XXL Nutrition

whey/amino

whey zijn snelle eiwitten
amino's zijn zuren waarin eiwitten in je lichaam wordt omgezet (correct me if I'm wrong)

Aminozuren zijn de "bouwstenen" voor je spieren. Eiwitten worden in de spijsvertering weer afgebroken tot aminozuren. Je lichaam heeft dus enige tijd nodig om deze aminozuren uit je eiwitten te halen. Amino's hoeven daarom niet afgebroken te worden om door je lichaam opgenomen te worden, het zijn immers al aminozuren. Ze zorgen dus feitelijk voor een nog sneller herstel van je spieren omdat ze niet eerst afgebroken hoeven te worden.
Whey eiwitten zijn idd snelle eiwitten en daarom enorm geschikt om 's ochtends en na je training genuttigd te worden.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
tnx

Kortgezegd zijn Amino's dus voorverteerde eiwitten.

Nu zit ik echter met een amino vraag..een aminozuur is een zuur..melk is een basische stof. Een aminozuur verdwijnt als sneeuw voor de zon wanneer het in aanraking komt met melk. Niet met elkaar innemen dus! zonde van je geld.

Maarr geld dit enkel voor vloeibare amino's of ook voor de tabletvorm? Of is en blijft het een zuur ongeacht zijn vorm (vast/vloeibaar) ??

Waarschijnlijk geld het ook voor de tablet vorm, zolang erop staat dat het een aminozuur is

@ Juggernauts quote:

Een aminozuur verdwijnt als sneeuw voor de zon wanneer het in aanraking komt met melk. Niet met elkaar innemen dus! zonde van je geld.

nu zit ik dus met het probleem dat ik aminocaps en whey shake 's morgens pak.
Om het ff duidelijik te maken: meteen als ik op sta en serving swole v.2 + 1xvitamine en minerale voor sporters + 1x vit. c-1000 + 2x aminocaps. Een 45 min. later pak ik de whey shake met 0,5L melk.

Nu is mijn vraag of die melk niet meteen doorzakt naar je maag en daar die aminocaps en creatine tegekomt, waardoor deze geen nut meer hebben. Of is die 45min. toch voldoende tijd om de caps en crea op te laten nemen door het lichaam. ???

Zou miss een andere volgorde beter werke?? k zou t niet wete, want dit is voor mij de meest logische volgorde

Gelatine capsules lossen heel snel op in je maagzuur, binnen 15 minuten zijn ze er geweest :cool: Dus ik denk dat na 45 minuten het ook wel opgenomen is, dus het kan geen kwaad

Hoelang zouden die basic amino 'slagschepen' nodig hebben om op te lossen?

Langer, omdat het geperste poeders zijn die wat langzamer uit elkaar vallen. Reken daar maar een minuut of 20/25 voor

en whey protein met aminogen?!
dus heeft de verkoper mij onzin zitten te lullen over de aminogen?
of is aminogen anders dan aminozuur???

het kost veel te duur in verhouding met de hoeveelheid, die aminozuren

Terug
Naar boven