- Waardering
- 2.517
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 90kg
- Vetpercentage
- 15%
Yoo DBB'ers
Ik had een vraagje. Hoe zit het als je je voet hebt omgeslagen op je vakantiejob? Is dit een 'werkongeval' of niet? Ik zou verwachten van wel. Mijn broer heeft het vorig jaar meegemaakt en kreeg de rest van de week betaald vrij omdat hij 'werkongeschikt was door werkongeval'. Nu heb ik hetzelfde probleem, kan amper stappen door vandaag mijn voet om te slaan op de erbarmelijke werkvloer op mijn vakantiejob. Ik kan morgen sowieso niet gaan werken aangezien ik constant recht sta/rondloop en zwaar fysiek werk doe.
Mijn vraag is dus: Als ik mijn voet heb omgeslagen tijdens het werk en de dag erna niet kan komen werken, wordt deze dag dan betaald omdat ik een 'werkongeval' heb gehad ofniet.
Dit is in België (weet niet of het in Nederland anders zou zijn
) en mijn contract voor heel deze week is al getekend.
Tweede (klein) vraagje: Ik moest normaal vorige week daar ook werken, maar de vrijdag ervoor belden ze dat ik niet meer moest komen. Mijn contract was wel al getekend, zou ik dan geen vergoeding kunnen krijgen? Of heb ik gewoon dikke pech?
Grts
Ik had een vraagje. Hoe zit het als je je voet hebt omgeslagen op je vakantiejob? Is dit een 'werkongeval' of niet? Ik zou verwachten van wel. Mijn broer heeft het vorig jaar meegemaakt en kreeg de rest van de week betaald vrij omdat hij 'werkongeschikt was door werkongeval'. Nu heb ik hetzelfde probleem, kan amper stappen door vandaag mijn voet om te slaan op de erbarmelijke werkvloer op mijn vakantiejob. Ik kan morgen sowieso niet gaan werken aangezien ik constant recht sta/rondloop en zwaar fysiek werk doe.
Mijn vraag is dus: Als ik mijn voet heb omgeslagen tijdens het werk en de dag erna niet kan komen werken, wordt deze dag dan betaald omdat ik een 'werkongeval' heb gehad ofniet.
Dit is in België (weet niet of het in Nederland anders zou zijn
) en mijn contract voor heel deze week is al getekend.Tweede (klein) vraagje: Ik moest normaal vorige week daar ook werken, maar de vrijdag ervoor belden ze dat ik niet meer moest komen. Mijn contract was wel al getekend, zou ik dan geen vergoeding kunnen krijgen? Of heb ik gewoon dikke pech?
Grts