XXL Nutrition

Wie wil mij helpen?

Anja86

Novice
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
70kg
Vetpercentage
28%
Dit is mijn eerste post, dus zal mij even voorstellen en wat meer vertellen over mijzelf.

Ik ben een jonge dame van 26 jaar, ben altijd al een flinke meid geweest met een stevige bouw en in april 2011 was het genoeg, ik woog 82 kg! veel te dik dus... ben begonnen met Sonja bakker, ach jah voor mij was het een prima begin, na een aantal weken fanatiek gaan (4-5xp.w)sporten met bodypump en steps, ook ben ik gaan hardlopen, het resultaat na 8 maanden (okt 2011) 16 kg eraf.

vanaf okt 2011 t/m okt 2012 heb ik mijn gewicht behouden (66kg), sporten 3-4xp.w),
zelfs dam tot dam gedaan, voor mij een overwinning, ik ging van een voor mij dik lijf naar een te accepteren lichaam, kreeg mooie rondingen in mijn (vooral bovenlichaam),ik bleef sportief en ben mij gaan bezighouden met voeding, want ik wilde meer.

sporten is verslavend zeker als je resultaat ziet, maar helaas na een vervelende periode viel ik toch weer terug want ja ook eten is verslavend...

maar goed, vanaf okt 2012 tot april 2013 weinig gedaan, slechte voeding; resultaat 4kg erbij!!!

ik heb the spirit weer te pakken, en deze keer gaat het lukken maar ik heb hulp nodig!!!

Ik wil mij goed bezig houden met voeding en trainen,om mijn vet te verbranden en spieren te krijgen. graag jullie advies...

hierbij mijn schema en gegevens + foto van nu...:janken:

Op dit moment doe ik 2xp.w bootcamp.
Ik zit wel al bij de sportschool, daar doe ik met name de lessen zoals bodypump en steps, ik krijg volgende week een intro rondje, ik zou graag ook omdat het (denk ik) meer resultaat op levert krachttraining willen doen..maar ik heb echt geen idee Wat, Hoeveel,hoe zwaar, hoevaak???

Zouden jullie mij advies kunnen geven.

alvast bedankt voor de genomen moeite.

Leeftijd 26. Lengte (cm): 169. Totaal lichaamsgewicht (kg): 70
Vetpercentage 29 %. VVM: 48.
BMR: 1693
onderhoud: 2328
Cutten: 2095
K/E/V: 48%, 27%, 25%.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit is mijn eerste post, dus zal mij even voorstellen en wat meer vertellen over mijzelf.

Ik ben een jonge dame van 26 jaar, ben altijd al een flinke meid geweest met een stevige bouw en in april 2011 was het genoeg, ik woog 82 kg! veel te dik dus... ben begonnen met Sonja bakker, ach jah voor mij was het een prima begin, na een aantal weken fanatiek gaan (4-5xp.w)sporten met bodypump en steps, ook ben ik gaan hardlopen, het resultaat na 8 maanden (okt 2011) 16 kg eraf.

vanaf okt 2011 t/m okt 2012 heb ik mijn gewicht behouden (66kg), sporten 3-4xp.w),
zelfs dam tot dam gedaan, voor mij een overwinning, ik ging van een voor mij dik lijf naar een te accepteren lichaam, kreeg mooie rondingen in mijn (vooral bovenlichaam),ik bleef sportief en ben mij gaan bezighouden met voeding, want ik wilde meer.

sporten is verslavend zeker als je resultaat ziet, maar helaas na een vervelende periode viel ik toch weer terug want ja ook eten is verslavend...

maar goed, vanaf okt 2012 tot april 2013 weinig gedaan, slechte voeding; resultaat 4kg erbij!!!

ik heb the spirit weer te pakken, en deze keer gaat het lukken maar ik heb hulp nodig!!!

Ik wil mij goed bezig houden met voeding en trainen,om mijn vet te verbranden en spieren te krijgen. graag jullie advies...

hierbij mijn schema en gegevens + foto van nu...:janken:

Op dit moment doe ik 2xp.w bootcamp.
Ik zit wel al bij de sportschool, daar doe ik met name de lessen zoals bodypump en steps, ik krijg volgende week een intro rondje, ik zou graag ook omdat het (denk ik) meer resultaat op levert krachttraining willen doen..maar ik heb echt geen idee Wat, Hoeveel,hoe zwaar, hoevaak???

Zouden jullie mij advies kunnen geven.

alvast bedankt voor de genomen moeite.

Leeftijd 26. Lengte (cm): 169. Totaal lichaamsgewicht (kg): 70
Vetpercentage 29 %. VVM: 48.
BMR: 1693
onderhoud: 2328
Cutten: 2095
K/E/V: 48%, 27%, 25%.

Auch...

Lees je even in over cutten, hiervoor verwijs ik je naar de stickies!

Je bodypic ziet er zwaar gefotoshopt uit.

VP 29%?
You sure?

• Topic Starter Topic Starter
Lezen is ook een kunst. Dat heeft ze gedaan en ze heeft nu een voedingsschema opgesteld.

Op zich ziet je schema er op het eerste oog goed uit.

Thanks,

Ik heb het inderdaad gelezen. Maar ik begrijp dus dat ik te weinig eet? Nu gemiddeld 1600/1700kcal k40/E40/20 en het moet dus naar onderhoud 2300...? Ik dacht dat je 200-300kcal onder je onderhoud moet zitten, dus ongeveer 2100! (Waar mijn sporten dan bij zit).
Komt dat niet op het zelfde neer als 2300 en dan elke dag cardio doen??

En nee de foto is niet geshopt hoor Hahaha, en dat vet zit voor het grootste gedeelte op mijn benen en billen, die jij helaas nie ziet hihi, ik heb een paar flinke billen Hahaha.

Ja ook, die lat bij de deur loopt inderdaad erg krom.

Maar de je ziet ook allemaal "hakkels" in der lichaam. Je zou kunnen zeggen dat dat aan de camera ligt maar als je dan kijkt naar de tv dan zijn die lijnen wel gewoon recht zonder vervormingen. De Bh en slip zien er ook gefotoshopt uit.

Thanks,

Ik heb het inderdaad gelezen. Maar ik begrijp dus dat ik te weinig eet? Nu gemiddeld 1600/1700kcal k40/E40/20 en het moet dus naar onderhoud 2300...? Ik dacht dat je 200-300kcal onder je onderhoud moet zitten, dus ongeveer 2100! (Waar mijn sporten dan bij zit).
Komt dat niet op het zelfde neer als 2300 en dan elke dag cardio doen??

En nee de foto is niet geshopt hoor Hahaha, en dat vet zit voor het grootste gedeelte op mijn benen en billen, die jij helaas nie ziet hihi, ik heb een paar flinke billen Hahaha.
Dat lezen was niet bedoeld voor jou ..

In je schema staat toch 1850? Geen 1600 in ieder geval, dat is sowieso te weinig denk ik. Je kan verschil maken door middel van voeding te verlagen of cardio'en en voeding wat hoger in kcals te houden, net wat je fijn vind.

Foto is een beetje klein om zo te beoordelen. Heb je geen betere foto's?

Ik stopte al bij lezen toen ik Sonja Bakker zag staan;)
haha dacht ik al:D
Neem dan ook geen moeite om te posten!!!!

Mag iedereen zelf weten toch. Komen nogal veel niet serieuze mensen die dan een topic beginnen met het word weer zomer of ik volg nu Sonja Bakker, is gewoon irritant. :p

Ik zie 3 schema's , zijn het verschillende dagen? Je zou opzich wel iets meer mogen eten dan dit. Je vetten mogen ook wel wat omhoog en je kh naar beneden.
Als je nou eens begint met 3x per week fullbody of iets als starting strength (http://startingstrength.com/) ? Vanuit daar kan je opbouwen en heb je alle compound oefeningen te pakken.
Je kan ook op onderhoud eten en elke dag cardio doen, maar aangezien je onderhoud een gemiddelde is kan jij meer of minder verbruiken dan dat. Kan je later altijd zien of je te hard afvalt of juist niet.

Ik zie 3 schema's , zijn het verschillende dagen? Je zou opzich wel iets meer mogen eten dan dit. Je vetten mogen ook wel wat omhoog en je kh naar beneden.
Als je nou eens begint met 3x per week fullbody of iets als starting strength (http://startingstrength.com/) ? Vanuit daar kan je opbouwen en heb je alle compound oefeningen te pakken.
Je kan ook op onderhoud eten en elke dag cardio doen, maar aangezien je onderhoud een gemiddelde is kan jij meer of minder verbruiken dan dat. Kan je later altijd zien of je te hard afvalt of juist niet.

Ja het zijn verschillende dagen. Wat is dan de beste verhouding in dit geval voor mij? ik lees in het sticky K35/E40/V25, andere zeggen weer 40/40/20???
Ik ga het proberen aan te passen in me schema. Zal het later posten.
Bedankt hier kan ik iets mee.

oh ja en de foto is aangepast in post 1!!!

Laatst bewerkt:
Ja het zijn verschillende dagen. Wat is dan de beste verhouding in dit geval voor mij? ik lees in het sticky K35/E40/V25, andere zeggen weer 40/40/20???
Ik ga het proberen aan te passen in me schema. Zal het later posten.
Bedankt hier kan ik iets mee.

oh ja en de foto is aangepast in post 1!!!

Reken niet in verhoudingen, maar in grammen.
1g vet per kg
2 -2.5g eiwit per kg
rest kh.

Dus:
70 gram vet = 630 kcal
140 tot 175 gram eiwit (gemiddeld 155) = 620 kcal
185 gram kh = 740 kcal.
totaal : 1990 kcal

31,6V/31,2E/37.2K als je het dan toch in procenten wil hebben.
Goede vetten mogen nog wel wat omhoog als je dat wil. Dit gaat alleen wel ten koste van je koolhydraten want je eiwitten heb je echt nodig om je spier te houden.
Neem zeker niet minder dan 70 gram vet aangezien vet zorgt voor een goede hormoonhuishouding. (Let op: goede vetten zoals in noten, avocado, hele pure chocola, olijfolie )

Laatst bewerkt:
Reken niet in verhoudingen, maar in grammen.
1g vet per kg
2 -2.5g eiwit per kg
rest kh.

Dus:
70 gram vet = 630 kcal
140 tot 175 gram eiwit (gemiddeld 155) = 620 kcal
185 gram kh = 740 kcal.
totaal : 1990 kcal

31,6V/31,2E/37.2K als je het dan toch in procenten wil hebben.
Goede vetten mogen nog wel wat omhoog als je dat wil. Dit gaat alleen wel ten koste van je koolhydraten want je eiwitten heb je echt nodig om je spier te houden.
Neem zeker niet minder dan 70 gram vet aangezien vet zorgt voor een goede hormoonhuishouding. (Let op: goede vetten zoals in noten, avocado, hele pure chocola, olijfolie )

Oké bedankt, ik ga me nog eens verdiepen in mijn schema. En bestaat daar een standaard schema van voor full body trainen? Waar kan ik daar informatie over krijgen?

Oké bedankt, ik ga me nog eens verdiepen in mijn schema. En bestaat daar een standaard schema van voor full body trainen? Waar kan ik daar informatie over krijgen?

Sticky's lezen en google gebruiken. kom je er dan nog niet uit dan vraag je het maar !

Terug
Naar boven