XXL Nutrition

Wendler 5/3/1 hulp gevraagd!

Over rippetoe valt alles te vinden op het internet, al deze vragen had je zelf kunnen beantwoorden.

Bij starting strength beginnen met een lege halter voor alle oefeningen, deadlift uitgezonderd. Bij de deadlift begin je met een gewicht dat jou een goede starthoogte verschaft ( bijvoorbeeld een stang +2x10kg plates ).

Elke training je lowerbody lifts met 5kg, dus je squat en deadlift, verhogen. En je upperbody lifts, dus je bench en press, met 2,5kg.

@Bossross, je mag je ook wel eens gaan inlezen in Starting strength. Het moet niet allemaal 'teringzwaar' zijn, zeker niet in het begin. Focus moet op de juiste techniek liggen, als je de progressie vasthoud zoals het voorgeschreven is dan worden de gewichten vanzelf zwaar.

• Topic Starter Topic Starter
Thnx!

En even voorbeeldje: Stel ik doe met bench, 30kg, 5hh/5hh/5hh en dat gaat nog redelijk gemakkelijk, dan pak ik die laatste set meer reps en verhoog ik de volgende keer het gewicht?

En als ik 40kg bench, 5hh/5hh/3hh doe, dan volgende training zelfde gewicht laten, totdat je het ook een stuk gemakkelijker 3x5 reps kunt doen of toch 2,5kg terug zakken?

Thnx!

En even voorbeeldje: Stel ik doe met bench, 30kg, 5hh/5hh/5hh en dat gaat nog redelijk gemakkelijk, dan pak ik die laatste set meer reps en verhoog ik de volgende keer het gewicht?

En als ik 40kg bench, 5hh/5hh/3hh doe, dan volgende training zelfde gewicht laten, totdat je het ook een stuk gemakkelijker 3x5 reps kunt doen of toch 2,5kg terug zakken?
Nee, je pakt niet de laatste set meer reps. Kan in principe wel, maar ga niet to failure. Dat gaat je herstel in de weg zitten bij een hoge trainingsfrequentie.
Stel je haalt die 3x5x30kg makkelijk op je bench dan verhoog je de volgende training gewoon naar 3x5x32,5. Extra reps zijn in de eerste instantie niet nodig.

als je de 3x5 niet red in een training, gebeurt ongetwijfeld een keer, dan probeer je de volgende training weer hetzelfde gewicht. Lukt die 3x5 nog steeds niet, dan pas neem je een stapje terug en bouw je weer op.

Al deze info kun je ook vinden met google trouwens :p:rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Thnx STRNGR! Ik moet toch maar es beter gaan Googlen dan! :P Had ook al gezocht naar het E-book, maar kon het nergens vinden..

Schema is ook oke? En kan ik er nog sit-ups op een van de trainingsdagen bij doen of worden die al genoeg belast met de compounds?

Terug
Naar boven