MuscleMeat

Whey shakes op

Gast 83013

Huge Freak
uitgeschakeld
Waardering
894
Lengte
1m90
Momenteel heb ik nog maar voor +- 3 daagjes whey in m'n pot zitten, maar heb niet echt het geld om nieuwe te kopen :( Nu neem ik het altijd s'ochtens en na het trainen...

Nu zoek ik iets om het voor 1 á 2 weken te vervangen, totdat mn salaris weer binnen is :D Mn ouders betalen wel het eten maar niet de supplementen...

Normaal doe ik s'ochtens 40gr whey (van xxl nutrition) in mn brinta, is het dan mogelijk om gewoon een lading plakjes kipfilet te eten?

En na mn training ook kipfilet of brood met extra kipfilet/rookworst?

Alvast bedankt :D

Rookworst zou ik niet nemen, maar na de training gewoon een literpak magere melk op drinken, heb je al je whey en suikers voor na de training.

je kan altijd platte magere kaas (kwark) eten als dit nog niet in je voedingspatroon zit

• Topic Starter Topic Starter
Kwark zit er in, maar das een casseine eiwit (toch?) Zoek eigenlijk wat snels voor bij het ontbijt voornamelijk :)

Glas chocomelk en 2 eitjes.

Eieren zijn een goede bron van natuurlijke (relatief) snelle eiwitten. Gaat het je om snel calorieen naar binnen te werken, zou ik voor melk gaan. Gaat het je puur om eiwitten, zou ik voor eieren gaan.

Een omelet van 4 of 5 eieren is een perfecte vervanging voor een whey shake. Wil je m vetvrij, haal dan ook alle dooiers eruit. Zelf doe ik er 1 dooier door voor de smaak.

Advies: geen whey meer kopen. Maar dageljks een doosje eieren naar binnen werken. Dan heb je meer proteinen, en het kost je geen geld. Want hoe je het ook wendt of keert, eieren zijn geen supplementen.

Neem kalkoensfilet ipv kipfilet. Kipfilet is vaak duurder en kalkoensfilet bevat ook meer eiwitten. Bij de lidl heb je kalkoensfilet vanaf 0,60 euro per 100 gram.

Eieren zijn de snelste eiwitten die je natuurlijk kan absorberen, En melk bevat toch 80% casseine en 20% whey ?

Lees : http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/makkelijk-dik-geen-whey-maar-caseine-213129/
Niet echt veel mee te maken maar toch als je in de cut zit.
En http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/43292-onderzoek-snelle-eiwitten-na-training.html

Wat hij aanraadt is dit :
500ml melk
100g havermout
banaan
20g whey
(dit kun je in de blender doen, en je krijgt een lekkere shake). Na je training.
s'morgens je eieren opeten, 4 eiwitten en 1 gans ei voor betere vertering van de eiwitten en smaak ook :d
Dus als je in de morgen geen shake meer drinkt en na de training alleen die 20gr kom je al veel verder dan met 40gr in de morgen en 40gr na je training :d

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik bedoelde trouwens rookvlees, niet worst ;)

Kan je die eieren ook gewoon rauw in de blender bij de ontbijtshake doen? Heb niet echt de tijd sochtens om ern ommelet te maken...

Kan je die eieren ook gewoon rauw in de blender bij de ontbijtshake doen? Heb niet echt de tijd sochtens om ern ommelet te maken...

Rauwe eieren.. ik zou er zelf niet aan beginnen. Als geen geld rol speelt, kun je voor de plakjes kipfilet gaan, dan kun je je aan je macro's houden.

Persoonlijk zou ik me er niet te druk om maken en gewoon melk nemen, is wellicht ook meer carbs, maar ik denk dat dat niet zo heel veel uitmaakt voor 1 a 2 weken.

Rauwe eieren.. ik zou er zelf niet aan beginnen. Als geen geld rol speelt, kun je voor de plakjes kipfilet gaan, dan kun je je aan je macro's houden.

Persoonlijk zou ik me er niet te druk om maken en gewoon melk nemen, is wellicht ook meer carbs, maar ik denk dat dat niet zo heel veel uitmaakt voor 1 a 2 weken.

geld speelt blijkbaar wel een rol als ie al te arm is om een pot whey te kopen :rolleyes:

Als je geen schrik hebt van Salmonella en andere bacteriën moet je het gwn doen xD

Het eiwit in rauwe eieren heeft een biologische beschikbaarheid van 51%, koken verhoogt dit percentage tot circa 91%, wat betekent dat het eiwit van gekookte eieren tweemaal beter wordt opgenomen dan dat van rauwe eieren.

http://jn.nutrition.org/content/128/10/1716.full

Ik wil niet veel zeggen, maar er zijn ook mensen groot geworden zonder uit te rekenen wat je na een training moet eten, en ook zonder supplementen. Ik ken er een en die is zelfs 2e van NL geweest <20 jaar. Die gebruikte weinig supps.
Ikzelf betrap mezelf er ook op hoor, maar wel steeds minder.
Feit is gewoon dat je binnen een uur wat moet eten, wat niet te veel vet bevat en volwaardige proteinen.
Zelf pak ik enkel een mix van dextrose en bcaa's, zodat ik mijn spierglycogeen aanvul, en ook nog wat aminozuren heb. Niet in delen, gewoon even naar binnen kappen en dan binnen het uur iig een volwaardige maalrijd.
Nogmaals, ik snap alle gedachten, maar het heeft niet veel zin..

Ik wil niet veel zeggen, maar er zijn ook mensen groot geworden zonder uit te rekenen wat je na een training moet eten, en ook zonder supplementen. Ik ken er een en die is zelfs 2e van NL geweest <20 jaar. Die gebruikte weinig supps.
Ikzelf betrap mezelf er ook op hoor, maar wel steeds minder.
Feit is gewoon dat je binnen een uur wat moet eten, wat niet te veel vet bevat en volwaardige proteinen.
Zelf pak ik enkel een mix van dextrose en bcaa's, zodat ik mijn spierglycogeen aanvul, en ook nog wat aminozuren heb. Niet in delen, gewoon even naar binnen kappen en dan binnen het uur iig een volwaardige maalrijd.
Nogmaals, ik snap alle gedachten, maar het heeft niet veel zin..

al die kennis en toch maar 70kg bij 13%... probeer nog is

De joker van het forum is ook even binnen geweest, allemaal even lachen, dan kan het topic weer verder..

Terug
Naar boven