incline dumbbell fly's
dumbbell press
cable fly's / dippen (liefst verzwaard)

Altijd eerst incline dumbbell press.
Daarna in willekeurige volgorden nog 1 of meer andere oefeningen:
Flat bench fly
Machine fly
Machine press

1) vlak dumbbell drukken
2) schuin dumbbell drukken
3) dumbbell fly's
4) cable crossover

Bankdrukken doe ik bijna nooit(doe ik pas als ik aan het maximale van de dumbbells zit die wij in onze gym hebben), ik vind met dumbbells veel fijner

Dumbbell press plat
Dumbbell press incline
Dumbbell fly / Peck deck.

2e keuze :

Bench press (Halterstang)
Bench press incline (Halterstang)

Dumbbell fly doe ik elke borst training. Heel af en toe pak ik daarvoor in de plaats het peck deck machine :)

elmo. zei:
Dumbbell fly doe ik elke borst training. Heel af en toe pak ik daarvoor in de plaats het peck deck machine :)

Welke peck deck? Die waar je je armen verticaal houd vind ik erg lomp en ik merk er niks van, maar die waar je je armen horizontaal hebt die vind ik ook erg goed!

Rawplayer zei:
Welke peck deck? Die waar je je armen verticaal houd vind ik erg lomp en ik merk er niks van, maar die waar je je armen horizontaal hebt die vind ik ook erg goed!

Volgens mij hou je bij alle PD's je armen horizontaal? Of bedoel je de hoek bovenarm/onderarm?

Bij de L-pec deck (onderarm vertikaal tov bovenarm) speelt de voorste schouderkop een mindere rol.

Terug
Naar boven