MuscleMeat

Sticky Wielrentopic

Voor 92 gebeurde er nog veel meer, toen waren de straffen vaak niet meer dan een tijdstraf. Je had alleen geen EPO maar wel andere middelen die prestatiebevorderend waren, vaak ook middelen die verslavend waren. Er is een reden waarom renners uit de jaren 70 en 80 een hoger aantal vroege sterfgevallen kent, toen rommelden ze veel meer aan dan ze nu doen.

EPO en gelijkende middelen hebben hooguit de prestaties verbeterd, het wielrennen is niet vuiler geworden vanaf een bepaald jaar.

Dat kan best kloppen, ik bedoel eigenlijk wat je in je slotzin zegt. De producten waren rond toen echt sterk prestatie verbeterend denk ik.

Dat kan best kloppen, ik bedoel eigenlijk wat je in je slotzin zegt. De producten waren rond toen echt sterk prestatie verbeterend denk ik.

Testosteron derivaten zijn net zo goed prestatie verbeterend, herstel is beter en er kan dus langer een hoog niveau aangehouden worden. Bij EPO en gelijkende middelen gaat echter de zuurstofopname ook nog omhoog (bij sommige AAS ook) en dat zie je terug in de prestatis.

Er werd natuurlijk vaak ook maar wat aangeklooid, middelen zoals efedrine werden door bijna iedere sporter gebruikt maar voor aerobische sporten is het effect nihil. Gevoelsmatig is er natuurlijk wel een effect maar je gaat er als wielrenner niet beter van rijden.

Wat betreft de woorden van Hincapie, het zal mij benieuwen of hij ook een belastende verklaring heeft afgelegd. Als dat het geval is dan stort een heel kaartenpakhuis in elkaar.

• Topic Starter Topic Starter
Monte Crostis geschrapt.

goede zaak als ze willen crossen wachten ze maar lekker tot de winter moet maar is klaar zijn met die debiele parcoursen nu nog wachten totdat de amstel gold race aangepakt word. gaat nergens over met 200+ coureurs over tig rotondes.

Landis, Heras, Hincapie, Hamilton, Beltran, Andreu. Lekker rijtje...

Laatst bewerkt:
Nibali zakt er doorheen, Kruijswijk was even met Contador mee maar moet daar nu de prijs voor betalen. Nibali gaat tikken krijgen in het klassement.

Beste daler, maarja koop je niks voor als je vervolgens bergop niet meer mee kan, houdt de schade nog beperkt uiteindelijk, door gewoon zijn eigen tempo te blijven rijden, ik zie hem nog wel top3 rijden, en daarbij is die 2e plaats is niet onmogelijk. Respect voor Kruijswijk, alleen mega irritant commentaar bij Eurosport, die hem gelijk vergelijken met Zoetemelk, laat die jonge nou eens rustig koersen voordat al die superlatieven weer boven gehaald worden denk ik dan.

Algemeen klassement:
1. Alberto Contador (Spanje/Saxo Bank)
2. Michele Scarponi (Italië/Lampre-ISD) op 4m12s
3. Vincenzo Nibali (Italië/Liquigas)op 5m03s
4. John Gadret (Frankrijk/Ag2r) op 6m08s
5. Mikel Nieve (Spanje/Euskaltel) op 7m03s
6. José Rujano (Venezuela/Androni Giocattoli) op 8m40s
7. Denis Menchov (Rusland/Geox) op 8m46s
8. Roman Kreuziger (Tsjechië/Astana) op 8m58s
9. Joaquin Rodriguez (Spanje/Katusha) op 9m22s
10. David Arroyo (Spanje/Movistar) op 9m30s

Kruijswijk toonde wel lef om bij Contador aan te haken op de 1 na laatste klim, moest hij daarna bekopen maar het is dus geen renner die iedere keer gaat rekenen. Gewoon een paar keer er in vliegen en kapot gaan leert hij ook veel meer van. Kwam trouwens nog sterk terug en wederom een goede etappe-uitslag.

Nibali zal met Sestriere en een klimtijdrit in het verschiet nog wel serieus aan de bak moeten. Naar Sestriere zal het zeker nog een keer los gaan met renners als Gadret, Scarponi en mogelijk ook nog een Rujano die tijd willen pakken op Nibali voor de afsluitende tijdrit. Menchov rijdt ook weer wat stabieler maar zie ik geen minuten terugpakken op Nibali.

over dat positief zijn van Contador en de tweede plaats. Zijn jullie zeker dat hij zijn uitslagen van na de positieve plas (dus o.a. de girno nu) dan ook kwijt is?

Rip Tondo...

over dat positief zijn van Contador en de tweede plaats. Zijn jullie zeker dat hij zijn uitslagen van na de positieve plas (dus o.a. de girno nu) dan ook kwijt is?

Ja, schorsing gaat in vanaf het moment dat hij positief was en alle uitslagen er na worden dan geschrapt. Zie Thomas Dekker, die is ook wat leuke uitslagen kwijtgeraakt.

R.I.P. Tondo, wat een triest ongeluk.

een garage deur is op hem gevallen , erg vreemd

Bizar

Contador zonder problemen de Giro gewonnen. Scarponi knap tweede. Nibali ondanks dat hij weer een podiumplek haalt in een grote ronde toch wel iets te vaak zijn zwakke momenten gehad en het is gedeeltelijk aan zijn daalkunsten te danken dat hij het podium toch heeft gehaald. Als de koers wat harder was geweest in bepaalde etappes hadden een Kreuziger en Nibali beiden met lege handen gestaan. Kruijswijk had dan de witte trui gewonnen, zaterdag was het nog even kritisch voor Kreuziger wat dat betreft.

Kruijswijk hoe dan ook bevestigt dat hij progressie heeft geboekt en Rabo heeft voor de komende Giro-edities minimaal 1 renner om uit te spelen in het klassement. Als ze niet zo dom zijn natuurlijk om zowel Mollema, Gesink als Kruijswijk op te stellen in de TDF met als doel daar een zo hoog mogelijke klassering te halen. Spreiden over het seizoen biedt duidelijk meer kansen.

'De kleine kannibaal' gilbert wint nu ook de ronde van belgie.

Nibali ondanks dat hij weer een podiumplek haalt in een grote ronde toch wel iets te vaak zijn zwakke momenten gehad en het is gedeeltelijk aan zijn daalkunsten te danken dat hij het podium toch heeft gehaald. Als de koers wat harder was geweest in bepaalde etappes hadden een Kreuziger en Nibali beiden met lege handen gestaan.

Feit blijft dat hij 3e is, en dat dit zijn 3e podium in 12 maanden tijd is. Zijn zwakke momenten lagen 'slechts' in 2 ritten, naar Gardeccia en de finale richting Sestrière. En in die zwakke momenten houdt hij standaard de schade beperkt op seconden(tov. Scarponi en co) en zelden tot nooit krijgt hij dan minuten aan de broek. Dat is eigenlijk zijn kracht. Op de Zoncolan behoorde hij tot de sterksten, en in de klimtijdrit werd hij 2e.

In de afgelopen 3 grote rondes die Nibali reed, versloeg hij: Menchov, F. Schleck, Evans, Vinokourov, Anton, Mosquera, Luis León Sánchez, Joaquím Rodríguez, Scarponi (2010 Giro).

Wie rest? Contador, A. Schleck, Samuel Sanchez en Gesink. Waarvan alleen Conta en Schleck echt sterker zullen zijn, voor Sanchez en Gesink hoeft hij niet perse onder te doen imho. Maw, als Nibali start in een grote ronde waarin Conta en A. Schleck niet starten zal hij altijd kanshebber zijn op minimaal het podium, hetzelfde kun je zeggen van Gesink. Al hoopt heel wielerminnend Nederland dat Gesink komende Tour bergop wel mee kan met het illuster duo... (schleck en conta)

Nu zal er dalijk wel een Belg komen die opheldering vraagt waarom Van den Brouke niet genoemd wordt in dit betoog, en echt een verklaring heb ik daarvoor niet, ik schaal simpelweg zowel Nibali als Gesink net wat hoger in dan VDB2.

nibali is stabiel

Terug
Naar boven