Fitness Seller

wendler of wsb

Ik vind wendler fijn werken.

Maar als je nog niet zo lang traint zou ik eerst eens 5x5 proberen, daar heb ik lekkere gains mee gemaakt in het begin.
Je weet wel, vroeger, toen politie nog op varkens rond reed. :p

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind wendler fijn werken.

Maar als je nog niet zo lang traint zou ik eerst eens 5x5 proberen, daar heb ik lekkere gains mee gemaakt in het begin.
Je weet wel, vroeger, toen politie nog op varkens rond reed. :p

Is 13maanden voor jou niet zo lang?

Wendler is lekker simpel en werkt hartstikke goed.

Wsb als je veel ervaring hebt/goede training partner en alle equipment.

Is 13maanden voor jou niet zo lang?

nee, dat is niet lang.
Ik train ook al 13 maand en ik ben zeker nog een beginner.

5x5 werkt perfect. Voor iedereen. (zowel de rep-range 5x5 als het schema 5x5)

Ikzelf heb een westside-achtig schema. De rep-ranges zijn wat aangepast (3x3 en 5x5).

Ik vind het een geweldige methode en ze werkt voor mij.

Het enige met deze 2 methodes is dat je ze niet voor eventjes moet doen. Wendler is via maand-cyclussen. Om goed progressie te maken zou ik het zeker een jaar doen. Hetzelfde met westside.

Voor westside zou ik wel een template gebruiken.
het was iets als: (zal zo meteen het echt artikel posten)

Max effort bench:
bench (licht aan je ervaring en aan je rep-range, bij 5x5 moet je niet wisselen en als beginner moet je de beweging eerst goed leren en ik zou zeker niet meer dan 3 verschillende ME oefeningen kiezen.)
triceps
lats/upper back en eventueel triceps
shoulders
abs

ME squat/deadlift:
me movement
hamstrings
lower back
abs

DE bench:
speed bench:
triceps:
lats/upper back/ triceps
schoulders
abs

DE squat:
Box squat
hamstrings
lower back
abs

---------- Post toegevoegd Wed 22 Aug 2012 om 13:03 ----------

[Link niet meer beschikbaar]

De template die ik postte is iets anders