XXL Nutrition

Why Are Thin People Not Fat? (Interessant docu over waarom mensen dik worden)

SaamTM

Novice
Waardering
0
thx voor de nzb neem m mee :D

Ik heb 'm ook gezien laatst, erg interessant. BBC Horizon is sowieso een erg goed documentaireprogramma.
Bizarre uit deze test vond ik vooral die aziatische gast die bij een dubbele hoeveelheid calorieën zonder te trainen/sporten/veel lichaamsbeweging dus gewoon als een gek spiermassa ging aanzetten. Soms heb ik het idee dat we genetisch niet allemaal dezelfde mogelijkheden hebben :)

20 ANABOLUHH VOOR JOU :o
Nee thanks voor nzb :)

Oh man, ik weet daar alles van: Herinner me aan de tijd toen ik achttien was, me uiterste best deed zo veel mogelijk te eten, tot ik moest kotsen omdat ik me had overeten zelfs, en 58 kilo was (en bleef) bij 1 meter 85.

Nou ja als veertiger heb ik nu juist weer voordeel van die aanleg.

• Topic Starter Topic Starter
Er komen paar interessante feiten naar voeren bij dit docu.

-Die een persoon die voor een jaar niks eet, hij dronk allen water en nam vitamines in en daardoor viel hij de helft van zijn gewicht. Maar ik zou het tehuis maar niet nadoen, want hij was onder strenge medische begeleiding.

-Ook zie je bij een experiment van jaren 60s op paar Amerikaanse gevangene, sommige van hen kwam nauwelijks gewicht bij na 20% gewicht toenam ( zelf niet bij een dieet van 10.000 calorie !!!) ???

-Ook bij de experiment van BBC zelf , een van de deelnemer komt bij verdubbeling van calorie inname veel in spier massa aan ipv vetmassa, zonder dat hij sporte of dergelijk! :eek:

Hierdoor zie je toch hoe anders iedereen reageert op voeding en dat genen meer bepalen dan we soms denken.

Heerlijk dat 2e filmpje waar die dikke huisvrouw met haar neus op de feiten wordt gedrukt. Altijd dat gezeik dat ze heeeel weinig eten maar gewoon pech hebben dat hun metabolisme erg laag is. Zelfde geldt voor alle ecto's hier die zoveeeeeel eten maar niet bij kunnen komen.

"If you're fat you just eat too much" +1

Heerlijk dat 2e filmpje waar die dikke huisvrouw met haar neus op de feiten wordt gedrukt. Altijd dat gezeik dat ze heeeel weinig eten maar gewoon pech hebben dat hun metabolisme erg laag is. Zelfde geldt voor alle ecto's hier die zoveeeeeel eten maar niet bij kunnen komen.

"If you're fat you just eat too much" +1

Of je eet te weinig.

Wat me in beide documentaires opvalt is dat het element 'beweging' volledig weggelaten is. Het gaat heel specifiek over lichaamstype en voeding en de effecten daarvan op korte- en lange termijn.

Ik zou dezelfde resultaten wel eens willen zien, maar dan met geen, middelmatige en zeer intensieve beweging/training. En wat dan de effecten zijn van de verschillende soorten voeding (hoog carb, hoog prot en hoog vet)

Wat me in beide documentaires opvalt is dat het element 'beweging' volledig weggelaten is. Het gaat heel specifiek over lichaamstype en voeding en de effecten daarvan op korte- en lange termijn.

Ik zou dezelfde resultaten wel eens willen zien, maar dan met geen, middelmatige en zeer intensieve beweging/training. En wat dan de effecten zijn van de verschillende soorten voeding (hoog carb, hoog prot en hoog vet)

+1 puur naar mezelf kijkend, toen ik 16-18 jaar was woog ik 55kg en kwam ik ook niet bij en at en junkte ik ook veel. Maar ik deed toen wel intensief judo, fitness, tijdens de weekends gaan voetballen met vrienden of zwemmen of andere activiteiten waar je veel kcal mee verbrand.

Sinds ik daar allemaal mee gestopt ben en enkel nog in de gym zit en op mijn eten let, komen de kilo's er heel vlot bij

+1 puur naar mezelf kijkend, toen ik 16-18 jaar was woog ik 55kg en kwam ik ook niet bij en at en junkte ik ook veel. Maar ik deed toen wel intensief judo, fitness, tijdens de weekends gaan voetballen met vrienden of zwemmen of andere activiteiten waar je veel kcal mee verbrand.

Sinds ik daar allemaal mee gestopt ben en enkel nog in de gym zit en op mijn eten let, komen de kilo's er heel vlot bij

Klopt helemaal. Als je jong(er) bent ben je veel actiever en ondernemender. De vrije tijd die je hebt is bijna ongelimiteerd, op school na. Natuurlijk heeft dat deels te maken met je verantwoordelijkheden (naarmate je ouder wordt krijg je er meer, zoals werken, kinderen, koophuis, enz.).

Beweging is een hele belangrijke factor in het verliezen, behouden of verkrijgen van gewicht. Daar kan je in geen onderzoek omheen.

Klopt helemaal. Als je jong(er) bent ben je veel actiever en ondernemender. De vrije tijd die je hebt is bijna ongelimiteerd, op school na. Natuurlijk heeft dat deels te maken met je verantwoordelijkheden (naarmate je ouder wordt krijg je er meer, zoals werken, kinderen, koophuis, enz.).

Beweging is een hele belangrijke factor in het verliezen, behouden of verkrijgen van gewicht. Daar kan je in geen onderzoek omheen.

Als je niet aankomt of afvalt dan eet je dus te veel of te weinig. Logisch toch.

Als je niet aankomt of afvalt dan eet je dus te veel of te weinig. Logisch toch.

Het onderzoek van de BBC, horizon - why are thin people not fat, spreekt dat dus (gedeeltelijk) tegen. Er blijkt genetische aanleg te zijn voor het opslaan van vet of een bescherming tegen teveel eten. In het onderzoek bleek zelfs een Chinese jongen spiermassa te zijn aangekomen en bijna geen vet, zonder sporten. Een manier om de inname van overtollige Kcals op te vangen.

Terug
Naar boven