AndroidHealthClinic

Sticky Wielrentopic

Rit op de etna ziet er verschrikkelijk lastig uit.

Giro is gedaan, ook al is strijden voor de tweede plek wel zo slim omdat Clentadope waarschijnlijk vlak voor de Tour te horen krijgt dat hij geschorst is. Dan vervallen al zijn uitslagen vanaf de Tour vorig jaar eveneens.

Vandaag liet ook zien welk niveau de anderen hebben buiten Contador, hoog maar er zit niet veel extra bij. Alleen Scarponi dacht dat hij wel iets extra's kon brengen, dat bezuurde hij vrij snel. Rujano was in feite al eerder uitgespeeld en zal nog wel zijn mindere dagen hebben.

GEOX heel matig, Menchov kwam er niet aan te pas en Sastre is al sinds 2009 zeer wisselvallig.

ben zeer teleurgesteld in menchov had veel verwacht van hem , en ja contadora is gewoon een beest , enige renner die contador kan kloppen is andy sleck.

misschien stomme vraag, maar waarom rijd Gesink eigenlijk niet mee?

• Topic Starter Topic Starter
Giro is gedaan, ook al is strijden voor de tweede plek wel zo slim omdat Clentadope waarschijnlijk vlak voor de Tour te horen krijgt dat hij geschorst is. Dan vervallen al zijn uitslagen vanaf de Tour vorig jaar

Hhm, zo had ik het nog niet bekeken, maar zit idd (helaas) kern van waarheid in.

Hhm, zo had ik het nog niet bekeken, maar zit idd (helaas) kern van waarheid in.

Dat maakt de strijd om de tweede plek wel leuk en dan lijkt jouw vriend Nibali de beste papieren te hebben. Die rijdt als vanouds als een diesel (kan ook niet anders) en zal dus al volgend wel een goede klassering bij elkaar rijden. Een Scarponi of een Rujano zullen veel eerder de aanval kiezen en zich daarmee op den duur toch wel in de vernieling rijden. Kreuziger is nog afwachten hoe die de zware ritten verteert maar vind ik geen bijzonder sterke indruk maken.

Serpa moest gisteren al passen en Sella nog meer, dat worden hooguit rittenkapers. Dan heb je het wel gehad met de sterke mannen. Anton rijdt niet voor het klassement, Le Mevel kan drie weken niet aan, Arroyo heeft altijd een mindere dag en Garzelli is simpelweg te oud om nog te vlammen.

Voor zover het niet al beslist was, lights out, game over vandaag. Contador was veel sterker dan de rest en alleen Rujano kon zich nog enigzins meten met hem. Nibali reed als rekenmeester en Scarponi was weer eens overmoedig. Kreuziger is gewoon niet gegroeid de laatste jaren en is al blij dat hij kan aanhaken. Het is gedaan, ook al zal morgen en overmorgen normaal gesproken nog wel een spektakel worden. Daarna nog een loodzware laatste week, het klassement lijkt echter dit weekend wel gemaakt te worden met een aankomst op de Zoncolan en een dag later een rit die bijna iedere renner zal vrezen. Ook al zal morgen met de Monte Crostis ook al een feest zijn, gezellig afdalen over paden die er niet voor bedoeld zijn.

Ik snap niet waarom contador daarnet die rit gunde aan rujano. Ik weet dat veel renners dat doen, maar moest ik renner zijn ik zou niemand wat gunnen. Altijd voor eigen succes. :D

Ik snap niet waarom contador daarnet die rit gunde aan rujano. Ik weet dat veel renners dat doen, maar moest ik renner zijn ik zou niemand wat gunnen. Altijd voor eigen succes. :D

Omdat het vrienden zijn, daarom reed hij dit keer ook niet weg. Op de Etna wilde Contador zoveel mogelijk tijd pakken, nu was het rijden om Rujano de rit te laten pakken. Ook al was Rujano niet zeker van zijn zaak, keek een aantal keer achterom toen hij richting de finish reed.

Ja, vond ik ook wel grappig. Begint hij half te juichen en dan nog drie keer achterom kijken :roflol:

Aach, een beloning voor een knecht/vriend/collega in de hoop in de toekomst daar wat voor terug te krijgen. Merckx had geloof ik ook jouw instelling en ik geloof niet dat hj daarom erg geliefd was in het peleton, maar hij was sterk genoeg om anderen niet nodig te hebben.

Armstrong gaf Pantani de winst op de Ventoux alhoewel Pantani dat niet toegaf.

Maar even on topic:

Volgens de Amerikaanse tv-zender CBS zou ook George Hincapie uit de biecht hebben geklapt over het vermeende dopinggebruik van Lance Armstrong. Hincapie reageert cryptisch.

http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/110521_doping_hincapie_armstrong

Na Floyd Landis is het de beurt aan Tyler Hamilton om Lance Armstrong te beschuldigen van dopinggebruik tijdens zijn carrière. De 40-jarige Hamilton, ex-ploegmaat van Armstrong, deed een boekje open op de Amerikaanse tv. "Ik zag zelf hoe hij zich epo toediende."

http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/110520_hamilton_armstrong

Laatst bewerkt:
Nou joh interessant, ze gebruiken dope, woopdeedoo.

Zeker interessant als het over een 5 (?) voudig Tourwinnaar gaat, daarbij waren Hamilton als Landis zelf gepakt dus wellicht niet objectief meer. Hincapie daarentegen is nooit gepakt dus dat zou een stuk betrouwbaarder zijn.

Maar aan de andere kant is het voor mij allang uidelijk tussen '92 en ruwweg '06 kon en gebeurde er vanalles.

Edwig Van Hooydonck zei het geloof ik al eens in het programma 'de Flandriens', hij werd op een moment door jan en alleman voorbijgereden terwijl hij jong en krachtig was en al 2 keer de Ronde had gewonnen, Welkom EPO.

Laatst bewerkt:
tussen het jaar 0 en 2011 kon en gebeurde er van alles

Zeker interessant als het over een 5 (?) voudig Tourwinnaar gaat, daarbij waren Hamilton als Landis zelf gepakt dus wellicht niet objectief meer. Hincapie daarentegen is nooit gepakt dus dat zou een stuk betrouwbaarder zijn.

Maar aan de andere kant is het voor mij allang uidelijk tussen '92 en ruwweg '06 kon en gebeurde er vanalles.

Voor 92 gebeurde er nog veel meer, toen waren de straffen vaak niet meer dan een tijdstraf. Je had alleen geen EPO maar wel andere middelen die prestatiebevorderend waren, vaak ook middelen die verslavend waren. Er is een reden waarom renners uit de jaren 70 en 80 een hoger aantal vroege sterfgevallen kent, toen rommelden ze veel meer aan dan ze nu doen.

EPO en gelijkende middelen hebben hooguit de prestaties verbeterd, het wielrennen is niet vuiler geworden vanaf een bepaald jaar.

Terug
Naar boven