XXL Nutrition

Welke proteine shake?

Bezoekers in dit topic

GS17

Cool Novice
Lid geworden
6 jan 2015
Berichten
50
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
83kg
Welke webshop geeft volgens jullie de beste proteine shakes?

Ben momenteel aan het twijfelen tussen de proteine shakes van B&F, die van XXL Nutrition en die van bodystore.nl.

https://xxlnutrition.com/nl/xxl-nutrition/perfect-whey-protein
http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhey/whey-proteine/body-fit-sportsnutrition/whey-perfection/
http://www.bodystore.be/whey-eiwit.html

Prijzen zijn ongeveer gelijk, alleen is die van bodystore.nl wel wat duurder.

Ik hoorde dat die van XXL echt wel de beste prijs/kwaliteit is. Maar als ik dan het topic over XXLNutrition hier bekijk zie ik dat er sinds 2011 niets meer gepost is. Zijn er recentere meningen?
Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om van een webshop samples te verkrijgen? Het is de eerste keer dat ik proteine shakes wil bestellen, en daarom weet ik totaal nog niet of ik een bepaalde smaak wel lekker vind.


Iets over mezelf:
Ben sinds begin Januari begonnen met krachttraining. Weeg 60kg, 173cm, vetpercentage 13%, Spierpercentage is 49,8%
Bij de test werd er me verteld dat m'n bloeddruk wat hoog was (16/9) en dat m'n mentale stress ook wat hoog is.

Is het verantwoord om nu in de beginstadia al te beginnen met proteineshakes in mijn situatie?
 
XXL topic is gewoon actief hoor. Staat als sticky in deze sectie. XXL is recent aantal keer getest en klopt gewoon.

B&F is niet te vertrouwen. Ik zou gaan voor XXL.
 
Heb je een goed voedingsschema?
Dat is belangrijker dan alleen eiwitshakes.

Als je ze toch gaat kopen doe het dan bij XXL
 
Heb je een goed voedingsschema?
Dat is belangrijker dan alleen eiwitshakes.

Als je ze toch gaat kopen doe het dan bij XXL

Geen schema, zit nog in de beginstadia van krachttraining en trainers zeiden me wat te wachten en kijken of ik het eerst wel volhoudt. Ze zeiden me wel meer te eten(+1000kcal), maar gezond te eten.

Nu ziet m'n gemiddelde voeding per dag er zo uit:
-Ochtend: 2 reistwafels (of 1 banaan) en een Suzy chocolade wafel van Lotus tijdens de pauze op school
-Middag: Belegd broodje met Italiaanse ham en groenten (ei, sla,tomaat,..), 2 glazen fruitsap/frisdrank
-16u: 3 boterhammen (bruin/volkoren) met tonijnsla/americain/krabsla/.. + 2 glazen melk
-17u: 2-3 eitjes, gekookt of gebakken(4x in de week doe ik dit)
-20u: Biefstuk/kip/wok/vis met aardappelpuree of frietjes, hangt ervan af, +2 glazen frisdrank
(22u: Soms steek ik dan een diepvriespizza bologneise in de oven als ik dan nog honger heb, 2-3x in de week)

Als tussendoor probeer ik zoveel mogelijk banaan/komkommer/appels te eten of een stukje kipfilet ofzo.

Ik weet dat dit voedingsschema zeker niet optimaal is, maar het is zeker beter dan mijn vroegere eetgewoonten (chips als middagmaal, veel frieten,...)
 
Denk niet dat een wheyshake veel gaat aanvullen in dit schema
 
Denk niet dat een wheyshake veel gaat aanvullen in dit schema

Bedoeling is eigenlijk de wheyshake te gebruiken als vervanging van één van deze maaltijden. Bijvoorbeeld s'ochtends ter vervanging van de rijstwafels/banaan, en s'avonds ter vervanging van de eitjes..
Zal zeker niet elke dag tijd hebben (door school) om 4x per dag een fatsoenlijke maaltijd te nemen.
 
Sorry maar dit schema slaat helemaal nergens op en een shake gaat daar niks aan veranderen...
 
Bedoeling is eigenlijk de wheyshake te gebruiken als vervanging van één van deze maaltijden. Bijvoorbeeld s'ochtends ter vervanging van de rijstwafels/banaan, en s'avonds ter vervanging van de eitjes..
Zal zeker niet elke dag tijd hebben (door school) om 4x per dag een fatsoenlijke maaltijd te nemen.
:roflol:
Dan zou ik stoppen met sporten, zo gaat het toch niks worden.
 
Bedoeling is eigenlijk de wheyshake te gebruiken als vervanging van één van deze maaltijden. Bijvoorbeeld s'ochtends ter vervanging van de rijstwafels/banaan, en s'avonds ter vervanging van de eitjes..
Zal zeker niet elke dag tijd hebben (door school) om 4x per dag een fatsoenlijke maaltijd te nemen.

Dat kan prima. In de ochtend zou ik er wel iets van oats bijdoen.

Overigens vraag ik me af hoe ze je mentale stress hebben gemeten bij de test in de sportschool?
 
Ze deden hartslagmetingen met kabels aan m'n lichaam wanneer ik zit/sta/lig, dan ook bloeddrukmetingen met een band rond m'n arm, moest dan ook nog eens fietsen en lopen terwijl mn hartslag gemeten werd
Het formulier die de gegevens gaf toonde allemaal verschillende dingen: uithouding, bloeddruk, vet, spier%, mentale en fysieke stress,..


@others: dus school zorgt er eigenlijk voor dat ik moet stoppen met krachttraining? :(
Ik weet dat het niet optimaal is maar dat ik niets zal bereiken lijkt me toch raar.. :(

Note: dit is niet het schema dat ik wil behalen, het is het gewoon m'n gemiddelde voedselconsumptie per dag.
 
Bedoeling is eigenlijk de wheyshake te gebruiken als vervanging van één van deze maaltijden. Bijvoorbeeld s'ochtends ter vervanging van de rijstwafels/banaan, en s'avonds ter vervanging van de eitjes..
Zal zeker niet elke dag tijd hebben (door school) om 4x per dag een fatsoenlijke maaltijd te nemen.

Jammer dat je net het eten dat enigszins oké is wilt gaan vervangen...
Beter lees je je in over goede voeding en begint daar verbetering aan te brengen voordat je supplementen gaat bestellen.
 
@others: dus school zorgt er eigenlijk voor dat ik moet stoppen met krachttraining? :(
Ik weet dat het niet optimaal is maar dat ik niets zal bereiken lijkt me toch raar.. :(

Note: dit is niet het schema dat ik wil behalen, het is het gewoon m'n gemiddelde voedselconsumptie per dag.

Uiteraard niet. Kijk eens in de voedingssectie naar schema's en hoe je zelf een voedingsschema opstelt. Post dan je schema voor feedback.
 
@others: dus school zorgt er eigenlijk voor dat ik moet stoppen met krachttraining? :(
Ik weet dat het niet optimaal is maar dat ik niets zal bereiken lijkt me toch raar.. :(

Note: dit is niet het schema dat ik wil behalen, het is het gewoon m'n gemiddelde voedselconsumptie per dag.
Naar school gaan is geen reden om een fatsoenlijk voedingsschema te volgen. Ik zit op hbo en heb daarnaast nog een bijbaan. Hierbij ga ik 6x per week trainen en toch heb ik de tijd om goed te eten. Dus je argument "Zal zeker niet elke dag tijd hebben (door school) om 4x per dag een fatsoenlijke maaltijd te nemen." slaat echt helemaal nergens op.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven