AndroidHealthClinic

Wie kan me helpen bij dit voedingsschema

UniQu3

Novice
Waardering
0
Leeftijd: 20 jaar
gewicht: 85 Kg
Lengte: 1,85
M'n doel is om aan te komen.

Ik heb berekent volgens de Harris-Benedict methode dat ik in rust stand 2029 kcal nodig heb, maar ik werk 4 dagen in de week op de bouw (redelijk zwaar werk) ik train 4 dagen (Hardcore) .. Hoeveel Kcal heb ik dan nodig en moet ik op de dagen dat ik niet train aan minder Kcal komen??

Wie kan mij hierbij helpen??

Hieronder mij voedingschema..
Wat zou ik nog kunnen veranderen??

Alvast Bedankt..

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik zou toch wel op de 3000 kcal gaan zitten.

Met je eiwit inname zit je wel goed.

Ja 3000Kcal is wel een minimum,

vet zou ik min. op 80gram zetten=720Kcal

Koolhydraten op 400 = 1600Kcal.

eiwit 270= 1080Kcal.

Succes.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor jullie hulp..
Maar hoe kan ik het makkelijkst aan min 3000 Kcal komen??
wat zou ik kunnen veranderen in m'n schema??

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Thanks voor jullie hulp..
Maar hoe kan ik het makkelijkst aan min 3000 Kcal komen??
wat zou ik kunnen veranderen in m'n schema??

ten 1e tel ook je warme maaltijd mee.

direct bij opstaan wheyshake

ontbijt: dik bord havermoutpap

6 ipv 4 boterhammen belegt met 100gram Rosbief, kalkoenfilet of runderkookvlees.

na je training zsm. de wheyshake. daarna kook je 100g (drooggewogen)macaronie met blikje tonijn.

tel dat eerste even op. ben je al aardig op weg.

Thx voor jullie reacties...
Op naar de c1000 dus ;)

Vetinname is voor naturelatleten optimaal bij ongeveer 30% van je totaal aan kcals als je geen exogeen testosteron toedient. Of, als je extreem veel traint, op zo rond 1-1,5 gram per kg lichaamsgewicht.
Denk dus eens aan vette vis en noten en schuw ook het vettere vlees niet.

En sowieso.. meeeeeeeeeer eten. Ongeloveloos, op 2400 kcal cutten de meesten hier, aankomen gaat echt niet lukken met zo weinig eten. Tenzij je op je smokkeldagen heel extreem eet natuurlijk, want een flinke junkdag hakt er behoorlijk in (dwz om het gemiddelde op te hogen)

Tip: Eet "veel" tonijn.

Aldi zowel op water als op sojaolie 69cent.... koop altijd per doos 30 stuks 20,70.

Merk Ocean Steamer

Tonijn op sojaolie Aldi..200gram (uitlekgewicht 150gram)

Per 100gram:
Energie: 794kj/189kcal
Eiwit: 27.1gr
Koolhydraten: 0
Vet: 9.0

Tonijn op water Aldi..200gram (uitlekgewicht 150gram)

Per 100gram:
Energie: 527kj/124kcal
Eiwit:28,8gr
Koolhydraten: <0.1gr
Vet: 1.0gr

Soja-olie is nu niet direct hoogwaardig te noemen, beter dan op waterbasis en daar een mayonaise op basis van olijfolie bij doen.

Okej okej..
Maar wat ik ook een probleem vind, is dat ik snel een dikke kop krijg..
en ben bang dat als ik veel hoger in m'n kcal ga zitten, dat dit veel erger word..
Hoe is dit op te lossen???

Waarom zou hij direct met 3000cal moeten beginnen terwijl hij nog inééns niet met dit geprobeert heeft? Begin gewoon met 2500cal, elke maandagochtend op de nuchtere maag neem je de lintmeter en meet je je bicepsomtrek van links en rechts en de borstomtrek, als je bijkomt bij één van de 3, blijf je gewoon af van de calorieën en eet je zo voort, gain je niets, verhoog met 500 en ga dan pas met 3000cal.

Ik heb nou wat tonijn en 150 gr brinta erbij toegevoegd..
Al met al kom ik nu op bijna 3000 kcal..

en nu ff kijken hoe ik erop reageer...

Thx..

En op de dagen dat ik niet werk en train moet ik dan minderen in m'n voeding??
of gewoon 7 dagen per week je schema aanhouden..??

Vetinname is voor naturelatleten optimaal bij ongeveer 30% van je totaal aan kcals als je geen exogeen testosteron toedient. Of, als je extreem veel traint, op zo rond 1-1,5 gram per kg lichaamsgewicht.
Denk dus eens aan vette vis en noten en schuw ook het vettere vlees niet.

Zeker mee eens, verbaasd me toch altijd dat er zoveel mensen hier zijn die alleen kip- of kalkoenfilet eten omdat ze bang zijn voor vet ??? Dacht dat die mythes de wereld al uitgeholpen waren.

trouwens op dagen dat je niet traint zou ik gewoon blijven doorvreten, je wilt natuurlijk wel groeien ;)

Zeker mee eens, verbaasd me toch altijd dat er zoveel mensen hier zijn die alleen kip- of kalkoenfilet eten omdat ze bang zijn voor vet ??? Dacht dat die mythes de wereld al uitgeholpen waren.

trouwens op dagen dat je niet traint zou ik gewoon blijven doorvreten, je wilt natuurlijk wel groeien ;)

Okej thx.... :D

Terug
Naar boven