AndroidHealthClinic

Whey eiwit nodig?

Jasper12345

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik lees veel over die whey eiwit supplementen. Ik vraag me af of ik dit nodig heb. Ik gebruik liever geen pilletjes of shakes of wat dan ook. Dus ik eet vrij gevarieerd. Ik weeg rond de 70 kilo dus x2 zou ik dan ongeveer 140 gram eiwitten binnen moeten krijgen? Zou ik dat niet sowieso al halen, dus dat die eiwit shakes overbodig zijn? Gemiddeld eet ik het volgende op een dag:

8.00
2 volkoren sneetjes met pindakaas en melk

10.00
2 volkoren sneetjes met kaas en water

12.00
2 stuks fruit (kiwis, appels, peren, bananen, etc)
4 volkoren sneetjes met kipfilet of kaas

18.00
Meestal groente, kip en aardappelen
Yoghurt

21.00
Bakje kwark
Een paar porties noten.

Het is maar net wat je zelf wil, zou er niet teveel over denken. Protein shakes zijn easy en cheap daarom word het gebruikt, koop gewoon een pot whey en neem na elke workout een shake.

Eten is ook niet zo heel indrukwekkend, je zegt gevarieerd te eten maar 3 van de 5 maaltijden eet je brood. Vervang bv sochtends brood door melk - protein - havermout en een banaan ofzo.

Je voedingsschema slaat nergens op.

Shakes worden voornamelijk gebruikt om het lichaam direct na het trainen van eiwit te voorzien. Dit kan ook op andere manieren maar via een eiwitshake is het wel erg makkeijk.

• Topic Starter Topic Starter
@daanb, bedankt voor de tip

@pureb, met de opmerking: je "voedingsschema" slaat nergens op, kan ik niet zoveel.. Tips dan?

Nee je hebt het NIET nodig. een goed voeding schema is beter.. stickeys...
Zou je toch moeten weten na 6 jaar ?!

Hier kunnen we echt helemaal niets mee. We hebben ekv-verhoudingen nodig. En daarnaast: wat zijn je doelen? Als jij dit niet 'serieus' kunt opschrijven, dan moet je van ons ook geen serieuze reacties verwachten.

Wat Dreumes zegt.

Lees de sticky's eens door

Terug
Naar boven