AndroidHealthClinic

Whey echt nodig?

munishh

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
76kg
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje over whey, is het echt een must voor betere spiergroei?
Zelf weet ik dat ik ècht wat aan m'n voeding moet doen want ik eet gewoon veel te weinig als ik hier en daar wat lees betreft de voeding.
Ik ben pas begonnen met fitness en heb sindsdien altijd die shakes gedronken met resultaat.
Maar een paar dagen geleden was m'n pot op en dacht bij mezelf om eventjes te stoppen na een half jaar non stop gedronken te hebben.
Na een paar dagen geen shakes gedronken te hebben lijken mijn spieren minder vol, zit het gewoon tussen mijn oren of is dat echt mogelijk? ???
Dus daarom ben ik bang dat als ik geen shakes meer drink mijn spieren 'verdwijnen'.
Is het in mijn geval dus nodig om die eiwitten shakes door te blijven drinken om te voorkomen dat m'n spieren weggaan/groeien of ligt het aan m'n voeding?

Wat informatie:

18 jaar
76 kg
1,74 m

Alvast bedankt!

Als je je proteine-behoefte uit je voeding kan halen, prima zonder.

Inderdaad.
Maar het kan ook dienen als een lekkere smaakmaker, bvb. bij havermout of kwark :meal:

Nee, nee en nog is nee. Whey doet 3x niks anders dan je op een makkelijke manier aan je eiwitten/kcal te helpen. Zolang je voedingsschema in orde is hoef je je nergens zorgen over te maken (dat is overigens zowel met of zonder whey waar).

De boodschap is dus zorgen dat je dat verschil aan kcal door gemis van je shakes opvangt met iets anders (en als je laag in je eiwitten zit, zorgen dat die kcal proteine rijk zijn) en je merkt er niks van.

• Topic Starter Topic Starter
Oke dus ik moet echt flink gaan eten.
Nog iets, mijn spieren lijken minder vol na 3 dagen geen shake zou dat kunnen?

Zit tussen je oren, zou evt. kunnen als je afgelopen dagen een enorm kcal deficit hebt gecreerd, maar neem aan van niet.

ook..
vind het nou niet van karakter getuigen als je dat moet mengen..
ga dan op yoga of zo....

kan, kán, KAN!!!
Waar spreek ik van "moeten"? :rolleyes:

Kwark eet ik ook zonder whey, maar Havermout + water is wel lekker met dat beetje whey in ja! (en zorgt meteen ook dat er bij 't ontbijt genoeg eiwitten zitten)

ook..
vind het nou niet van karakter getuigen als je dat moet mengen..
ga dan op yoga of zo....

:roflol:

Waarom zou je geen karakter hebben als je iets lekkerder maakt? Het is niet dat hij er een kilo suiker bijgooit.

Alsof een bodybuilder verplicht iets moet eten wat niet lekker is.

Ook...
Eet je het toch niet , trouwens daar ging het niet eens over , dus GTFO!!!

/Gaap at Marcel...........

Geen karakter omdat je een schep whey door je havermout gooit? Dat slaat werkelijk nergens op.

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje over whey, is het echt een must voor betere spiergroei?
Zelf weet ik dat ik ècht wat aan m'n voeding moet doen want ik eet gewoon veel te weinig als ik hier en daar wat lees betreft de voeding.
Ik ben pas begonnen met fitness en heb sindsdien altijd die shakes gedronken met resultaat.
Maar een paar dagen geleden was m'n pot op en dacht bij mezelf om eventjes te stoppen na een half jaar non stop gedronken te hebben.
Na een paar dagen geen shakes gedronken te hebben lijken mijn spieren minder vol, zit het gewoon tussen mijn oren of is dat echt mogelijk? ???
Dus daarom ben ik bang dat als ik geen shakes meer drink mijn spieren 'verdwijnen'.
Is het in mijn geval dus nodig om die eiwitten shakes door te blijven drinken om te voorkomen dat m'n spieren weggaan/groeien of ligt het aan m'n voeding?

Wat informatie:

18 jaar
76 kg
1,74 m

Alvast bedankt!

ga goed eten maak een schema 4-6 maaltijden p.dag rijst- vis- kip- brinta- etc et maak gebruik van het feit dat je lichaam spieren gaat trainen en groeien vooral ong. de eerste 16 maanden zul je het hardst groeien maak daar gebruik van

hardcore opa

---------- Toegevoegd om 19:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:29 ----------

Ook...
Eet je het toch niet , trouwens daar ging het niet eens over , dus GTFO!!!

/Gaap at Marcel...........

reported

Nee, je hebt het absoluut niet nodig, maar het is handig (en lekker).

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt allemaal!

Echt nodig... Nee! Maar waarom zou je het niet doen :) Lekker en makkelijk :thumb:

Wat een reacties weer.
Als je voeding maar op orde is, als je maar genoeg kip en rijst eet. Als, als en nog eens als.
Alsof wij allen dagelijks 5 tot 6 maaltijden rijst met kip,vlees en of vis eten.
Eiwitten zijn een goede aanvulling op je maaltijden en zijn wat dat betreft een uitkomst als je niet altijd tijd en of zin hebt om uitgebreid in de keuken te staan.

Terug
Naar boven