AndroidHealthClinic

Wie heeft er een firewallletje voor mij?

41149

Cool Novice
Waardering
0
De van mij kan ik niet meer updaten, dus wie heeft een mooie voor mij? aub geen MCaffee want dat loopt niet echt soepel bij mij.

Alvast bedankt!

Ik heb er wel eentje. Even wachten...

[Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Ok, thnx gaan ik proberen!

Men neme een oude PI met 32mn RAM, 2x NIC en zo'n 600mb HD.

Men gaat naar http://www.ipcop.org/ en download de ISO

Op CD fikken

Oude pc booten via CD, en binnen 15 minuten heb je een top firewall!

toevallig dat ik net nog een oude p3 boven heb staan, ga het meteen even proberen. Karma voor MrJ:thumbs:

Je moet alleen even de handleiding erbij hebben en een klein beetje kennis van netwerken en IP adressering hebben. :)

MrJ zei:
Je moet alleen even de handleiding erbij hebben en een klein beetje kennis van netwerken en IP adressering hebben. :)

Kijk dat bedoel ik nou. De expert denkt altijd 5 niveaus hoger dan een leek denkt. Met het gevolg dat de expert niet snapt dat de leek zoiets simpels niet snapt.
Met andere woorden: MrJ komt bij u thuis deze winter! :D

verstand van netwerken heb ik weinig, dus meteen een mooie kans om wat te leren over vpn's, ipadressering en packet filtering enz . Vermaak me voorlopig wel even

Vergeet je niet aan MrJ te denken als je van frustratie je P3 door het raam gooit? :D

waarom geen cisco routertje van paar miljoen? :P

DBC01 zei:
Vergeet je niet aan MrJ te denken als je van frustratie je P3 door het raam gooit? :D

Dat heb ik ondertussen al afgeleerd, na de nodige dingen gemolestreerd te hebben. Er hangt nu een pracht van een bokszak in de schuur ;)

Die ZoneAlarmPro werkt perfect!

Wat bedoel je??

DBC01 zei:
Kijk dat bedoel ik nou. De expert denkt altijd 5 niveaus hoger dan een leek denkt. Met het gevolg dat de expert niet snapt dat de leek zoiets simpels niet snapt.
Met andere woorden: MrJ komt bij u thuis deze winter! :D

Hoho, zo moeilijk is dat niet op te zetten hoor. De documentatie van dit soort open source projecten is zeer goed waardoor zelfs iemand met weinig kennis zoiets op kan zetten (mits die persoon enige interesse erin toont en wat wilt leren). :)

En je hoeft mij niet te vertellen hoe de leek denkt hoor kerel, het is mijn werk om te begrijpen wat de 'leek' denkt en wilt.

marc181982 zei:
verstand van netwerken heb ik weinig, dus meteen een mooie kans om wat te leren over vpn's, ipadressering en packet filtering enz . Vermaak me voorlopig wel even

Tot zover gaat de benodigde kennis niet eens joh. Het is een kwestie van begrijpen wat de Red zone en de Green zone is en hoe deze op te zetten.

DBC01 zei:
Let eens op je system resources...

ZoneAlarm is een redelijk goede firewall. Veel verbeteringen sinds 4 jaar geleden, ook qua omgaan met system resources.

En in hoeverre zijn sysem resources nog een issue deze tijd? :)

MrJ zei:
En in hoeverre zijn sysem resources nog een issue deze tijd? :)

de gemiddelde p4/a64 met 1GB aan ram out of the box, who cares about 32mb resources voor een firewalletje.

als je met losse pc's wil stoeien, kijk eens naar smoothwall, ook een opensource projectje.

als je het gewoon op windows wil laten draaien, sygate pro heb ik wel goede ervaring mee, is een application layer firewall

IPcop is afgeleid van Smoothwall. :)

Terug
Naar boven