MuscleMeat

Whey (naturel) zonder veel toevoegingen

hoezo lijkt het wel betrouwbaar? omdat ie een witte jas aan heeft?

Jup, dat maakt hem tot een dikke autoriteit op het gebied! :p
All joking, aside; is gewoon mega irritant omdat al die pipo's belangen hebben bij een bepaald praatje, en wij als consument ertussen hangen.

Jup, dat maakt hem tot een dikke autoriteit op het gebied! :p
All joking, aside; is gewoon mega irritant omdat al die pipo's belangen hebben bij een bepaald praatje, en wij als consument ertussen hangen.
ik mag binnenkort ook Dr voor mn naam zetten.. zal ook eens een witte jas aantrekken en wat filmpjes schieten :P

Ik vond het een mooi reclame filmpje. Als je zoekt vind je bergen voors en tegens voor alle stoffen. Volgens mij zin de stoffen die veel gebruikt worden allemaal behoorlijk getest en zal je er echt niet direct aan doodgaan. Als je dat filmpje mag geloven mag je geen melk en geen gluten, want iedereen is allergisch. Maar goed dat ze er voor waarschuwen, scheelt vele doden door brood en melk. Ik vroeg me al af waarom ik zo vaak in septische shock schoot de laatste tijd.

Voor mij hoeft een shake niet eens gezoet, maar wel graag een beetje smaak. Maar zodra er smaak aan zit worden ze ook gezoet, er is geen middenweg tussen smaak+zoet en naturel. Waarom niet gewoon ongezoet vanille. Ik mix het al met melk, dat is al zoet.

Ik vond het een mooi reclame filmpje. Als je zoekt vind je bergen voors en tegens voor alle stoffen. Volgens mij zin de stoffen die veel gebruikt worden allemaal behoorlijk getest en zal je er echt niet direct aan doodgaan. Als je dat filmpje mag geloven mag je geen melk en geen gluten, want iedereen is allergisch. Maar goed dat ze er voor waarschuwen, scheelt vele doden door brood en melk. Ik vroeg me al af waarom ik zo vaak in septische shock schoot de laatste tijd.

Voor mij hoeft een shake niet eens gezoet, maar wel graag een beetje smaak. Maar zodra er smaak aan zit worden ze ook gezoet, er is geen middenweg tussen smaak+zoet en naturel. Waarom niet gewoon ongezoet vanille. Ik mix het al met melk, dat is al zoet.

Ik vraag me ook af waarom dit er niet gewoon is..

Whey Perfection van Body&Fit is ook in Naturel verkrijgbaar...
Bij MyProtein (gevestigd in het UK) verkopen ze ook Unflavoured Proteins...

Je moet inderdaad de naturel (smaakloos) hebben, daar zit geen smaak of zoetstof aan toegevoegd!
Er werd hier net gezegd dat in Whey delicious weinig zoetstof zit, nou daar heb ik een geheel andere mening over! Wat is dat spul vies... Ik vind het zeer chemisch en ongezond smaken. Iemand nog interesse in een pak met probeersachets?

Je moet inderdaad de naturel (smaakloos) hebben, daar zit geen smaak of zoetstof aan toegevoegd!
Er werd hier net gezegd dat in Whey delicious weinig zoetstof zit, nou daar heb ik een geheel andere mening over! Wat is dat spul vies... Ik vind het zeer chemisch en ongezond smaken. Iemand nog interesse in een pak met probeersachets?
nog nooit whey delicious gehad, bedoel je zo'n sample pack? Voor hoeveel? ;)

Aspartaam is volstrekt veilig, door die aluhoedjes is er uitgeweken naar andere zoetstoffen waar een stuk minder over bekend is.

Aspartaam is volstrekt veilig, door die aluhoedjes is er uitgeweken naar andere zoetstoffen waar een stuk minder over bekend is.
tot ik dit topic zag, dacht ik dat 't ook met aspartaam was gezoet:o kan me er nu nog niet echt druk om maken, maar ben wel benieuwd naar nieuwe onderzoeken hiernaar..

beetje offtopic, maar ben ook benieuwd wanneer de EU genetisch gemodificeerd voedsel gaat toelaten. Was laatst weer een keer afgekeurd ofzo toch?

Veilig of niet... ik vind alle zoetstoffen vies en daarbij erg onnatuurlijk, ik eet het liever niet. Vind ook de smaakstoffen die in de Whey Delicious zitten veel te sterk aanwezig. Maar smaken verschillen!

---------- Toegevoegd om 18:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:54 ----------

nog nooit whey delicious gehad, bedoel je zo'n sample pack? Voor hoeveel? ;)

Zie dat je in België woont, ik vrees dat de verzendkosten dit een beetje in de weg staan. ;)

• Topic Starter Topic Starter
En is sucralose en/of stevia wel gezond?

Van stevia wordt inderdaad beweert van wel. Al gebruik ik liever de term "onschadelijk". Gezond is misschien wel erg ver in het hosanna gedacht, maar is een natuurlijke vorm van suiker. Licht er allemaal maar net aan hoe het bij de eindgebruiker (consument) terecht is gekomen en welk verwerkingsproces eraan vooraf is gegaan etc.

Nogmaals wat suiker is helemaal niet slecht, integendeel zelfs maar met een beetje suiker wordt in de industrie geen genoegen genomen omdat veel mensen producten dan niet eens meer eten. Hoeveel mensen zouden de naturel whey smaak nu echt met plezier opdrinken? Ik vind whey met smaakstoffen ook vele malen lekkerder en velen met mij. Neemt niet weg dat ik toch voor de naturel ga.

En wat betreft sucralose: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sucralose
trek je eigen conclusie daar maar uit. Sucralose staat gewoon in het zelfde rijtje met toxic sweetners als acesulfaam-k etc. Sucralose en acesulfaam worden vaak samen verwerkt in producten. In sommige light/sugar free energydrank, frisdranken, whey en sauzen zitten ze bijvoorbeeld beide.

Dit is hoe de EU over de zoetstoffen denkt: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2013:252:0011:01:NL:HTML

En wie denkt dat de industrie lobby geen hele dikke vatsige vinger in de pap heeft bij de heren in Brussel, die heeft in een hunebed met een dikke laag prehistorisch veenmos geleefd. Er staan miljarden euro's op het spel en mensen denken toch zelf niet dat ze dat laten ruïneren door wat wetenschappers die het tegendeel aan het licht proberen te brengen. Wie wil dat immers? Door middel wetenschappelijk onderzoek aantonen dat dergelijke zoetstoffen wél prima toepasbaar zijn levert veel meer op voor beide partijen.

Ach wat zeur ik toch.. :o

• Topic Starter Topic Starter
Leuke discussie overigens :D

---------- Toegevoegd om 19:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:43 ----------

of je neemt helemaal geen whey als je om elke minuscuul ding gaat mierennken

+1

---------- Toegevoegd om 19:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:43 ----------

of je neemt helemaal geen whey als je om elke minuscuul ding gaat mierennken

Daar heb je wel een punt. ;) Het is trouwens niet echt mierennken. Meer een afweging die vanzelfsprekend zou moeten zijn voor mensen die claimen gezond bezig te zijn..

Daar heb je wel een punt. ;) Het is trouwens niet echt mierennken. Meer een afweging die vanzelfsprekend zou moeten zijn voor mensen die claimen gezond bezig te zijn..
als je whey neemt ipv chips, koek, snackbar ect ben je toch al voor 95% gezonder bezig.
om nou druk te maken om die 5% extra....
daarnaast moet me bank rekening ook gezond blijven

Veilig of niet... ik vind alle zoetstoffen vies en daarbij erg onnatuurlijk, ik eet het liever niet. Vind ook de smaakstoffen die in de Whey Delicious zitten veel te sterk aanwezig. Maar smaken verschillen!

---------- Toegevoegd om 18:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:54 ----------

Zie dat je in België woont, ik vrees dat de verzendkosten dit een beetje in de weg staan. ;)
Nee, zit nu gewoon in Nederland. Studeer in België, lekker goedkoop:rolleyes:

Lees je bericht nu pas, sorry ik heb ze inmiddels al beloofd aan iemand!

Terug
Naar boven