Stevia is legaal in Europa !
Stevia is nog steeds verboden in de EU, en inderdaad, dat is dankzij de belangen van de suikerindustrie. Er wordt wel in enkele landen, o.a. Frankrijk, een proef gedaan met het gebruik. Maar vooralsnog is het niet toegestaan en zijn dus die reformwinkels in overtreding (alleen weet ik niet of er op wordt gecontroleerd door de VWA). Dat is dus de reden dat er nog geen eiwitten mee zijn gezoet.
Dag allemaal, sorry hoor dat ik hier als nieuweling met de deur in huis kom vallen om het maar zo te zeggen........ maar Stevia is sinds 10 mei 2010 GEACCEPTEERD als voedingsmiddel in HEEL EUROPA.
Ik heb ook een documentaire gezien over Aspartaam en sucralose en ik raad iedereen aan, bezint eer ge begint.
Via Youtube kan je uitgebreid de dingen zien die Aspartaam teweegbrengt en een exellente documentaire is "sweet misery" over aspartaam.
Ik ging er ook vanuit dat ik er goed aan deed om light cola en pepsi max te drinken tot ik bij mijn zinnen kwam.
Youtube filmpje over Aspartaam ==>
http://www.youtube.com/watch?v=pvFRLIjOLOU
en ook nog over Sucralose en Fructose ==>
http://www.youtube.com/watch?v=-K3s8scj9Ww&feature=related
Engeltalig!
Ik had altijd van die vreselijke hoofdpijn dat plots opkwam en sinds ik Stevia gebruik (druppels, overal te verkrijgen nu!) in plaats van aspartaam, is mijn hoofdpijn gewoon verdwenen en voel ik me stukken beter.
Ik maak gewoon mijn eigen frisdrank nu en doe dit als volgt :
gewoon een paar goedkope flessen spa rood (of ander koolzuurhoudend water van een ander merk) met daarbij een kleine scheut sinaaslimonade (jawel, met echt suiker, maar dan niet meer dan een soeplepel op een hele 1 liter fles) en dan gewoon mengen en op smaak brengen (indien gewenst) met een paar druppels stevia.
Kgeef toe, het was aanpassen in het begin maar ben het nu gewent en vindt het lekkerder dan cola light en andere rotzooi.
Mijn ijsjes (het is vreselijk warm nu in het exotische Belgie) maak ik als volgt ==> dezelfde huisgemaakte limonade in een ijsvorm laten invriezen in de diepvries met een houten spateltje (dingen kan je overal krijgen in supermarkten) en dan heb je na een tijdje een ijslolly ;-)
Desserten ? ==> magere kwark zonder suiker (naturel dus!) mengen met eiwitpoeder (choco, banaan, vanille of aardbei) van het merk Vitalabs Ultra Whey (= gezoet met STEVIA) dat ik kocht een tijdje terug, via eBay en dan mengen, een tijdje laten staan in de ijskast en dan lekker smullen.
Het leven is een stuk simpler geworden en echt niet duur.
Voor degene die op zoek is naar Wei-eiwit gezoet met stevia :
Viatalabs Ultra Whey (kijk op ebay, daar zie je af en toe iemand die dat verkoopt) en het ultieme produkt op dit gebied is het (eerder dure maar echt wel perfecte) eiwit van JAY ROBB ==> bestellen via Amazon.com
Heb ook een zoektocht achter de rug naar die produkten in Europa maar dit is het enige resultaat tot nu toe.
Hopelijk hebben jullie er wat aan.
Groetjes,
Anthony (a.k.a Andros)