MuscleMeat

Whey / kwark / melk

Ouchini

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
108kg
Vetpercentage
18%
Hallo,

Ik ben sinds 2 maanden begonnen met krachttraining. Daarnaast doe ik regelmatig nog aan wielrennen en crosstrainen. Ik ben me nog aan het inlezen in allerlei stickies en forumonderwerpen maar heb toch al een vraag. Om het herstel en de spiergroei wat te bevorderen ben ik begonnen met 2 keer per dag 1 lepel whey perfection te gebruiken. 's Ochtends met 250ml melk en 's avonds met 250ml kwark. Nu zit er in melk en kwark ook al heel veel proteinen. Heeft het dan zin om daar whey perfection aan toe te voegen. Ik kan dan net zo goed van de melk/kwark een dubbele hoeveelheid nemen.

Ik heb wel gelezen dat je per dag ongeveer 2 gram per kg lichaamsgewicht nodig hebt. Daar kom ik met de combinatie niet helemaal aan. Ik wil ook nogal wat vet kwijt raken dus ben een beetje bang dat 2 gram wat teveel van het goede wordt (ivm de calorieen).

Neem sochtends een halve scoop whey en vul je ontbijt met voedsel aan tot ongeveer 30g eiwit. Voor het slapengaan of je neemt ongeveer 350g kwark of minder kwark met caseine poeder. Snelle eiwitten zullen je niet al te lang helpen snachts. Maak je niet druk om vet. Als beginner kom je weinig vet aan over t algemeen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik eet de kwark met whey direct na de training of op niet trainingsdagen op hetzelfde tijdstip (21:00). Voegt de whey dan ook weinig toe aan spiergroei/herstel.

Gewoon doen je lichaam kent verschillende eiwitten bijvoorbeeld casseine ( langzame eiwitten ) en whey tis maar net je behoefte bijvoorbeeld ( s'ochtends whey voor de snelle eiwitten om je weer snel je eiwitgehalte aan te vullen en s'avonds voor het slapen gaan kwark of een casseine shake die casseine zijn langzame eiwitten die je inneemt die verteren langzaam in je maag waardoor je kichaam langer teert op die eiwitten zodat je zo min mogelijk spierverlies heb dus je moet van alles en nog wat eten :) of het nouw whey, casseine of melk of kwark het is eten jongen en dat hebbie nodig om te groeien het liefst wel variatie erin maar das helemaal aan jouw fantasie over te laten

Behandel je lichaam als een Beest!: train het en beloon het met voedsel (Tm);)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zie al dat ik me meer moet gaan verdiepen in voeding. Komt toch veel bij kijken als je het voor jezelf goed wilt doen.

Terug
Naar boven