AndroidHealthClinic

Welke whey shake?

victoryo

Cool Novice
Waardering
0
Beste alle,

Ik ben begonnen met meer te trainen (kickboksen en boksen) om af te vallen.
Nu ben ik van 96 kilo naar +- 84 kilo gegaan waardoor mijn doel dus is bereikt! :D

Nu vertelde mijn trainer dat ik nu moest oppassen dat ik geen spieren ging verbranden en dus ook mijn spiermassa ga kwijtraken dus adviseerde hij om whey shakes er bij te gaan drinken (2 per dag, sochtends en savonds).

Ik heb al op internet zitten kijken maar er zijn zoveel soorten dat ik niet weet welke ik het beste kan bestellen! Ik heb ook nog nooit gebruik gemaakt van whey shakes dus ik weet niet of dit ook nog van belang is voor mijn keuze!

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen! Alvast bedankt!:D

De goedkoopste per gram eiwit.

Als je nog geen voedingsschema hebt zou ik dat eerst eens opstellen. Whey zou ik vooral rondom de training nemen in een vorm met zo weinig mogelijk vet. Ik heb zelf isolaat en ben daar tevreden over, protein instant krijg ik namelijk puisten door en bevat mij teveel vet.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor alle antwoorden!
Heb inmiddels een whey shake aangeschaft.
Nu adviseerde mijn trainer om op dagen dat ik train 2 shakes te nemen.
Dus bij het ontbijt en direct na het trainen.
Nu neem ik hem bij het ontbijt met melk en na het trainen met water zodat het sneller wordt opgenomen.
Op dagen dat ik niet train moet ik alleen shake nemen voor het slapen gaan en die neem ik ook met melk.
Is dit goed? Of kan ik die beter sochtends nemen inplaats van voor het slapen gaan. En is het met melk ook goed of kan ik beter alles met water nemen?

Ik bestel altijd via xxl nutrition. Daar heb je voor al je wensen verschillende soorten whey-eiwitten. En wil je verzekerd zijn van een goede smaak (is soms ook ver te zoeken) kun je voor de delicious versie`s gaan! Die zijn echt heerlijk!! En hebben goede waarden. Succes!!

Bedankt voor alle antwoorden!
Heb inmiddels een whey shake aangeschaft.
Nu adviseerde mijn trainer om op dagen dat ik train 2 shakes te nemen.
Dus bij het ontbijt en direct na het trainen.
Nu neem ik hem bij het ontbijt met melk en na het trainen met water zodat het sneller wordt opgenomen.
Op dagen dat ik niet train moet ik alleen shake nemen voor het slapen gaan en die neem ik ook met melk.
Is dit goed? Of kan ik die beter sochtends nemen inplaats van voor het slapen gaan. En is het met melk ook goed of kan ik beter alles met water nemen?

Ik doe het zo:

niet training:
ochtend
3 uur id middag
voor slapen noten of kwark (ivm met verzadigde vetten in zuivel niet altijd kwark voor mij - ik ben diabeet).

training:
ochtend
3 uur id middag
na het trainen
en hetzelfde als op niet ttarining noten en kwark afentoe afwisselend jwjasjdajwz

iig elke ochtend en direct na de training.
kwark voor t slapen gaan.;)

Oke bedankt voor de antwoorden!
En wat voor kwark nemen jullie dan en met welke hoeveelheid per keer?

Veel keuze, de boardsponsors hebben allemaal iig goede kwaliteit whey producten voor een goede prijs. Neem eens een kijkje op hun sites.
Zou me niet zoveel druk maken om concentraat of isolaat, zal uiteindelijk bar weinig verschil gaan maken.

Zoals al gezegd is neem je 's ochtends en rond de training (half uurtje voor de training en na de training, of alleen erna..) 's avonds kan je beter een eiwit nemen met een wat langzamere opname snelheid. (in de vorm van kwark, of tonijn bijvoorbeeld)
Kwark met een handje noten is een prima maaltje voordat je naar bed gaat ;)

2 schepjes per keer is een mooie hoeveelheid, mengen met melk of water. (dosering staat ook op de pot vermeld)

Oke, het is inderdaad 2 schepjes per shake inderdaad (28gram).
Maar de hoeveelheid kwark dat jullie nemen voor het slapen gaan?
Die noten neem ik er waarschijnlijk niet bij omdat ik niet zo van walnoten houd (en ze in mijn keel blijven steken :P )

Alle ongezouten noten zijn goed, ik heb zelf ongezouten cashewnoten gaat prima.
Kwark is gewoon de volledige bak van 500ml naar binnen werken:thumbs:
Meeste mensen nemen franse magere kwark omdat die veel eiwitten bevatten.

Alle ongezouten noten zijn goed, ik heb zelf ongezouten cashewnoten gaat prima.
Kwark is gewoon de volledige bak van 500ml naar binnen werken:thumbs:
Meeste mensen nemen franse magere kwark omdat die veel eiwitten bevatten.

Jup klopt als een bus

ik doe ook vaak kaneel door me kwark voor de smaak.
Je kunt de kwark ook verdunnen met water en dan opdrinken. (met je shakebeker)

Ik ben momenteel door mijn whey voorraad dus wil graag een nieuwe bestellen
En een andere als die ik had (met-rx).
Nu had ik gelezen dat de whey isolaat van xxl nutrition goed is!
Maar die vond ik vrij prijzig! Raden jullie nog andere gelijkwaardige wheys aan?
Alvast bedankt!

Een goede basis whey voor een scherpe prijs is bijv: Raw Iron Sports Whey. Dan heb je 5kg goede Whey voor €64,95 en kun je zeker een tijdje vooruit!:)

Terug
Naar boven